وزیر دفاع: هواپیمای آموزشی یاسین تا ساعتی دیگر پرواز می‌کند

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، گفت: هواپیمای جت آموزشی یاسین تا ساعتی دیگر پرواز خود را آغاز می‌کند و نتایج این پرواز را به استحضار مردم عزیزمان خواهیم رساند.

به گزارش مشرق، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع صبح امروز (چهارشنبه، اول آذرماه)  در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: هواپیمای جت آموزشی یاسین یکی از دستاوردهای سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع است که نقش مهمی در حوزه آموزش خلبانان کشور دارد.

وی افزود: این هواپیما تا ساعتی دیگر پرواز خود را آغاز می‌کند و نتایج این پرواز را به استحضار مردم عزیزمان خواهیم رساند.

گفتنی است؛ نسخه ابتدایی جت آموزشی یاسین در سال ۹۸ ساخته شد و ۲۰ اسفندماه سال گذشته اولین نمونه جدید و معیار تولید جت آموزشی یاسین و خط تولید آن رونمایی شد و ۱۸ شهریور امسال نیز این هواپیما تست تاکسی خود را با موفقیت پشت سرگذاشت.

فروند جدید جت یاسین دارای سه جایگاه خارجی زیر بال و بدنه برای حمل بمب و مخزن خارجی سوخت است. به این ترتیب هواپیمای یاسین قادر خواهد بود تا انواع تسلیحات با هدایت اپتیکی، حرارتی  و سایر تسلیحاتی که نیاز به هدایت راداری و لیزری ندارند را در ماموریت‌های پشتیبانی نزدیک هوایی بکارگیری کند.

در بیان تفاوت نمونه های اول و دوم هواپیمای یاسین باید گفت؛ فروند اول با پرواز خود طراحی آیرودینامیکی و معماری سازه ای و دستیابی به فناوری ساخت را محقق کرد. در نمونه معیار تولید، این فروند در ابعاد تخصصی و تاکتیکی نسبت به نمونه قبلی توسعه و تکامل یافته و دستاوردهای مختلفی داشته است.

همچنین، بومی‌سازی زیر سامانه‌های عمده مانند صندلی پران، اویونیک کاملا بومی، موتور و ارابه های فرود بخشی از توانمندی‌های به دست آمده در این فروند است.

وزارت دفاع در طراحی و ساخت نمونه معیار تولید هواپیمای یاسین در برخی اقلام دیگر مانند رادار هواشناسی نصب شده در دماغه هواپیما نیز از توان شرکت های دانش بنیان استفاده کرده است.

تکنولوژی بال این هواپیما به تکنولوژی بال با تعبیه نصب مخازن سوخت در آن تغییر یافته است. 

مهم ترین فاکتور در بحث آموزش خلبانی در این فروند پایش دائمی و ثبت داده های پروازی حین و پس از پرواز(نمایش و تحلیل سه بعدی داده های سورتی و پروازی) است که یک تحول در بحث آموزش خلبانی به شمار می‌رود.

الحاق ناوشکن دیلمان به نیروی دریایی ارتش در هفته اول آذرماه

وزیر دفاع،‌ اظهار کرد: در حوزه نیروی دریایی ارتش نیز، ناوشکن دیلمان که در مجموعه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع آماده شده است در هفته اول آذرماه الحاق خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این ناوشکن از ناو شکن‌های کلاس موج است و نسبت به ناوشکن‌های قبلی دارای مزیت‌های بسیار زیادی همچون تقویت موتور، ماندگاری دریا، توان دریانوردی در آب‌های متلاطم و نصب سامانه‌های متعدد است که از طریق آن‌ها می‌تواند مطابق با تهدیدات موجود زیرسطحی، سطحی و پروازی، عملیات انجام بدهد.

امیر آشتیانی، عنوان کرد: ناوشکن دیلمان با ویژگی‌هایی که گفته شد توان رزم نیروی دریایی ارتش را ارتقاء می‌دهد.

وزیر دفاع، با تاکید بر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، افزود: میزان قدرت دفاعی ما در حدی است که به قاطعیت می‌گویم تهدیداتی که در سال‌های گذشته دشمنان ما مطرح می کردند، در حال حاضر از دستور کار خود خارج کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    6 1
    درود بر رزمندگان اسلام سلام و لبیک بر امام قائم ع و ص  سلام بر شهيدان  مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
  • مهدی ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 0
    ما می توانیم
  • ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 1
    کشوری با ده بیست میلیون مهندس چطوری نمیتونه جنگنده بسازه
    • ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      6 0
      چون تعهد مهمتره تا شایستگی همش پروژه های بی فایده تعریف می کنن برای بخور بخور. آخر پروژه هم هیچی
  • آرش ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 1
    ما زمان جنگ تحمیلی یکسری پهباد ساختیم که خیلی ساده به نظر می آمدن ، همون ادامه دادیم الان لبه ی فناوری این حوزه بعد از آمریکا هستیم . با دیدن یاسین یاد فیلم مهاجر می افتنم با کار تحقیقاتی و توسعه ،البته متمرکز در یکجا ، به لبه ی فناوری هواپیماسازی هم میرسیم. انشاالله
  • صفار ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 3
    با این مدیران و فرماندهان به جایی نمی رسیم تنها دنبال تبلیغات و نمایش اند! ترکیه کجاست ما کجا
  • علی ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 6
    بیشتر به اسباب بازی شباهت دارد تا جنگنده!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس