گزارش قطر در خصوص اولین روز تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو 

وزارت خارجه قطر به عنوان میانجی، گزارش خود از اولین روز عملیات تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی را منتشر کرد. 

به گزارش مشرق، ماجد بن محمد الأنصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر در گزارش خود در مورد اولین روز آتش‌بس و عملیات تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی گفت که اسرائیل عصر روز جمعه ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی را از زندان‌های خود آزاد کرده و جنبش حماس نیز ۱۳ نفر از زنان و کودکان اسرائیلی و ۱۰ تایلندی و یک اسیر فیلیپینی را آزاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ادامه داد که کامیون‌های امدادرسانی که قرار بود امروز وارد نوار غزه شوند، موفق به عبور از مرزها شدند تا کمک‌های معیشتی و حیاتی را به فلسطینی‌های محاصره شده در نوار غزه برسانند.

الانصاری ادامه داد که دولت قطر ارتباط مستقیم با دو طرف توافق و کمیته صلیب سرخ را در طول عملیات ادامه می‌دهد. دولت قطر از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و عملیات تبادل اطلاعات بین دو طرف و صلیب سرخ را در زمان مشخص برای بررسی تحولات و اتفاقاتی که ممکن است پیش بیاید، تسهیل می‌کند.

توافق چهار روزه آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین که با میانجگری قطر انجام می‌شود، شامل آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی در برابر آزادی ۱۵۰ فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی و ورود صدها کامیون حامل کمک‌های انسانی و امدادی و پزشکی و سوخت به نوار غزه می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس