اسلامی: آژانس به تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی ورود کند

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به تهدیدهای اتمی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: مسئولیت هر گونه اتفاق برعهده آژانس انرژی اتمی است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مسئولیت هر گونه اتفاق برعهده آژانس انرژی اتمی است، زیرا رژیم صهیونیستی ان پی تی و پادمان را امضا نکرده است و امروز این رژیم در حال تهدید جهان با بمب اتمی است.

وی افزود: قبل از جلسه شورای حکام طی نامه‌ای به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وی گفتم که وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت، فلسطینی‌ها را تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی مهرماه در سازمان ملل و در جلسه اجلاس مجمع عمومی گفت که باید ایران را با تهدیدات هسته‌ای مواجه کنیم و مطرح کرد که باید از سلاح هسته‌ای علیه ایران استفاده کنیم.

اسلامی بیان داشت: ما به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این موضوع را تاکید کردیم که شما برای عدم اشاعه، مسئولیت دارید و وقتی که شما در برابر طرفی که نه «ان پی تی» را امضا کرده و نه متعهد به پادمان است و هیچ گونه اجازه دسترسی به آژانس هم نمی‌دهد و به صراحت هم اعلام می‌کند که از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند، موضع‌گیری ندارید، این نقض قوانین بین‌المللی است و وظیفه مدیر کل است که به شورای امنیت گزارش دهد.

امروز بیش از هر زمانی ماهیت رژیم صهیونیستی در حال افشاشدن است

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با این آگاهی که امروز مردم در سراسر جهان پیدا کرده و از مظلومیت فلسطین حمایت کردند، موجبات رسوایی هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی فراهم شد.

اسلامی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری ماهیت این رژیم در حال افشا شدن است، ابراز امیدواری کرد روزی برسد که سازمان‌های بین‌المللی کارایی خود را داشته باشند و به معنای واقعی کلمه صلح و امنیت بین‌المللی را تامین کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود:  با دستور رئیس‌جمهور برای پیشبرد برنامه نیروگاه‌های اتمی ۲۰ هزار مگاوات، کارگروهی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده است.

وی افزود: روز گذشته دومین جلسه این کارگروه با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرا تشکیل شد و موضوعی که در دستور کار بوده این است که این موضوع جامعیت داشته و همه دستگاهای مرتبط را نیز با خود همراه کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در مورد تأمین منابع مالی و پشتیبانی نیروگاه‌های اتمی ۲۰ هزار مگاوات تمهیداتی شده است، عنوان کرد: بر اساس این تمهیدات، دولت می‌تواند به لحاظ اختیارات قانونی و  به لحاظ ساز و کاری آن را پشتیبانی کند. سازمان انرژی اتمی نیز باید ساز و کاری را ایجاد کند تا بتواند طرح را اجرا کند.

وی با اشاره به مرور مصوبات در جلسه  روز گذشته، اظهار کرد: از سه بند مصوبه، ۲ بند آن به طور کامل اجرا شده است و تأکید شد بند دیگر با توجه به موانع موجود از شیوه دیگر آن را دنبال کنند.

اسلامی در ادامه تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در جلسه روز گذشته، واگذاری سوخت فسیلی صرفه جویی شده نیروگاه های اتمی به سازمان انرژی اتمی است تا از این طریق تحصیلات مالی که از بانک های ما و چه از خارج از کشور و چه از بازار سرمایه تأمین می‌شود، بتوان با این صرفه جویی باز پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه‌های ۲۰ هزار مگاواتی پنج منطقه ساحلی درنظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: شرکت‌های مرتبط با آن تأسیس و فعال شده است. سایت های آن نیز در منطقه بوشهر، مکران چابهار، شرق هرمزگان و خوزستان و در شمال کشور اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز دنیا با سرعت به سمت توسعه نیروگاه های اتمی پیش می‌رود، گفت: نیروگاه های اتمی پایدارترین و پاک‌ترین منبع انرژی هستند که هیچ گونه آلایندگی ندارد و سوختی که صرفه جویی می‌کند قابل ملاحظه است.

اسلامی در ادامه بیان کرد: نیروگاه شماره یک، در این دوره ۱۰ ساله ۶۱ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است به‌گونه‌ای که حدود هفت میلیارد یورو ارزش سوخت فسیلی بوده که صرفه جویی کرده است. این مسئله هم توجیه اقتصادی داشته و هم به سمت اجرای قانون هوای پاک است و جامعه ما را از آلاینده های سوخت فسلی نیز نجات می‌دهد.

وی در پایان تأکید کرد: دولت مصمم است بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب، نیروگاه های اتمی ۲۰ هزار مگاواتی را توسعه دهد. این پیش بینی‌ها صورت گرفته و عملیاتی نیز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس