بیمارستان اندونزی در شمال غزه به طور کامل تخلیه شد

به دنبال تخریب گسترده بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه، مقانمات فلسطینی از تخلیه کامل این بیمارستان بعد از بیمارستان الشفاء خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقامات فلسطینی از تخلیه کامل بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه به دنبال بمباران شدید از سوی رژیم صهیونیستی و فشارهای ارتش اسرائیل خبر دادند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز شنبه با اعلام تخلیه کامل این بیمارستان گفت: مجروحان باقیمانده در بیمارستان الشفاء نیز به طول کامل از این بیمارستان خارج شدند.

تصاویر منتشر شده از بیمارستان اندونزی حجم گسترده‌ای از تخریب این بیمارستان زیر حملات رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

القدره به آناتولی گفت: کمکهای پزشکی وارد شده به غزه ناکافی و به صورت قطره چکانی است و کمتر از چیزی است که ۲ میلیون ساکن غزه به آن نیاز دارند.

وی هشدار داد که شرایط درمانی و پزشکی در غزه بسیار وخیم و فاجعه است.

وی تاکید کرد: هیچ تسهیلات و تاسیسات بهداشتی باقی نمانده و در شمال غزه تنها ۳ بیمارستان به صورت محدود عملیاتی و فعال هستند.

رژیم صهیونیستی از روز عملیات هفتم اکتبر موسوم به طوفان الاقصی تمامی بیمارستانها، مدارس، مساجد، کلیساها در نوار غزه را زیر بمباران مداوم خود قرار داده است.

طبق آمار منابع فلسطینی، در این حملات تا کنون حدود ۱۵ هزار نفر کشته شده و اغلب آنها زن و کودک هستند.

براساس گزارشها، حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی تا کنون منجر به کشته ۶۱۵۰ کودک و بالغ بر ۴ هزار زن شده است و ۳۶ هزار نفر نیز مجروح شده اند.

رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته برای توجیه جنایات خود در حمله به بیمارستان‌های غزه مدعی شده‌ بودند گروه حماس از بیمارستان‌ها به عنوان پایگاه‌های فرماندهی و کنترل استفاده می‌کند.

حماس و کادر درمان در بیمارستان مذکور بارها ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره استفاده نظامی از این بیمارستان را رد کرده‌اند. گاردین هفته گذشته به نقل از یک پزشک انگلیسی که در این بیمارستان کار می‌کند نوشته بود ادعای اسرائیل یک «بهانه عجیب و غریب» است.

در همین راستا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه ادعاهای صهیونیست‌ها درباره حضور حماس و رزمندگان مقاومت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه را رد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    هدف اسرائیل غاصب گرفتن شمال غزه است که داره میرسه شماها هم دلتون به فیلمهایی که میسازید خوش کنید

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس