کد خبر 1549952
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
هیأتی قطری وارد تل‌آویو شد

هیأتی قطری به منظور پیگیری توافق تبادل اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و تل‌آویو، وارد اراضی اشغالی شد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اسرائیلی، ظهر امروز (شنبه)، خبر دادند هیأتی از دوحه به ریاست «لؤلؤه الخاطر» وزیر مشاور وزارت خارجه قطر در امور همکاری‌های بین‌المللی وارد تل‌آویو شده است.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از یکی از دیپلمات‌های این هیأت گزارش داد هدف از این سفر هماهنگی میان طرف‌های میدانی و همتایان آن‌ها برای تضمین تداوم توافق کنونی و بحث بر سر جزئیات بیشتری از این توافق است.

بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم اسرائیل و شکست میدانی ارتش در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه هفته گذشته، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

به دنبال این توافق، آتش‌بسی موقت به مدت چهار روز صبح روز گذشته آغاز شد و شماری از اسرا میان دو طرف با کمک صلیب سرخ مبادله شدند.

انتظار می‌رود امروز (روز دوم آتش‌بس) تعداد بیشتری از اسرای اسرائیلی و فلسطینی مبادله شوند. در توافق آتش‌بس بر آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی به ازای آزادی ۱۵۰ اسیر فلسطینی تاکید شده است.

روز گذشته ۱۳ اسیر اسرائیلی و ۳۹ اسیر فلسطینی مبادله شدند. گفته می‌شود امروز ۴۲ اسیر فلسطینی و ۱۴ اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    3 5
    از قطری ها سیاست بیاموزید
    • ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      0 0
      اینها مدعی هستن که سفرهاشون نتیجه داده و آتش بس را ایرانیها فعال کردن
  • ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    10 2
    جهت دست بوسی اربابانشان وارد تل آویو شدند . خاک بر سر خائنشان کنن
  • علی ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    این ازعربستان که به جای کمک واقعی به فلسطین برای مردم کفن هدیه داده بود..اینم ازقطر که باذلت وخاری وارد تل آویو شد..خدایا چرا مسلمانان مخصوصا اعراب بی‌غیرت هستند..کمی از یمن یادبگیرید.. اگرتمام کشورهای اسلامی وعربی ۱۰درصدغیرت یمن رو داشتند الآن رژیم صهیونیستی کاملا محو شده بود..
  • ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    همه ب تعهدات اسرائیلی ها با شک و تردید نگاه می‌کنند. احتمالا می‌خواهند مطمن شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس