کد خبر 1549997
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
هوش مصنوعی آمریکایی، ابزار کشتار فلسطینی‌ها

شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده ابزارها و تسلیحات هوشمند در حال ارسال سلاح‌های جدید به رژیم صهیونیستی هستند و گفته می‌شود همه این ابزارها در حال آزمایش روی فلسطینی‌ها است.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو، چند ساعت بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط حماس، یک شرکت تولید کننده پهپادهای هوشمند در سیلیکون ولی کالیفرنیا به نام اسکایدو (Skydio) شروع به دریافت ایمیل‌های متعددی از سوی ارتش اسرائیل برای ارسال تجهیزات جنگی و شناسایی کرد.

به گفته مارک ولنتاین، مدیر اجرایی اسکایدو، اسرائیلی‌ها مقدار زیادی پهپادهای شناسایی کوتاه برد برای عملیات‌های نظامی خود سفارش دادند که تا کنون ۱۰۰ فروند از این هواپیماهای شناسایی به سرزمین‌های اشغالی فرستاده شده و تعداد زیادی هم در راه است.

بر اساس این گزارش، نکته جالب اینجاست که اسکایدو تنها شرکت آمریکایی نیست که چنین سفارش‌هایی دریافت کرده است.

بر اساس گزارش دیفنس اسکوپ، اسرائیل در جنگ اخیر از یک دو جین سلاح جدید علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند و همه این سلاح‌ها را به بمب‌هایی اضافه کنید که در نوار غزه روی سر غیرنظامیان ریخته می‌شود.

به نظر می‌رسد این اشتهای سیری ناپذیر اسرائیل برای خرید سلاح‌های جدید منعکس کننده چیزی بیشتر از جنگ اوکراین است. منابع نظامی می‌گویند اسرائیل در نوار غزه بیش از ۱۱ هزار خانه مسکونی را با استفاده از هوش مصنوعی هدف گرفته است.

در کنفرانس اخیر هوش مصنوعی با حضور شرکت‌های بزرگ و دولت‌های مختلف دنیا، درباره استفاده از این هوش علیه نوع بشریت بارها هشدار داده شد و انتشار این اخبار در رسانه‌های جهان دولت آمریکا را برای فروش این سلاح‌ها به اسرائیل تحت فشار گذاشته است.

مقامات اسرائیلی و آمریکایی ادعا می‌کنند که در نوار غزه از پهپادهای هوشمند تنها برای نظارت و شناسایی پایگاه‌های نظامی استفاده می‌شود ولی شواهد چیز دیگری را نشان داده است. در گزارش‌های دیگری هم آمده است که ارتش اوکراین از این سیستم‌های هوش مصنوعی در جنگ استفاده کرده است.

آمریکایی‌ها و شرکت‌های مذکور در ارسال سلاح‌های جدید به اسرائیل این توجیه را مطرح کردند که این پهپادها مسلح نیستند و تنها برای شناسایی استفاده می‌شوند. بسیاری از این شرکت‌های طرف قرارداد ارتش اسرائیل در گفت وگو با خبرنگار پولیتیکو گفته است که این پهپادها طوری طراحی شده‌اند که برای مشتریان سفارشی می‌شوند و معمولاً مشتری‌ها آنها را مسلح خریداری می‌کنند.

براندون تسنگ، یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی Shield تایید کرد که کاربران می‌توانند پهپادهای نوا ۲ را که ارتش اسرائیل برای جستجوی تیراندازان و غیرنظامیان در ساختمان‌هایی که توسط جنگنده‌های حماس مورد هدف قرار گرفته‌اند، استفاده می‌کند، شخصی‌سازی کنند.

مت محمودی، نویسنده گزارش ماه مه عفو بین‌الملل مبنی بر مستندسازی استفاده اسرائیل از سیستم‌های تشخیص چهره در سرزمین‌های فلسطینی، به پولیتیکو گفت که از نظر تاریخی، شرکت‌های فناوری ایالات متحده که با مقامات دفاعی رژیم اسرائیل قرارداد دارند، کنترل کمی بر نحوه استفاده از محصولاتشان توسط رژیم صهیونیستی داشته‌اند.

در این گزارش به موارد متعددی که ارتش اسرائیل از نرم افزار هوش مصنوعی خود بر روی سخت افزارهای وارداتی از کشورهای دیگر برای نظارت دقیق بر حرکت فلسطینیان استفاده می کند، اشاره شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در پاسخ به سؤالاتی مبنی بر اینکه آیا دولت آمریکا قادر به نظارت دقیق بر پلتفرم های دفاعی با فناوری پیشرفته ارسال شده توسط شرکت‌های کوچکتر به اسرائیل یا اوکراین است، گفت که از اظهارنظر عمومی یا تایید جزئیات این معاملات منع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    3 0
    چرا
    • ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      3 1
      مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... و کشورهای خائن منطقه و منافقین داخلی و خارجی و کفار و مشرکین و توطئه گران و فتنه گران ...
  • ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    3 0
    در دیدار نتانیاهو به همراه همسرش با ایلان ماسک هم مورد کمی نیست
  • ایرانی ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    3 0
    فعلا که حماس هوش مصنوعی که در مرز اسرائیل بود را به سخره گرفت و او را فریب داد
  • ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    2 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... و کشورهای خائن منطقه و منافقین داخلی و خارجی و کفار و مشرکین و توطئه گران و فتنه گران ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس