بولتون: توافق تبادل اسرا با حماس معامله بسیار بد برای اسرائیل است

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل با انتقاد شدید از توافق آزادی اسرا و آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه حماس مدعی شد این توافق، معامله ای بسیار بد برای (رژیم) اسرائیل است.

به گزارش مشرق، تارنمای هیل نوشت: جان بولتون روز چهارشنبه در مصاحبه با یک برنامه رادیویی آمریکایی مدعی شد این توافق تا جایی که از مفاد اعلام شده آن اطلاع دارم معامله ای بسیار بد برای (رژیم) اسرائیل است و اسرا- یا افراد بی گناه را به ازای افراد مجرمی که در زندان های (رژیم) اسرائیل بسر می برند، مبادله می‌کند.

توافق آزادی اسرا روز پنجشنبه بعد از ساعاتی مذاکرات دشوار در کابینه رژیم صهیونیستی اعلام شد. بر اساس این توافق، حدود ۵۰ نفر از ۲۴۰ اسیر صهیونیستی که در اختیار حماس قرار دارند، در مدت ۴ روز آزاد می شوند که به نظر می رسد این روند زودتر از روز جمعه آغاز نشود. تعداد نامشخصی از فلسطینی ها نیز آزاد خواهند شد.

در مدت تبادل اسرا، درگیری ها بین دو طرف متوقف خواهد شد و این توافق برای هر ۱۰ اسیر آزاد شده تا یک روز تمدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

صهیونیست‌ها به هیچ یک از اهداف نرسیدند/امروز روز پیروزی شرارت بر شرافت است

این توافق بعد از هفته ها مذاکره بین آمریکا، قطر، حماس و رژیم صهیونیستی بدست آمد و انتظار می رود فرصتی برای افزایش کمک های انسان دوستانه به غزه باشد.

بولتون مدعی شد رژیم صهیونیستی به دلیل «فشار» دولت جو بایدن که ادعا می کند دیگر مانند گذشته قویا از (رژیم) اسرائیل حمایت نمی کند، این توافق را پذیرفت.

سفیر پیشین آمریکا گفت نمی دانم که این توافق در اصل چه نفعی برای (رژیم) اسرائیل دارد. مطمئن هستم که نیروهای اسرائیلی از این توقف نفع می برند... اما زمان به نفع حماس است.

مشاور سابق امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت، «نگرانی های انسان دوستانه را درک می کنم» و مدعی شد «۲۲۰ اسیر و ۹ میلیون شهروند دیگر اسرائیلی در آنجا هستند که نه تنها از سوی حماس بلکه از سوی حزب الله و اساسا از سوی ایران تهدید می شوند».

هیل نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم) اسرائیل با فشارهای شدید از داخل برای تلاش جهت آزادی اسرایی که حماس در اختیار دارد، مواجه است.

به گزارش ایرنا، بولتون پیشتر نیز در اظهاراتی آزادی دو اسیر آمریکایی از سوی نیروهای مقاومت حماس را بدبینانه و براساس تاکتیک تاخیر با هدف کسب امتیاز برای این گروه ارزیابی کرده بود.

چهره جنجالی دولت ترامپ در مصاحبه ای با شبکه خبری نیوزمکس افزود: بدیهی است که باید بسیار خوشحال باشیم، دست‌کم دو نفر آزاد شده اند. اما ما باید نگران دیگر اسرای آمریکایی در دست نیروهای حماس باشیم.

وی سپس این اقدام حماس برای آزادی دو اسیر آمریکایی را «بدبینانه» ارزیابی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    4 0
    پمپ .... کجاست خبر مرگش نیست لاغر شده بود شاید داره با درد جانکاهی عمر را به اخر میرساند
  • ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    تا حالا قبول نداشتم که این اتش بس از اثار شکست اسراییله ولی وقتی این یابو دهن واکرده و راز مگو رو برملا کرده دیگه مطمئن شدم کار نتانیابو وبعدش اسراییل تمومه.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    بولتون توله شیطان است، موجودی پلید و مظهر شر و شرارت، هیزم جهنم است بزودی.
  • ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    پیر کفتار درنده و خون آشام پاهات لب گوره و آرزوهایت را به زودی به گور خواهی برد . همنشینی با شارون در جهنم
  • ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    میگه آزادی افراد بیگناه در مقابل افراد مجرم، افراد بیگناه فلسطینیان مظلوم هستن که برای دفاع از خاک آبا اجدادی شون اسیر زندانهای رژیم صهیونیستی میشن و افراد مجرم کسانی هستن که فریب صهیونیستها را برای زندگی بهتر خوردن و موطن خود را ترک و خانه و کاشانه دیگران را غصب کردن
  • ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    زمان جنگ با حزب الله که بقول حاج قاسم عزیز شتابان و سراسیمه باتفاق سفیر رژیم صهیونیستی بنزد امیر کویت شتافته تا اعلام آتش بس برای جلوگیری از هزیمت و فروپاشی ارتش و حکومت مورد حمایت آمریکا باطلاع لبنان رساند همینگونه حال و احوال جناب بولتون تجربه کردند و این واقعه امروز یادآور تلخکامی ایشان است
  • علیرضا ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    بولتون لاشخور جنگ طلب.این کفتارا درلمدشون از جنگ و ادم کشیه بیشرفا.کاش ای کاش غیرت اعراب و مسلمونا بجوش میومد و کار این بیشرفا رو یکسره میکردن.یک ماه بهشون نفت و گاز ندید ببینید به شکر خوردن میفتن یا نه؟ما میباس اونا رو تحریم میکردیم با وجود اینهمه منابع خدادادی.از بس ما شل و خلیم.
  • ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    این گوساله بازم دهن وا کرد.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    2 0
    بولتون با شما همنظره و معتقدید آتش بس برای اسرائیل مذلت تاریخیه
    • ایرانی ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      1 2
      در اینکه بعد کلی هارت و پورت ناتانیابو و گالانت وحشی بلاخره مجبور شدند به تبادل اسرا و آتش بس موقت تن بدن شکست بزرگی برای وحوش صهیون حساب میشه شکی نیست مساله اینه که امثال تو از بیان اینکه در چنین مساله واضحی نظر این الدنگ آمریکایی با ما یکی است چه منظوری داری فقط یک چیز رو اثبات میکنه، مرض روح و قلب که نمی تونی موفقیت جبهه مقاومت رو تحمل کنی و بلاخره به یک بهونه ای متلک پرونی میکنی
  • ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    3 0
    این گردن سرخ آمریکایی تمامی خواه است. چشم طمع ب شرق مدیترانه او راکتور کرده است.
  • ساس ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    2 0
    عوعوی اینگونه سگان برای رد گم کردن است. فناوری تزریق شده به اسرای فلسطینی باعث کشف موقعیت زمانی و مکانی شده و همراه با خود آنها ،بستگانشان و ممکن است افراد کلیدی حماس هدف بمباران های بسیار سنگین یا پیگرد جوخه های ترور ولگرد در فلسطین شوند
  • ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    3 0
    در زمان جنگ امریکا علیه عراق ،صدام را وادار کردند تا گرو گان های امریکایی و غربی را ازاد کنند .ولی بعد از ان عراق را بشدت کوبیدند.از صهیونیست های جنایتکار غافل نباید شد.لابی های طرفدار صهیونیزم در همه دنیا باید از بین بروند .زیرا تمام اتفاقات و جنگ های اخیر دنیا زیر سر انهاست .انها با دین حضرت موسی (ع) هم مخالفند و اعتقادی به خدا و تورات هم ندارند و از بیسوادی و حماقت یهودیان برای پیشرفت اهداف خود استفاده میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس