خبرنگاران

بنیاد تعاون زندانیان با سابقه‌ای نزدیک به ۷۰ سال مسئولیت حرفه آموزی، اشتغال زندانیان و کمک به امرارمعاش خانواده‌های آنان را بر عهده دارد.

به گزارش مشرق، بنیاد تعاون زندانیان با سابقه‌ای نزدیک به ۷۰ سال مسئولیت حرفه آموزی، اشتغال زندانیان و کمک به امرارمعاش خانواده‌های آنان را بر عهده دارد.

این بنیاد با در اختیار داشتن هزار واحد تولیدی، سالانه بالغ بر ۵۰ هزار نفر از زندانیان را در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌های کشور مشغول به کار کرده و بیش از ۵ هزار نوع محصول را در صنایع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند.

چهارمین تور نظارتی بازدید قوه قضاییه برای اهالی رسانه/ بازدید میدانی خبرنگاران ۳۰ رسانه از اقدامات دستگاه قضایی در حوزه اشتغال‌زایی زندانیان

تولید محصولات چوبی توسط زندانیان

بنیاد تعاون زندانیان براساس اساسنامه ۲ ماموریت مهم شامل، حرفه آموزی به زندانیان در زمان تحمل حبس و دیگر، ایجاد اشتغال برای زندانیان ایجاد شده است تا مددجویان ضمن بهتر طی کردن دوران محکومیت خود بتوانند کسب درآمد داشته باشند و هزینه زندگی خود و خانواده‌هایشان را تامین کنند. از دیگر کارهای دیگر بنیاد تعاون زندانیان نیز می‌توان به اداره واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی اشاره کرد.

در راستای آشنایی با ماموریت‌ها و فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان صبح امروز شنبه ۴ آذر ماه ۳۰ رسانه مختلف که شامل ۴۵ نفر خبرنگار و عکاس بودند از مجتمع‌های مختلف بنیاد تعاون زندانیان فشافویه بازدید کردند.

شرکت کشت و صنعت حامیان فدک یکی از ۱۰ شرکت وابسته به بنیاد تعاون زندانیان است که چند مجتمع دارد که تمامی اراضی متعلق به شرکت ۲ هزارو ۶۵۰ هکتار است و محصولات مختلفی اعم از گندم، جو، کلزا و... را تولید می‌کند.

اهالی رسانه در این تور نظارتی از ناحیه خانلق بازدید کردند که در آن ۴۲۰ قطعه شترمرغ در آن پرورش داده می‌شود همچنین ۳۰۰ کندو زنبور عسل، دامپروری و زراعت در این مجتمع وجود دارد که مددجویان رای باز در آن مشغول به کارند.

ناحیه آراد با مساحت ۳۰۰ هکتار از دیگر مکان‌هایی بود که خبرنگاران از آن بازدید کردند که در آن ۶ هزارو ۶۰۰ راس گوسفند پرورش داده می‌شود.

بازدید از ناحیه زلف آباد که حدود ۵۰۰ هکتار زیرکشت دارد که شامل ۱۷۲ هکتار کشت یونجه، ۲۰۲ هکتار کشت جو، ۵۲ هکتار گندم و ۵۵ هکتار تریتیکاله است و یک واحد پرورش ماهی و یک واحد ۳ هزار رأسی پروا بندی گوسفند دارد، از دیگر برنامه‌های این تور نظارتی بود.

چهارمین تور نظارتی بازدید قوه قضاییه برای اهالی رسانه/ بازدید میدانی خبرنگاران ۳۰ رسانه از اقدامات دستگاه قضایی در حوزه اشتغال‌زایی زندانیان

واحد پرورش ماهی

همچنین خبرنگاران از کارخانه تولید مصنوعات چوبی بنیاد تعاون زندانیان استان تهران بازدید کردند که یکی از واحدهای مدرن تولید محصولات چوبی شامل درب‌های چوبی، کمد و مبلمان است.

چهارمین تور نظارتی بازدید قوه قضاییه برای اهالی رسانه/ بازدید میدانی خبرنگاران ۳۰ رسانه از اقدامات دستگاه قضایی در حوزه اشتغال‌زایی زندانیان

بخشی از این محصولات چوبی در داخل زندان‌ها و بخشی دیگر نیز پیرامون زندان تولید می‌شود.

خبرنگاران در این تور نظارتی از باغ پسته اشتهازان وابسته به بنیاد تعاون زندانیان بازدید کردند. وسعت این باغ ۴۲۰ هکتار است که ۴۰۴ هکتار آن کشت شده و سیستم آبیاری قطره‌ای تحت فشار در آن راه‌اندازی شده است و دارای دو استخر ۲۰ هزار و ۵۰ هزار متر مکعب ذخیره کننده آب است که جمعا میزان ظرفیت آب استخرها ۷۰ هزار متر مکعب است همچنین آب مورد نیاز این باغ از ۷ حلقه چاه تامین می‌شود.

چهارمین تور نظارتی بازدید قوه قضاییه برای اهالی رسانه/ بازدید میدانی خبرنگاران ۳۰ رسانه از اقدامات دستگاه قضایی در حوزه اشتغال‌زایی زندانیان

باغ پسته اشتهازان وابسته به بنیاد تعاون زندانیان

در این باغ پسته رقم‌های پایه بادامی اردکان، رقم پیوندی اکبری، احمدآقایی کشت می‌شود و ۱۳۵ مددجو در آن مشغول به کار هستند.

گفتنی است تاکنون سه تور نظارتی قوه قضاییه برگزار شده است. اولین تور نظارتی قوه قضاییه، باحضور ۸۰ تن از اصحاب رسانه از زندان رجایی‌شهر برگزار شد و خبرنگاران در جریان روند تخلیه این زندان قرار گرفتند.

دومین تور نظارتی مرکز رسانه قوه قضاییه نیز با حضور بیش از ۲۰ رسانه اعم از صداوسیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های کشور، در استان گلستان برگزار شد و خبرنگاران در جریان اقدامات دستگاه قضا برای اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای زیارت قرار گرفتند. سومین تور نظارتی قوه قضاییه در استان هرمزگان، برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق قمی خالدابادی ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    من خودم زندانی هم اخه انصافا با ماهی۱ملیون میشه خرج خانواده داد...
  • تک سوتر ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    اگر راست میگید درب زندان آقازاده ها مثل فائزه هاشمی و طبری رو باز کنید. این بدبخت ها که همیشه شفاف بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس