کد خبر 1549970
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی محلل نوشت:

پنج شکست رژیم صهیونیستی در روز اول آتش‌بس

صهیونیست‌ها هشدار داده بودند که پس از آزادی اسرای فلسطینی، هیچ جشنی نباید برگزار شود تا پیروزی فلسطین بر کسی القا نشود؛ اما علی‌رغم حمله نظامیان صهیونیست به منازل اسرای آزاد شده، این جشن در نقاط مختلف برگزار شد و پیروزی فلسطین در جهان طنین‌انداز شد.

رژیم در توافق آتش‌بس تاکید کرده بود که جریان رفت ‌و آمد مردم فقط باید از شمال به جنوب غزه باشد؛ با این حال بسیاری از مردم شمال غزه نیز از جنوب به منازلشان بازگشتند؛ امری که حتی منجر به تیراندازی نظامیان مستقر در جاده صلاح‌الدین به مردم شد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می‌کردند با توافق آتش‌بس، بتوانند در خصوص آینده غزه بدون حماس صحبت و تصمیم‌گیری کنند؛ تصاویر حمایت گسترده مردمی با پرچم‌های حماس و شعارهای حمایت از قسام، یحیی سنوار و محمد ضیف این نقشه را نیز ناکام گذاشت.

یکی از اهداف نتانیاهو در قبول آتش‌بس، افزایش انسجام داخلی و کاهش فشارهای خارجی در عرصه‌های دیپلماتیک و نظامی برای فراهم شدن زمینه ازسرگیری حملات پس از آتش‌بس بود. این روند اما کاملا معکوس شد؛ جبهه داخلی به دلیل شکست رژیم محل دعوا بر سر تصمیمات کابینه شد، در خارج نیز علاوه بر تداوم فشارهای دیپلماتیک آمریکا و قطر و مصر برای آتش‌بس دائمی و حتی برکناری نتانیاهو(در پشت پرده)، مجاهدان یمنی نیز به حملات خود ادامه داده و کشتی باری صهیونیست‌ها در دریای عرب هدف قرار گرفت.

صهیونیست‌ها در تلاش بودند تا از فضای خروج نیروهای حماس استفاده کرده و بدین وسیله به محل اسرا دست یابند در حالی که در این زمینه نیز توفیقی کسب نکردند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    1 2
    بعدازکودک ربایی
  • ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 4
    وقتی غزه با خاک یکی شده چه پیروزی عایدشان شده؟ سه ماه بعد مجدد درگیری کنند ایا خوبه؟ خود کشورهای عربی با هم توافق ندارند علیه غاصب چه کنند. چطور تایید میکنید رهبر غزه با غاصب هماهنگی نکرده جنگ راه بیاندازد که غزه را نابود کند و غاصب تصرف و کار را یکسره کند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس