12/

این روزها محافل خبری و اطلاعاتی غربی با طرح مسئله انشقاق میان مقاومت سعی دارند تا معادله بازدارندگی جدیدی را برای خود تعریف کند.

سرویس سیاست مشرق- اواخر هفته گذشته خبرگزاری رویترز در تیتر اول خود به نقل از یک مقام پشت پرده نوشته که رهبر ایران از مسئولان حماس دلخور است، در بخشی از این خبر جنجالی آمده بود که آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیرش با اسماعیل هنیه در تهران به او گفته است شما به ما خبر ندادید می‌خواهید دست به حمله در هفت اکتبر بزنید. ما برای شما وارد جنگ نمی‌شویم و به افراد خودتان بگویید مرتباً از ایران و حزب‌الله نخواهند که وارد جنگ شویم.

در بخشی دیگری از این خبر نوشته‌شده بود که آیت‌الله خامنه‌ای با گلایه از هنیه به خاطر بی‌خبر نگه‌داشتن تهران گفته که ایران در جنگ حماس با اسرائیل مداخله نمی‌کند. مقام‌های ارشد ایرانی و حماس که نخواستند نامشان فاش شود، همچنین به رویترز گفتند که خامنه‌ای در این دیدار تأکید کرده که جمهوری اسلامی به حمایت سیاسی و اخلاقی خود از حماس ادامه می‌دهد اما مستقیماً در این درگیری مداخله نخواهد کرد. رهبر ایران از هنیه خواسته است صداهایی را که به‌طور علنی خواستار دخالت ایران و یا حزب‌الله لبنان در جنگ علیه اسرائیل می‌شوند، ساکت کند!

رویترز البته در میان اهالی رسانه در غرب به تولید فیک‌نیوز معروف بوده و بسیاری از تحلیل‌گران این خبرگزاری را منبع محافل امنیتی غربی برای تولید اخبار جعلی و جهت‌دار معرفی می‌کنند؛ این ادعا البته قابل‌تحلیل و بررسی است، زیرا همین خبرگزاری انگلیسی حدود یک هفته پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در یک گزارش ویژه و طی گفتگو با ۹ تحلیل‌گر امنیتی مدعی شده بود که ایران پشت عملیات حماس ایستاده است.

پشت پرده پیام فرمانده نیروی قدس سپاه به محمد ضیف/ آیا ایران پشت حماس را در غزه خالی کرده است؟

رونمایی از یک تاکتیک انگلیسی در غزه

انتشار اخبار پرتناقض از سوی رسانه‌های غربی در تحلیل طوفان الاقصی حکایت از آن دارد که آمریکایی‌ها هنوز در درک واقعیت تحولات در فلسطین عاجز مانده و فرصت آنالیز آن را ازدست‌داده‌اند، این وضعیت باعث شده است تا آن‌ها همچنان سردرگم در میانه میدان به دنبال مقصر سازی گشته و گاهی تهران، روزهایی حماس و برخی اوقات حزب‌الله در جنوب لبنان را محرک اصلی صحنه ارزیابی کنند.

البته سردرگمی در تحلیل ابعاد عملیات هفت اکتبر باعث شده است که ارتش اسرائیل در غزه با قدم‌هایی سخت و لرزان گام برداشته تا جایی که منوشه امیر سردبیر رادیو اسرائیل در توصیف آن گفته است که ایران نیروهای مقاومت را در عمق خاورمیانه به‌گونه‌ای چیده که بتواند اسرائیل را به محاصره خودش دربیاورد، اسرائیل نمی‌تواند در جبهه‌های مختلف بجنگد؛ جنگ مزمن و درازمدت بزرگ‌ترین خطر برای صهیونیست‌ها است.

نشریه نشنال اینترست که نگاهی امنیتی و اغلب واقع‌بینانه به تحولات سیاسی دارد در تشریح این وضعیت و سرگیجه شدید غربی‌ها در دست یافتن به یک رهیافت دقیق نوشته است:

درحالی‌که کاخ سفید حمایت قاطعانه خود از اسرائیل را اعلام می‌کند بر این موضوع که حداقل تاکنون هیچ نشانه‌ای از دخالت مستقیم ایران در جنایات حماس وجود ندارد پافشاری کرده است؛ اما این تا حد زیادی بی‌اهمیت است زیرا صرف‌نظر از اینکه تهران به حماس چراغ سبز نشان داده است یا خیر، حمایت طولانی‌مدت ایران از این گروه به‌وضوح مقدمات کارزار اخیر آن را فراهم کرد. علاوه بر این اقدامات حماس کاملاً با اهداف استراتژیک خود ایران همخوانی دارد بهبود وضعیت داخلی و از بین بردن همگرایی اعراب و اسرائیل!

سردرگمی در غرب در شناخت ابعاد عملیات طوفان الاقصی و دل‌نگرانی شدید از فرسایش ارتش صهیونیستی در غزه طی عملیات نامتقارن باعث شده است که سرویس‌های اطلاعاتی غربی با تولید اخبار جعلی و جهت‌دار سعی کنند میان ارکان مقاومت در منطقه اختلاف‌افکنی کرده و دل‌های استوار مردم فلسطین در این جنگ نابرابر را بلرزانند.

البته این تاکتیک انگلیسی، اما قدیمی خیلی زود شکست خورد، پیام روشن، بدون تعارف و نیز راهبردی از سوی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به محمد ضیف فرمانده نظامی حماس تمامی راهبردهای جاری را دچار شکست کرد. سردار اسماعیل قاآنی خطاب به ابوخالد محمدالضیف گفته است:

اطمینان داشته باشید که برادرانتان که در محور قدس و مقاومت با شما متحد هستند، اجازه نخواهند داد که دشمن و حامیانش، غزه و مردم آن را در یک‌گوشه تحت‌فشار قرار دهند، برادران شما که در محور قدس و مقاومت با شما متحد هستند، نمی‌گذارند دشمن به اهداف کثیف خود در سطح غزه و فلسطین دست یابد، ما به شما اطمینان می‌دهیم که به‌عنوان بخشی از حفاظت و حمایت مؤثر و مستمر از مقاومت، هر کاری را که باید در این نبرد تاریخی انجام دهیم، انجام خواهیم داد.

پشت پرده پیام فرمانده نیروی قدس سپاه به محمد ضیف/ آیا ایران پشت حماس را در غزه خالی کرده است؟

دو نشانه در نامه‌های ناخوانده میان فرماندهان مقاومت

این پیام راهبردی از سوی فرمانده نیروی قدس نشان از برنامه منسجم جبهه مقاومت دارد، واقعیت آن است که روایت هماهنگی در جبهه مقاومت قابل‌بیان نبوده و دشمن درصحنه میدانی تنهایی نمایی کوچک از حمایت‌های مردمی، رسانه‌ای، سیاسی، دیپلماتیک و از همه مهم‌تر اطلاعاتی را می‌تواند مشاهده کند.

هر از این ارکان در چنان سطحی از هماهنگی مشغول به کار است که دستگاه رصد آمریکایی‌ها عاجز شده و چاره‌ای جز تولید شایعات ندارد، به‌عنوان‌مثال وزیر امور خارجه آن‌چنان در دفاع دیپلماتیک از فلسطینیان موفق عمل کرده است که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی مجبور شدند با تولید یک خبر دروغین ماجرای استیضاح وی در مجلس را مطرح کنند، در واقعیت اما امیر عبداللهیان این روزها در سطح وزیر خارجه غزه درخشش دارد.

استیصال دشمن از هماهنگی جبهه مقاومت باعث شده است که راهبرد تولید فیک نیوز و انتشار گمانه‌هایی چون خالی کردن پشت حماس مطرح شود هدف آن است تا دل‌های استوار رزمندگان مقاومت در تونل‌های زیرزمینی دچار لرزش شده و روحیه جبهه مقاومت پایین آورده شود، نکته قابل‌توجه آنکه اساس رسانه‌ای شدن خبر سفر اسماعیل هنیه به تهران و دیدار وی با رهبر انقلاب نیز بعد از تلاش دشمن پس از سخنرانی اول سید حسن نصرالله برای القاءِ این بود که مقاومت پشت حماس را خالی کرده است، وگرنه آن دیدار هم قرار نبود رسانه‌ای شود و حتی عکس دیدار هم قدیمی است.

نامه‌نگاری علنی فرمانده نیروی قدس با فرمانده گردان‌های القسام یک‌سویه دیگر نیز دارد: فرمانده عملیات طوفان الاقصی یعنی محمد ضیف کسی است که در سال ۲۰۰۷ همسر و دو فرزند خود را ازدست‌داده و طی ۲۰ سال گذشته تنها یک صوت ۹ ثانیه‌ای از آرمان فلسطین از او منتشرشده و بعد از طوفان الاقصی یک نامه مبسوط منتشر کرده است.

ضیف در این نامه نوشته است که صهیونیست‌ها به بهانه مقبره حضرت سلیمان زیر مسجدالاقصی را حفاری می‌کردند، جریان افراطی روزهای جمعه شهرک‌نشین‌ها را به مسجد آورده و یک‌بار حریم مسجد را به خون خوک آغشته کردند، مانع اقامه نماز ما شده، به خدا و پیامبر اهانت کردند، مسلمانان را از قدس شرقی اخراج کرده و مجاهدان فلسطینی را به شهادت رساندند، لذا عملیات طوفان الاقصی برای مقابله با این اقدامات شکل گرفت.

پشت پرده پیام فرمانده نیروی قدس سپاه به محمد ضیف/ آیا ایران پشت حماس را در غزه خالی کرده است؟

ضیف در پایان این نامه نوشته بود که یک‌بار بمیریم بهتر است که هرروز بمیریم، این پیام روشن از سوی فرمانده شاخه نظامی حماس نشان می‌دهد که نگاه انقلاب اسلامی بر بیان فرمانده میدانی حماس حاکم شده و ادبیات او نمایندگی مقاومت را در هفت اکتبر بر عهده دارد، این ادبیات در نامه فرمانده نیروی قدس دوباره قابل‌لمس بوده گویی برند مقاومت به شایستگی تبلیغ‌شده است.

این روزها محافل خبری و اطلاعاتی غربی با طرح مسئله انشقاق میان مقاومت سعی دارند دوباره معادله بازدارندگی را برای خود تعریف کند. آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌داند که هرقدر که مسئله هماهنگی ارکان در غزه بالاتر باشد، قدرت مقاومت نیز افزایش خواهد یافت.

دور جدید از عملیات صهیونیست‌ها نشان داد که دشمن سعی دارد هم‌زمان زیرساخت‌های فکری، سخت‌افزاری و دفاعی را باهم بر هم بزند، ارتش صهیونیست تازه متوجه شده است که دو سال بدون هیچ درز اطلاعاتی مقاومت زیر گوش آن‌ها به‌شدت رشد کرده است و حالا با تولید فیک‌نیوز سعی دارد این عقب‌افتادگی را جبران کند.

نزدیک به سه سال پیش وقتی ارتش صهیونیستی ابوالعطا، از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی در غزه را به همراه همسرش ترور کرد و در حمله‌ای دیگر منزل اکرم العجوری، یکی دیگر از رهبران این جنبش را در دمشق هدف حمله قرارداد، جهاد پاسخ شدید راکتی و موشکی داده و مناطقی از سرزمین‌های اشغالی را برای شهرک‌نشینان به‌شدت ناامن کرد، پس‌ازآن اقدام غرورآفرین روزنامه اورشلیم پست باهدف ایجاد انشقاق میان گروه‌های مقاومت ادعا کرد که حماس از جهاد در جنگ حمایت نکرده و این نشانه رقابت سیاسی در غزه است.

البته مدتی بعد در عملیات سیف‌القدس جهاد و حماس در بزرگ‌ترین عملیات پیش‌دستانه بیش از ۴ هزار موشک روی سر صهیونیست‌ها ریختند و علاوه برکشیدن خط بطان بر توطئه دشمن، با ترک انداختن روی سد اجتماعی در مناطق اشغالی این رژیم موقتی را در مرحله مهاجرت معکوس قراردادند. هماهنگی در مقاومت پس از عملیات هفت اکتبر لبه تیزی دارد که امروز بریده و فردای آن فوران می‌کند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    52 8
    صد در صد
    • ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      36 28
      متاسفانه محور مقاومت خیلی ضعیف ظاهر شده ولی ما خبر نداریم شاید برنامه داشته باشن
    • ضیا ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      4 6
      همچنان که در جنگ 2007
    • ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      14 13
      با قتل عام مردم غزه و حمایت حقوق بشری ها!! از این سلاخی (حمایت رژیم مسلمون کش آمریکا و توله هاش از اسرائیل _شامل عنگلیس و فنارسه و آلمان ذلیل و کانادای کپک زده) حتی گاو ماهواره هم فهمید که حقوق بشر و دموکراسی یعنی کشک. گاو ماهواره هنوز مختصر شعوری داره و از خودش می پرسه چرا سلیطه_مجری های BBC و آکله_مجری های عنترنشنال در برابر قتل 5000 کودک فلسطینی و 3000 زن فلسطینی فقط تماشا کردند و خفه خون گرفتند اما برای "آرمیتا گراوند" قرشمال بازی و هوچی گری رو به عرش رسوندن. گاو ماهواره هنوز مختصر شعوری داره و ماهواره نتونسته به الاغ ماهواره مسخ شده تبدیلش کنه. ولی فهمیده که ماجرا فقط برای خرکردن تماشاگر ماهواره س و گرنه برای مزدورای بیشرف ماهواره خون 12000 نفر کمترین اهمیتی نداره.
    • ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      10 31
      کدوم حرفت را باور کنم؟ خبر نداری ولی محور مقاومت ضعیف ظاهر شده و شاید برنامه دارند!!! اگر نمیدانی لازم نیست حکم بدی
    • ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      20 16
      این روزها همه شدن استراتژیست جنگ! همه برای خودشون حکم میدن! بچه بودیم تو تلویزیون و عکسها دست فلسطینی‌ها فقط سنگ و تیرکمان و فلاخن بود الان کار به جایی رسیده کل دنیا میگه حزب الله بیا وسط حزب الله رو کی ساخت؟ فلسطینی رو کی مسلح کرد؟ مقاومت یمن و عراق چجوری جون گرفت؟ سوریه رو از دست داعش کی نجات داد!؟ بسه دیگه در چیزی که به اون آگاهی ندارید، سکوت کنید
    • ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      8 8
      شما که میدونی بگو عالم و آدم میدونن محور مقاومت با احتیاط کامل داره عمل میکنه خیلیا حتی تو جبهه خودی به این ضعف اعتراف میکنن جوری که اولین سوال از اکثر سران حماس اینه چرا ایران پشت شما رو خالی کرده حالا بنده خدا ها یه چیزی میگن ولی معلومه ته دل از وضعیت راضی نیستن
    • ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      7 7
      دست رزمندگان فلسطینی را می بوسیم. هزینه ی مقاومت بیشتر از سازش است.
    • ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      7 8
      مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....مرگ بر اسراییل و آمریکا .....
    • ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      11 4
      ببخشید در نوشته م دقت نکردم دست رزمندگان فلسطینی را می بوسیم. هزینه ی سازش بیشتر از مقاومت است.
    • احمد ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      1 0
      ممد نبودی ببینی غزه آزاد گشته ..خون یارانت پر ثمر گشته ...آه وا ویلا ... کو ...
  • ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    36 25
    خبرگزاری رویترز با رسانه‌های وابسته به اصلاح طلبان ستون پنجمی در داخل کشور بسیار هماهنگ حرکت می‌کند
    • ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      19 8
      سیاست انگلیسی تفرقه
    • M.M ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      4 0
      Vpn چرا متصل نمیشه خبریه؟؟؟
  • ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    19 12
    سایت وزین مشرق، من با این تحلیل مخالف هستم. اگر فقط بحث پاسخ به اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز بود، که یکی از خبرگزاری های محور مقاومت پاسخ آن را می داد. شما با این تحلیل عملا سطح فرمانده نیروی قدس را تا حد یک پاسخ ساده که هر بخش رسانه ای از محور مقاومت می توانست آن را انجام دهد، پایین آوردید. وقتی که عالی ترین مقام نظامی مرتبط با منطقه غرب آسیا پیام کتبی آن هم به صورت علنی منتشر می کند نشان دهنده عزم جدی ایران و رهبری آن برای حمایت تمام قد از پیروزی باشکوه حماس و محورمقاومت در منطقه است. شک نکنید که اگر لازم شود، ایران تمام قد وارد خواهد شد. امریکا پیام ایران را خوب دریافت نمود که نتیجه اش ورود 60 هزار لیتر سوخت به نوار غزه است. سردار قاآنی با این پیام، در واقع به امریکا اعلام که صبر ایران به پایان رسیده است و خودتان را آماده سناریو جنگ با تمام محور مقاومت کنید. امریکا هم خوب پیام فرمانده عالی محور مقاومت را دریافت نمود. در جنگ هر وقت نظامیان صحبت کنند، باید آن را به صورت جد در نظر گرفت.
  • ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    9 6
    سایت وزین مشرق، من با این تحلیل مخالف هستم. اگر فقط بحث پاسخ به اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز بود، که یکی از خبرگزاری های محور مقاومت پاسخ آن را می داد. شما با این تحلیل عملا سطح فرمانده نیروی قدس را تا حد یک پاسخ ساده که هر بخش رسانه ای از محور مقاومت می توانست آن را انجام دهد، پایین آوردید. وقتی که عالی ترین مقام نظامی مرتبط با منطقه غرب آسیا پیام کتبی آن هم به صورت علنی منتشر می کند نشان دهنده عزم جدی ایران و رهبری آن برای حمایت تمام قد از پیروزی باشکوه حماس و محورمقاومت در منطقه است. شک نکنید که اگر لازم شود، ایران تمام قد وارد خواهد شد. امریکا پیام ایران را خوب دریافت نمود که نتیجه اش ورود 60 هزار لیتر سوخت به نوار غزه است. سردار قاآنی با این پیام، در واقع به امریکا اعلام که صبر ایران به پایان رسیده است و خودتان را آماده سناریو جنگ با تمام محور مقاومت کنید. امریکا هم خوب پیام فرمانده عالی محور مقاومت را دریافت نمود. در جنگ هر وقت نظامیان صحبت کنند، باید آن را به صورت جد در نظر گرفت.
  • ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    21 17
    کار بزرگی حماس انجام داده و نمیشد این حمله رو از پیش به ایران خبر داد.تازه خبر میداد چی میشد؟ایران میگه اسرائیل ۲۵ سال آینده رو نخواهد دید ولی فلسطینیان از این نوع زندگی در زندان و کشتار و دستگیری هر روز جوانان کرانه باختری و اسارت چندین ساله زنان و کودکان در بند اسرائیل خسته شدن و میخوان در عرض یک سال فلسطین رو از شر اسرائیل پاک کنن .کارشون مقدس و غرور آفرینه .ما از محور مقاومت عراق و لبنان و یمن چی کم داریم؟به نظرم کارشون ارزش داره و باید کمکشون کرد و گرنه اسرائیل بعدا سراغ ماهم خواهد آمد.سردار سلامی اون روز به اسرائیلی ها گفتند طوفان دیگری در راه است منتظر باشید.انشالله خبری در راه است
  • ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    12 26
    فلسطینی های عزیز شهادت زنان و کودکان در غزه همه ما ایرانی های خداجو رو ناراحت و عزادار کرده است.ما شیعه هستیم ولی جونمون رو در راه خدا و برای آزادی مظلومین سنی مذهب فلسطین هم میدیم.مسلمون اینجوریه .مظلوم براش مظلومه و فرقی نمیکنه چه دینی داره
    • ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      7 28
      ما که داریم لذت میبریم
    • ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      2 3
      اونی که گفت لذت میبریم تو یا روانی هتی یا خائن به وطن یا از اون بدتر مزدور
    • ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      6 7
      شعار بیخودی نده در شهادت بازه بروید با اسرائیل بجنگید و برای آزادی غزه جون بی ارزشت بده
  • ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    13 11
    ایران در مورد حمله طوفان الاقصی مقابل عمل انجام شده قرار گرفته چون ایران تا ۲۵ سال آینده نمی‌خواست با اسرائیل درگیر بشه ولی الان مجبوره وارد میدان بشه چون شکست فلسطین باعث تقویت اسرائیل و یورش آنها و با همراهی غرب به ایران خواهد شد.پس حواسمون باشه اگه حالا کمک نکنیم بعدا از دشمن ضربه میخوریم
    • ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      21 10
      چیه میگید طوفان الاقصی بابام نسیم هم نبود طوفان را اسراییل به پا کرد
    • ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      3 1
      بدلی تحلیل من درآوردی در نوکن
    • ارد بزرگ ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      4 4
      اینجا دنبال آشناهات نگرد. اگر نسیم نبود اربابهات بچه و زن مردم را نمی کشتند. اول مطمئن شدم دوره لیکود و نتانیاهو تمام شده الان کاملا می بینیم صهیونیست از بین رفتنی شده است.
  • ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    22 4
    اقلا نظام اجازه بده مدافعین غزه مثل مدافعین حرم بتونن برن کمک مردم غزه.بخدا اینجا جگرمون داره کباب میشه .اونجا شهید شیم بهتره تا اینکه اینجا زجر کش بشیم
    • ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      6 0
      هرچند سال یکبار در بهشت باز میشه
    • ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      2 7
      چطوری می خواهید بروید غزه؟ از مصر؟ مگه اجازه می دهد؟
    • ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      عزیزم اجازه نمی خواهد شما میتوانید بروید جنوب سوریه و از پشت به اسرائیل حمله کنید و انشالله اونا رو ب دریا بریزید
  • ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    4 1
    نه بابا لاست میگی مگه خالی کرده
  • کارشناس ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    10 3
    اینها اهل کوفه هستند ؟
  • ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    7 1
    نه بابا
  • ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    29 4
    همه می دانند که‌ با آمدن ترامپ که تنها راه نجات پوتین از دام اوکراین است دیگر جمهوری اسلامی به معنای امروزی وجود نخواهد داشت.
    • ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      2 2
      حماس متاسفانه دوباره پای آمریکا را به متطقه باز کرد و با توجه به قطعیت آمدن ترامپ قربانی اصلی منطقه مشخص است
  • ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    11 4
    میان حرف تاعمل فاصله بسیاراست حدود۸۰۰۰غیرنظامی کودک وزن وسالمندفلسطینی شهیدشده انددشمن درغزه یکه تازی میکندالان ایجاب میکندفقط عمل کنیم وبهترین موقع نابودی وسرنگونی اسراییل ازجبهه حزب الله توسط ایران اسلامی است شلیک هزاران موشک واستقرارپیاده نظام8
  • ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    23 11
    ترس ایران از اسراییل خیلی بیشتر شد .... عرب ها هم بی رحمی اسراییل رو دیدن و بدو بدو میرن عادی سازی
  • ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    32 10
    تنها بازنده این جنگ ایران بود ... هم دوستانش رو از دست داد ... هم کشورهای همسایه
    • ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      1 5
      چقدر تحلیل آبکی
  • ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    38 14
    کاش ما هم جنگنده های اسراییل رو داشتیم ... موشک و پهباد منهدم میشن ولی این جنگنده ها رو هیچی نمیتونه منهدم کنه و راحت هر جا رو بخوان میزنن
    • ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      2 13
      کاش حداقل مطالب و مقالات اسقاطیل و آمریکا را مطالعه میکردی تا بفهمی که حرف مفت میزنی، آینده از آن پهپادها هست نه هواپیما
    • !! ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      4 11
      واقعااااااان ؟؟؟؟!!!!
    • ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      0 4
      فقط بمب اتم ترسناکه.هواپیما رو که پدافند میزنه
  • ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    1 22
    هدف تحریک ایران به شروع حمله به اسراییل هست هم برای نجات اسراییل از این ذلت که نشان دهد با ایران طرف بوده است هم بهانه برای تندروهای امریکا که دنبال جنگ افروزی به نفع صیهونیست های جنایتکار هستند هم یکی کردن بحران اوکراین با اسراییل .... ولی کور خوانده اند اگر ایران میخواست در این تله ها بیفتد وضع آمریکا این نبود....
    • ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      24 6
      مستقیم حمله نکنه مدافع غزه ها خودشون آزاد و مخیر باشن.آتش به اختیار.غزه کربلا و امروز عاشوراست و ما مظلومان رو تنها گذاشتیم.۱۰ میلیون داوطلب هر روز جگرشون کباب میشه ولی دریغ از یه اقدامی
    • ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      12 2
      دیگه روز رفتنونونه
  • حسن ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    14 2
    مهم این نیست که ایران چی میگه مهم عمله که در میدان مشخصه
  • ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    14 2
    اقای سردار قاآنی به نمایندگی از چه کسانی می خواهند حمایت تمام قد انجام بدن ؟
    • ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      6 10
      به نمایندگی از هزاران سال مالکیت ایرانیان بر کل خاورمیانه.
    • ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      4 7
      تو به نمایندگی از چه کسی داری سوال میپرسی؟؟؟
    • ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      2 6
      طرف یکی از مقامات ایرانه باید به سوالها جواب بده سوال پرسیدن که نمایندگی نمیخواد
  • ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 8
    اصلاح طلبان شادمانه با جنایات صهیونیستها شاد مسرخوش می شوند .....
  • ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    13 1
    چرا اینقدر از سر تعصب تحلیل میکنید؟تا قبل از ورود زمینی اسرائیل همه میگفتند گورستان مرکاوا خواهد شد
  • ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    9 3
    وضعیت کنونی غزه مثل اینه که با دست خالی رفتند پیشواز نابودی. احتمال اینکه ریس غزه عامدانه قرارداد نابودی با غاصب بسته باشند زیاده چون توهم میکردند که موشکها به هدف میخورد ولی 4 تا به هدف نخورده
    • ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      5 1
      پس جشنی که واسه طوفان الاقصی گرفتید چی شد؟
  • ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    5 4
    بر فرض این اخبار درست هم باشند نباید حماس بدون اطلاع با ایران این حمله رو شروع میکرد و موجب نابودی غزه میشد
    • ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      1 4
      اگه با ایران مشورت می‌کردن ایران میگفت تا ۲۵ سال دیگه صبر کنین چون ما گفتیم ۲۵ سال دیگه رو نخواهند دید.چرا اینقدر عجله دارین.پس حماس بهترین راه رو انتخاب کرد.هر چه زودتر بهتر.مرگ یه بار شیون یه بار
  • ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    6 34
    این سیاست است می خوان پای ایران را بکشن تو جنگ و مسله را از دفاع مشروع مردم فلسطین برای سرزمین هاشون بکشانن به جنگ جهانی ایران تا حالا گول نخورده و خوب عمل کرده نیازی به نیرو فرستادن نیست همان کمک فکری و چیزهای دیگر که ایران می دهد کافی است اسراییل نابود خواهد شد ایران خیلی با تدبیر عمل کرد گول این بی همه چیز ها را نخواهد خورد
  • ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 11
    انتقام الهی و عذاب‌های که قرآن مکررا از آن نام برده.
  • دهه شصتی سوخته ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    10 5
    معلومه که باجمهوری اسلامی هماهنگ نمیکرد
  • میثم ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    5 9
    خدادلعنت کنه انگلیس رو میخوان تفرقه بندازن . تا اخرین قطره خونمان از حماس و جبهه مقاومت حمایت خواهیم کرد
  • امانی ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 9
    یکی از شگردهای دشمن بخصوص انگلستان سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن هست
  • ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    12 4
    ما فلسطینی هارو همیشه تشویق به محو و نابودی اسرائیل میکردیم و الان بیچاره ها تنها موندن و از زمین و هوا آتش میباره و ما هم تو کارهای روزمرمون هستیم .رئیس جمهور میره شهر کرد.تلویزیون برنامه شاد خودمونی پخش میکنه .فوتبال سر جاشه .خلاصه انگا نه انگار غزه شده کربلا
    • هادی ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      2 15
      ایران کی تشویق کرده؟نکنه انتظار داری فردا رهبر حمله مستقیم کنه بع هم امثال شم به ریش مملکت بخندی؟
  • ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    22 4
    به نظر من که خالی کرده .این حمایت صوری و خیابانی به درد نمیخوره
    • محمد ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      1 8
      ببند
  • ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    9 10
    اشتباه محظه اگر بخواهيد دنبال حماس باشيد
  • محسن ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    1 0
    نمیدانم چرا اینجوری گزارش میدهید
  • ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    2 1
    شما اگه میغرستین مارو که ما حاضریم
  • ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    9 0
    این دشمنی ها همش فیلمه برای گول زدن ملت ایران
  • ایرانی ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    1 3
    دوستان گول اخبار بیگانه هارو نخورد، به این فکر کنید که فلسطین به این وحشیگری اسرائیل نیاز داشت تا مردم دنیارو از ماهیت این رژیم موقت آگاه کنه
    • ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 1
      نفرت از صهیونیست ها عالم گیر شد.این خودش اونهارو دلسرد و افسرده خواهد کرد و زمین گیر خواهند شد.
  • ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    2 2
    متاسفانه این واقعیت دارد که محور مقاومت بهشون برخورده که چرا باخبر نبودند
  • ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 3
    تمام قدرت نظامی حماس وحزب آلله عراق وسوریه ولبنان وحوثی یمن ووووهمه محصول سپاه قدس ایران است وایمان مجاهدت فداکاری خود آنها البته که باهوایت ایران بزودی اس ایبل وآمریکا رانابود می‌کنند وهمه تحت فرماندهی واحد هستند درروشها متفاوتند
  • ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    7 3
    بنظرمن بصورت تک تک وارد میشه قدرت بیشتری داره تاهمزمان با3جبهه وارد جنگ شوداول حماس بعد بهانه ای ازحزب الله میگیره بعد هم سوریه....خداکنه آخراین قضیه بنفع ایران باشه که نیست سطح سوادم راهنمائی ولی مغزم دکترا این پیام ذخیره داشته باشید
  • ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    17 3
    شک نکنید
  • هادی ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    2 1
    خدا رو شکر
  • ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 4
    برنامه افزایش تدریجی حملاته همونطور که خامنه ای گفت مقاومت یک تفکر هست نه یک گروه. آمریکا تا اومد اثبات کنه ایران در سوریه حظور داره. داعش به فنا رفت
  • ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    7 4
    شش میلیون اسم نوشتید
    • ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      3 1
      اسم نویسی راهپیمایی شعار خب که چی؟ هیچی
  • ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 1
    آقا پس کی؟ کجا ورود بازدارنده خواهیم داشت؟
  • ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 1
    اسرائیل موضع خود را در اول جنگ اعلام کرد که دلش نمی‌خواهد پای ایران گسترده تر یا مستقیم وارد جنگ شود اولین سخنانشان ایران دخالتی در طوفان الاقصی نداشت رویترز زیاد هم بیراه نگفته
  • ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    3 3
    اقا شماها ک انقد به فلسطین و غزه و لبنان علاقه و عشق دارید
  • ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 6
    نه خیر به کوری چشمت ده میلیون اسم نوشتیم.
  • احمد ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 5
    در این جنگ نقش ایران هم وزن آمریکا ست در اسرائیل
  • امیری ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    12 3
    این یک واقعیت هست که برای دوست داران مقاومت و انقلااب پیش امده است
  • ناشناس ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    7 1
    بله اگر حقیقت داشت غزه به خاکستر تبدیل نمی شد با دریاچه ای از خون نوزادان کودکان و زنان، کدام هماهنگی؟؟؟؟کدام شمشیر؟؟؟؟؟؟غزه نابود شد و مردم اش شهید شدند
    • حمید ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      0 0
      چقد ابله هانه تحلیل کردی این خونهای بناحق ریخته شده بهای لغو پروژه عادی سازی اعراب بود،بهای این بود که دنیا ببینن اسرائیل وحشیه و کودک کش الان دیگه اگر یه اسرائیلی پاسپورتشو در کشوری مثلا ارپایی هم باید پنهان کنه چون شاید مردم بریزن روی سرش و کتک بخوره اینها همه هزینه داشت،صحبت از نابودی و بقای فلسطین بود
  • ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    سلام در سایت رویداد24 نظرم رو منتشر میکردن چرا اینجا منتشر نمی‌کنید
  • ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    از غزه چیزی باقی نمانده...
  • حسین ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    ما پشت غزه رو خالی نمی کنیم . الان وقت جهاد مقدس با کافرینه ...اسراییل باید نابود شود. به امید خدا بزودی جبهه همه جانبه با دشمن باز می کنیم ....مرگ بر منافق ......مرگ بر اصلاح طلب سگ نجست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس