کد خبر 1549780
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
حمایت های نظامی آمریکا از تل‌آویو ادامه دارد

طبق بیانیه منتشر شده از سوی پنتاگون، آمریکا به تامین گلوله‌های توپخانه و موشک‌های هدایت شونده رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، به رغم تمام نگرانی‌های بین المللی تحت تاثیر بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به جان غیرنظامیان در غزه، پنتاگون عنوان کرده که همچنان به اقدامات خود جهت ارائه گلوله‌های هدایت‌شونده توپخانه و سیستم توپخانه‌ای ۱۵۵ میلی متری و همچنین مهمات هدایت شونده هوایی دقیق به این رژیم ادامه می‌دهد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، در بیانیه اخیر منتشر شده از سوی پنتاگون عنوان شده است: از ذخایر نظامی مربوط به پایگاه‌های آمریکایی در داخل اسرائیل و از پایگاه‌های مناطق دیگر برای کمک نظامی به نیروهای اسرائیلی استفاده می‌کنیم.

بیانیه پنتاگون در حالی منتشر می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علاوه بر کمک سالانه ۳.۴ میلیارد دلاری متعهد به ارائه کمک نظامی ۱۴.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل شده است.

حمایت نظامی تزلزل ناپذیر از اسرائیل از جمله مسائل و موضوعات نادری است که اکثریت دموکرات‌ها و جمهوری خواهان کنگره آمریکا بر آن اتفاق نظر دارند.

گزارش مربوط به سرویس تحقیقات کنگره آمریکا نشان می دهد که از تاریخ ۷ اکتبر، دولت بایدن ارائه کمک‌های نظامی و امنیتی به رژیم صهیونیستی را تسریع کرده است، برخی از این کمک‌های نظامی شامل «بمب‌های هدایت شونده ۲۵۰ پوندی، موشک‌های رهگیر، مهمات مربوط به حملات مستقیم مشترک و گلوله های ۱۵۵ میلی متری توپخانه» می‌شود.

این در حالی است که بیش از ۳۰ سازمان امدادی نامه‌ای به «لوید آستین»، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا ارسال کرده‌اند و از او خواسته‌اند تا به رژیم صهیونیستی گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری ارسال نکند؛ چرا که این گلوله‌ها هیچ تمایزی بین نظامیان و غیرنظامیان ایجاد نکرده و می‌توانند بیشترین آسیب را به نوار غزه به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان وارد کنند.

نیویورک تایمز گزارش داد که برخی از قانونگذاران آمریکایی نگران این هستند که مبادا فروش ۳۴ میلیون دلاری ۲۴ هزار تسلیحات انفرادی به رژیم صهیونیستی در نهایت ختم به این موضوع شود که تسلیحات مذکور به دست شهرک نشینان اسرائیلی بیفتد؛ موضوعی که می‌تواند به یک بحران واقعی در کرانه باختری دامن بزند.

برای چهل و هفتمین روز متوالی، نیروهای رژیم صهیوینستی با حمایت ایالات متحده آمریکا در تجاوزات ویرانگر خود به غزه، دست کم ۱۴ هزار و ۱۲۸ فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند و از این تعداد ۵ هزار و ۸۴۰ تن کودکان هستند و تقریبا نزدیک به ۶ هزار و ۸۰۰ نفرشان مفقود هستند. علاوه بر این شماره افراد زخمی شده، بالای ۳۰ هزار نفر عنوان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس