کد خبر 1528602
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
ورود آقایان ممنوع!

بر اساس یکی از مصوبات کمیسیون قضایی مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب، ورود مردان به محیط‌های اختصاص یافته به زنان در اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی مشمول مجازات است.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز (چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) جهت تأمین زمان اجرای آزمایشی آن در دستورکار قرار گرفت و نمایندگان با اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب به مدت سه سال موافقت کردند.

حال باید گزارش کمیسیون قضائی مجلس به شورای نگهبان ارسال شود و در صورت تأیید شورای نگهبان اجرایی شود. گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس درباره لایحه مذکور مشتمل بر ۷۱ ماده است. در یکی از مواد این لایحه جرایم برهنگی یا نیمه برهنگی در اماکن عمومی تعیین شده است.

بر اساس ماده ۴۸ لایحه عفاف و حجاب، هر شخصی در انظار یا اماکن عمومی یا معابر اقدام به برهنگی یا نیمه برهنگی نماید یا با پوششی ظاهر شود که عرفاً برهنگی محسوب می‌شود، بلافاصله توسط ضابطان بازداشت و به دادگاه صالح معرفی می‌شود و به مجازات حبس درجه چهار یا جزای نقدی درجه سه محکوم می‌گردد و در صورت تکرار، مجازات حبس یا جزای نقدی یک درجه تشدید می‌شود. ضابطان موضوع این ماده کلیه نیروهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) و ضابطان عام و خاص دادگستری هستند.

همچنین در ماده ۴۹ این لایحه آمده، هر زنی در انظار یا اماکن عمومی یا معابر کشف حجاب کند به نحوی که چادر یا مقنعه یا روسری یا شال، به نحوی که سر را بپوشاند بر سر نداشته باشد، در مرتبه اول معادل جزای نقدی درجه شش و در مراتب بعدی به جزای نقدی درجه پنج محکوم می‌شود.

در صورت تکرار بیش از چهار بار، مرتکب به مجازات تکرار جرم موضوع ماده ۳۷ این قانون غیر از حبس محکوم می‌گردد.

تبصره- ورود مردان به محیط‌های اختصاص یافته به زنان در اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی مشمول مجازات این ماده می‌شود.

در ماده ۳۷ لایحه عفاف و حجاب هم آمده است: هر شخصی در فضای مجازی یا غیر مجازی حجاب را مورد توهین یا تمسخر قرار دهد یا برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی را ترویج یا تبلیغ کند یا هر رفتاری انجام دهد که نوعاً ترویج آنها محسوب شود، در مرتبه اول به جزای نقدی درجه چهار و به تشخیص مقام قضائی ممنوعیت از خروج از کشور تا دو سال و ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال محکوم می‌شود و در مراتب بعدی، جزای نقدی یک درجه تشدید و سایر مجازات‌های مرتبه اول نیز اعمال و به حبس درجه پنج نیز محکوم می‌گردد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    23 51
    لطف کنند ورود خانمها به واگن/دستشویی و .. آقایان رو هم ممنوع بفرمایید
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
      0 0
      ورود افاغنه رو هم ممنوع کنید اگه غیرت دارید
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    26 47
    بسیار عالییییییییییییییییییییییییییییییی
  • تک سوتر DE ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    17 32
    ورود زنان ممنوع هم بزنید.
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      در واقع قسمت مخصوص آقایان وجود ندارد. یک قسمت عمومی هست و یک قسمت مربوط به خانم ها
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    2 5
    ورود خانمها آزاد؟!
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      1 1
      حرف منطقی نداشته باشی، مفت حرف میزنی
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    دارید دست و پا میزنید خودتونم خبر ندارید. خدا همه ما را به راه راست هدایت کند
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم به: شورای محترم نگهبان موضوع: لزوم تصریح الزامات حجاب اسلامی و حدود شرعی پوشش در لایحه‌ی عفاف و حجاب سلام علیکم از شورای محترم نگهبان و آقایان عباسعلی کدخدایی و هادی طحان نظیف می‌خواهیم الزامات حجاب اسلامی و حدود شرعی پوشش را که مورد تأیید مراجع معظم تقلید می‌باشد، به‌طور دقیق در ایرادات خود به لایحه‌ی حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، مصوب كميسيون قضایي و حقوقي مجلس شورای اسلامی در تاریخ 1402/6/29؛ مطالبه نمایند. در این راستا لازم است، تبصره‌ی 1 ماده‌ی 47 به‌صورت زیر اصلاح گردد: بدپوششی در مورد زنان عبارت است از پوشيدن لباس بدن‌نما يا تنگ يا لباسی كه قسمتی از بدن از گردن به پايين، يا هرجایی از پا، يا بالاتر از مچ دست‌ها (بدون زیورآلات، لاک و ناخن‌مصنوعی) ديده شود. همچنین لازم است ماده‌ی 49 به‌شرح زیر اصلاح گردد: هر زنی در انظار يا اماكن عمومی يا معابر كشف حجاب كند به نحوی كه چادر يا مقنعه يا روسری يا شال، به نحوی كه تمام سر به جز گردی صورت (بدون آرایش و زیورآلات)، گردن، موها و گوش‌ها را بپوشاند، بر سر نداشته باشد (تا آخر).

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس