کد خبر 1550361
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
محمدکاظم انبارلویی نمایه

عملیات محیرالعقول طوفان‌الاقصی اعلام یک نبرد «پیشدستانه» در طول جنگ‌های اعراب و اسرائیل بود. کلید این نبرد در جنگ ۳۳ روزه لبنان توسط حزب‌الله زده شده بود.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان «دوران پسا اسرائیل!» نوشت:

۱- رژیم صهیونیستی با بالابردن دو دست خود به علامت تسلیم و قبول آتش‌بس با شروط حماس، دوران پسااسرائیل را در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد.

عملیات محیرالعقول طوفان‌الاقصی اعلام یک نبرد «پیشدستانه» در طول جنگ‌های اعراب و اسرائیل بود. کلید این نبرد در جنگ ۳۳ روزه لبنان توسط حزب‌الله زده شده بود. این اعلام غرورآمیز نشانه پایان دوران بازدارندگی ارتش اسرائیل غاصب به‌عنوان یک ارتش نیرومند در منطقه بود.

۲- یک سؤال کلیدی ذهن نسل جوان مردم فلسطین و نسل جدید در کشورهای عربی همسایه رژیم اشغالگر قدس شکل‌گرفته است و آن اینکه چرا ارتش‌های چند کشور بزرگ عربی در سال ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ نتوانستند سر صهیونیست‌ها را به سنگ تسلیم بکوبند و در برابر ارتش اشغالگران قدس تسلیم شدند و سرزمین‌های خود را از دست دادند آن نسل پاسخ خود را در عملیات طوفان‌الاقصی گرفت!

پاسخ آن بود که بامنطق ناسیونالیسم عربی ، یا منطق سوسیالیسم بعثی و منطق سلطنت و پادشاهی به سبک اردنی کلمه نمی‌توان با ارتشی جنگید که ناتو از آن پشتیبانی نظامی می‌کند و کل سیستم حکومت‌های غربی از آن حمایت سیاسی دارند.

۳- آن روز که خبر پیروزی عملیات طوفان الاقصی با دستاوردهای شگفت‌انگیز با شعار الله‌اکبر در جهان پیچید و رهبران حماس سجده شکر به‌جا آوردند معلوم شد ، با منطق اسلام و منطق قرآن و ورود به معادله حق و باطل، خیر و شر و نور و ظلمت می‌توان در این میدان حضور یافت و قطعا پیروز شد. منطق اسلام منطق جنگ بدر است. آن هنگام که در یک جنگ متقارن نیروهای دشمن ۳ برابر نیروهای اسلام بود با مدد الهی نیروهای اسلام پیروز شدند.

۴- پیروزی مسلمانان در جنگ بدر حجتی روشن برعلیه شرک و دلیلی واضح بر حقانیت توحید و اسلام بود.

روایت است در روز جنگ بدر پیامبر (ص) به علی (ع) فرمود : «مشتی خاک و سنگ‌ریزه از زمین بردار و به من بده ! علی (ع) چنین کرد. پیامبر با خواندن دعایی آن‌ها را به‌سوی دشمن پرتاب کرد و به‌صورت معجزه‌آسایی طوفانی به پا کرد و باعث وحشت در دل دشمن شد.»

پیامبر دست به دعا برداشت و فرمود : «خدایا آنچه به ما وعده دادی محقق فرما . خدایا اگر این گروه مسلمانان کشته شوند پرستش تو روی زمین برداشته می‌شود.»

لذا خداوند گروهی اندک از مسلمانان را برشمار زیادی از کفار و مشرکین پیروز کرد . من اطمینان دارم «محمد ضیف» طراح عملیات طوفان‌الاقصی هنگامی که به‌دقت عملیات نظامی گردان‌های قسام را در زمین، هوا و دریا طراحی می‌کرد. امید داشت خداوند همانند نبرد بدر ، او و یاران اندکش را یاری فرماید.

۵- خداوند بارها در قرآن فرموده است :«خیال می‌کنید دشمن با هم متحد است اما بدانید دل‌های آن‌ها از یکدیگر فاصله دارد و متفرق هستند.» (حشر۱۴)

تاریخ جهان روزی را سراغ ندارد در یک جنگ غیرمتقارن جمعیت کمی در اندازه گردان‌های الاقسام بتواند در یک جنگ پیشدستانه با یک ارتش مجهز و تا بن دندان مسلح که زرادخانه نظامی آن به انبارهای ناتو در منطقه متکی باشد ظرف کمتر از ۵۰ روز ماشین جنگی دشمن را از کار بیندازد و دشمن را مجبور به التماس برای آتش‌بس کند!

۶- مقاومت در غزه و کرانه غربی در این نبرد نابرابر فداکارانه هزینه داد، تا بتواند شاهد پیروزی را در آغوش کشد. نزدیک به ۱۵ هزار شهید که اکنون در بهشت برین کنار رسول خدا و اولیای الهی به فضل خدا حیات دارند روزی می‌خورند هزینه نیست، درآمد است. این را منطق اسلام می‌گوید. اما این منطق را رهبران عرب که با منطق ناسیونالیسم ، سوسیالیسم و سلطنت می‌خواستند در برابر اسرائیل غاصب بایستند قبول نداشتند و به همین دلیل شکست خوردند.

مردم غزه ویرانی‌های جنگ را با کمک‌های مسلمانان و آزادگان جهان دوباره خواهند ساخت، بهتر از گذشته ! ارتش حماس خود را آماده خواهد کرد برای جنگ بعدی ! دولت مردمی حماس قوی‌تر از گذشته زمام امور را در دست خواهد گرفت و با قدرت دژ تسخیرناپذیر باریکه غزه را ترمیم خواهد کرد.

امروز سیمای پیروزی را در مردم غزه و سرتاسر جبهه مقاومت و احساس حقارت و شکست در رژیم صهیونیستی و آمریکا را به‌خوبی می‌شود دید.

۷- جنگ پایان نیافته است. رژیم صهیونیستی همچنان در منگنه فشار حزب‌الله در شمال و انصارالله در جنوب و نیروهای مقاومت در عراق و سوریه قرار دارد و مفری از آن ندارد. نیروهای مقاومت در منطقه در آماده‌باش کامل هستند تا رسیدن به اهداف نهایی، دست از ماشه برنمی‌دارند.

۸- شکست رژیم صهیونیستی مثل روز روشن است. جنگ‌افروزان صهیونیستی نتوانستند یک وجب از خاک غزه را تصرف کنند با خفت و خواری عقب نشستند و نتوانستند یک اسیر خود را از طریق فشار نظامی آزاد کنند و از همه مهم‌تر نتوانستند حماس را از نفس بیندازند و جنگ در حالی به آتش‌بس رسید که ۸۵ درصد قدرت نظامی حماس همچنان حفظ‌شده است.

حماس امروز مردمی‌ترین حکومت جهان در روی زمین است. مردم این خطه از حاکمان خود تا آخرین قطره خون حمایت می‌کنند. حماس امروز مشروع‌ترین حکومت در جهان است چراکه طی ۵۰ روز گذشته مردم در ۵ قاره جهان به خیابان‌ها ریختند و حمایت خود را از حقانیت نبردالاقصی اعلام کردند.

دوران پسا اسرائیل در منطقه و جهان تماشایی است. مقاومت در غرب آسیا حرف اول را در معادلات قدرت می‌زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    6 7
    درروایات نابودی حکومت ایران قبل ازاجماع ابراهیمی دربیت المقدس دوحکومتی امده ودردیدمیدانی پایان حاکمیت سیاسی ونظامی اسراییل پایان امنیت همیشگی ازمنطقه بخصوص ملوک الطوایفی شدن باورود نیروهای مختلف ایدئولوگ به ایران خواهدشداین طرزفکرکه انگاراسراییل فاو یا المان نازی سال 45که بچه های 15ساله فقط رایشتاگ را بامسلسلنگه داشته اند بیشتربرای ایران تطابق داره تااسراییل
    • ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      6 7
      در روایت تلموتی آمده ....هنوز خیلی خیلی باید روی سافت ور ترجمه از عبری به فارسیتون کار کنید ۲۱:۴۶ خیلی نخ نما ترجمه کرده . شانس آوردید ترجه عبری به فارسیتون ترجمه نکرده قبل از مصرف تکان دهید روزی سه قاشق غذا خوری ناشتا.
    • ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 5
      شعرگفتن که جرم نیست بسرایید از هردری سخنی
  • ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    18 8
    به امید اقامه‌ نماز در مسجد الاقصی
  • ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    12 9
    چقدر شماها توهم دارید
    • ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      13 6
      عزیز متوهم نیستن. منفعتشون در اینطوری حرف زده.
    • ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      3 1
      بست بزن خوش باش
  • اکبر ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    18 9
    اسرائیل نابود شده ، تموم شده ، اینا واضحه نیاز به توضیح نداره ، ما داریم راجع به چی بحث میکنیم؟
    • ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      8 2
      داريم راجع به سطح توهم تو و همپالكي هات صحبت مي كنيم!
    • ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      6 0
      درباره پسا انقلاب صحبت میکنیم
  • Mahmad ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    12 7
    شکست اسقاطیل آنقدر واضحه که بولتن جنگ طلب و تندرو هم اعتراف کرد حالا مشتی نوکر و مزدور حرف دیگه ای بزنند چیزی را عوض نمی کنه مرک بر اسقاطیل که به ۲۵ سال هم نمیرسه و قبل از ۸۰ سالگیش کارش تمومه انشالله
  • آرش ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    20 11
    اسراییل یک وجب از خاک غزه را نتوانسته تصرف کند؟! مرد حسابی الان نصف شهر غزه و ساحل غربی آن در تصرف اسراییله !وقتی میگیم تحلیل غیر واقع بینانه یعنی این . در باطل بودن وجنایتکار بودن اسراییل شکی نیست ولی تحلیل غلط ارائه ندید
  • ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    5 3
    اسرائیل کنترل کننده گستاخی اعراب است
  • ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    جهان با دو غده بزرگ مواجهه شده است یکی صهیونها و دیگری آل سعود هر دو دو روی یک سکه هستند امپریالیسم واستعمار گران خاورمیانه را با این دو معضل طراحی کردند که امنیت مسلمانان را مختل کنند تا سرمایه این مردمان کهن غارت کنند. البته تفکر شوم سعودیها با یدک داعش در خاورمیانه کم جنایت و کشت وکشتار نکردند منظور بنده سعودیها از صهیونیستها کم نگیریم. یکی پولدار است ودیگر سلاح می سازد، حالا نقش سعودیها برای سرکوب غزه و کشتار مسلمین در اقصی مختلف جهان را کم نگیریم در هر کجای جهان تروریست است سعودیها با سرمایه و حمایت مالی وصهیونها با سازماندهی و مسلح کردن نقش دارند. مگه این جهان چقد ارزشمند است که سعودیها با حاکمیت بلاد مقدس و سرزمین وحی را بادو دستی گرفتند. ببینید که در جهان دو محل مقدس را یکی صهیونها ودیگری سعودیها واگذار کردند تا مسلمین در این دو محل متحد نشوند تا اینجا هم فکر کردند. انشاالله وقتی صهیونها محو نابود شدند باید بفکر سعودیها هم باشید از اسرائیل کم ندارند.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    17 10
    بفرض اسرائیل هم نابود شد با فساد سازمان یافته وبی کفایتی مسئولان واختلاس ها ودزدی های بیت‌المال چه می کنید با تورم وفقر فساد چه می کنید
    • ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 0
      مطمئن باش حداقل با هم محو میشوند ، اگر نگوئیم یکی زودتر یا بعد
  • حامد ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    3 3
    با افرادی مثل انبارلویی و ایمانی که شکست واضح غزه را میبینند و دروغ میگویند و اسراییل با عظمت را پسا اسراییل نشان می‌دهند چه می‌شود گفت در شگفتی چوپان الیگودرزی هم حرف اینها رو باور نمی کند
  • ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    3 19
    خوابش را ببینید . مردم به فکر دوران پسا ارزشی هستند ..
  • ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    اگر میخواهی بدونی چرا از 48 تا 67 اعراب شکست خوردند ساده است چون انها یعنی سران عرب نقشی که غرب به انها داده بود اجرا میکردند وهرگز قصد پیروزی بر اسراییل دا نداشتن سناریو این بود که اسراییل را شکست ناپذیر جلو دهند تا ملت عرب جرات جنگ با انها را نداشته باشند وگرنه اگر قرار بود دولتهای عرب با ملت خود باشند اسراییل را در سال 48 از کره زمین حذف میکرند اصولا جریانات غربی برای تسلت به شرق از ابزاری به نام حاکم دست نشانده استفاده میکنند تا نیازی به این نباشد که با مردم شرق بجنگند اما اکنون بازی در حال تغییر است و نیرویی ایجاد شده و پرورش پیدا کرده برای تقابل با انها و دیگر قادر نیستند مدیریت کنند و به زودی حاکمان عرب مجبور خواهند شد که تسلیم اراده ملت خود شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس