کارشناسان صهیونیست: نتانیاهو لیاقت مدیریت جنگ غزه را نداشت

کارشناسان روزنامه‌های صهیونیستی با تاکید بر اینکه حماس در جنگ غزه هیچ آسیبی ندیده، اعلام کردند که نتانیاهو و گالانت لیاقت مدیریت جنگ غزه را نداشتند.

به گزارش مشرق، بن کسبیت کارشناس صهیونیستی و روزنامه‌نگار اسرائیلی در تحلیل حوادث جنگ غزه تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شایستگی مدیریت این جنگ را نداشت. وی نتانیاهو و یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به تلاش برای دروغ‌پردازی و گمراه کردن افکار عمومی اسرائیلی‌ها متهم و تاکید کرد که آنها همواره در هفته‌های اول جنگ وعده‌های توخالی مطرح کردند.

این تحلیلگر ارشد صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو به خودش و سرنوشت خودش بیش از منافع اسرائیل فکر می‌کند.

بن کسبیت می‌افزاید: نتانیاهو تصور می‌کرد هر اندازه جنگ غزه طولانی‌تر باشد، وی می‌تواند از پیامدهای این جنگ نجات پیدا کند، لذا آنچه که اتفاق افتاد، تناقض منافع وحشتناکی بود که نخست‌وزیر خود را در آن گرفتار می‌دید، به همین علت بود که من همواره اصرار داشتم که این فرد شایستگی مدیریت جنگ را ندارد.

وی به نقل از یک منبع آگاه نسبت به تحولات مذاکرات صورت گرفته در کابینه جنگ اسرائیل طی هفته اخیر خاطرنشان کرد که گالانت تصور می‌کرد که برای شکست دادن حماس ۱۰۰ سال زمان دارد و به همین علت همواره از تحقق اهداف خود سخن می‌گفت، این در حالی بود که او از شرایط عرصه بین‌الملل و اوضاع اقتصادی و جامعه خسته اسرائیل چیزی نمی‌دانست.

عاموس هارئیل دیگر کارشناس نظامی ارشد رژیم صهیونیستی در روزنامه هآرتص نوشت که از سرگیری عملیات زمینی در جنوب نوار غزه به ویژه در شهر خان یونس به چندین ماه زمان نیاز دارد و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. وی افزود که تمامی توانمندی نظامی حماس که هیچ آسیبی از جنگ ندیده، در این منطقه مستقر است.

این کارشناس صهیونیست پیش‌بینی کرد که در صورت اقدام ارتش اسرائیل برای حمله به جنوب نوار غزه فشار بیشتری از سوی جامعه جهانی بر روی این رژیم وارد شود، چرا که دیدگاه آمریکایی‌ها کاملاً متفاوت با طرح ارتش اسرائیل است و آنها معتقد به کاهش نیروهای اسرائیلی در شمال نوار غزه و ایجاد منطقه امن بی‌طرف در آنجا و انجام یورش‌های مقطعی در همین محور هستند.

هارئیل نیز در تایید اظهارات بن‌کسبیت گفت که نتانیاهو بنابر ملاحظات سیاسی داخلی به دنبال طولانی‌تر کردن جنگ بود و آتش‌بس مستمر به نفع نتانیاهو نیست.

یوسی یهوشواع کارشناس نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که یحیی السنوار برنامه کاملی برای توقف عملیات هجومی اسرائیل داشت و مرحله اولیه این برنامه گرچه انجام تبادل اسرا بود، اما احتمالاً هدف اصلی آن تنها استراحت دادن به نیروهای حماس نیست، بلکه وی به دنبال مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که بتواند به جنگ غزه پایان دهد، از جمله این اقدامات می‌تواند ورود رسانه‌های خارجی و به ویژه آمریکایی به نوار غزه باشد تا میزان ویرانی‌های حاصل از جنگنده‌های اسرائیل در این منطقه روشن شود، علاوه بر اینکه مجروحان و تلفات زیادی بر روی آوارها و زیر آوارها وجود دارند و احتمالاً جهان از دیدن این تصاویر شوکه خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس