ایران بازی برده برابر ازبکستان را مساوی کرد

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ازبکستان رفت و در حالی نیمه اول را با برتری تمام کرده بود، در پایان برابر میزبان به تساوی دست پیدا کرد.

سرویس ورزش مشرق - دیدار تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه در ورزشگاه ملی تاشکند با قضاوت محمد عبدالله محمد آغاز شد که در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

رامین رضائیان (۱۶) و مهدی طارمی (۳۸) برای ایران و اورونوف (۵۲) و سرگی اف (۸۳) برای ازبکستان گلزنی کردند.

فیلم/ خلاصه بازی ازبکستان ۲ - ۲ ایران

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضائیان، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، مهدی ترابی، سعید عزت اللهی، محمد محبی (۷۵- مهرداد محمدی)، سامان قدوس (۴۳- علی کریمی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۷۵- روزبه چشمی) در این دیدار برای تیم ملی ایران بازی کردند.

هر دو تیم کار خود را با پیروزی در این رقابت‌ها آغاز کردند. شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند با نتیجه ۴ بر صفر هنگ‌کنگ را مغلوب کنند و شاگردان سرچکو کاتانچ نیز با نتیجه ۳ بر یک ترکمنستان را از پیش‌رو برداشتند. نتیجه این دیدار تاثیر زیادی در تعیین تکلیف صدرنشین گروه E داشت.

در این مسابقه با توجه به غیبت احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش به عنوان کاپیتان‌های اول و دوم تیم ملی، بازوبند به سردار آزمون رسید.

شروع هیجانی با انبوه تماشاگر

بازی با هیجان بالای شاگردان سرکو کاتانچ در ازبکستان همراه شد. آنها که حمایت پرشور طرفداران خود در ورزشگاه بنیادکار را داشتند در چند دقیقه ابتدایی سعی داشتند با بازی مستقیم به قلب دفاع نفوذ کنند اما بازی هوشمندانه و حفظ مالکیت باعث شد تا هرچه از زمان بازی گذشته توپ و میدان هم در اختیار ایران قرار بگیرد.

بازی تک‌ضرب رو به جلو برای ایران

تاکتیک تیم ملی ایران در چمن مصنوعی استادیوم بنیادکار شهر تاشکند ازبکستان با پاس‌کاری تک ضرب آنها همراه بود. استفاده از سرعت مهدی ترابی و محمد محبی برای انتقال توپ به سردار آزمون و مهدی طارمی باعث شد تا موقعیت‌های گلزنی متعددی برای ایران ایجاد شود. حملات متوالی ایران بالاخره در دقیقه ۱۴ به ثمر نشست.

دقیقه ۱۴: بعد از چند پاس متوالی از میانه میدان، سردار آزمون توپ را به رامین رضاییان در محوطه جریمه رساند، مدافع راست آماده تیم ملی فوتبال کشورمان از زاویه بسته تصمیم به شوت‌زنی گرفت و ضربه این بازیکن با اشتباه مهلک یوسوپوف تبدیل به گل اول ایران در این مسابقه شد.

تلاش هیجانی ازبکستان برای جبران و پاتک ایران

پس از این گل ازبک ها سعی کردند بازی رو به جلو را در دستور کار قرار دهند و گل خورده را جبران کنند. این اتفاق بار دیگر دفاع بدون اشتباه ایران را به رخ میزبان کشید تا نه تنها بتوانند حملات ازبک ها را خنثی کنند بلکه باز هم دست به حمله زده و گل دوم را به ثمر برسانند.

دقیقه ۳۸: تلاش زیاد و فشار سامان قدوس در میانه میدان، باعث شد تا بازیکنان ازبکستان دچار اشتباه شوند. توپ ربایی هافبک تکنیکی تیم ملی فوتبال ایران با پاس در عرض به مهدی طارمی همراه شد و مهاجم بوشهری کشورمان با یک ضربه بغل پا دقیق برای دومین بار دروازه ازبکستان را باز کرد.

سامان قدوس پس از این گل دچار آسیب دیدگی شد تا در دقیقه ۴۳ جای خود را به علی کریمی دهد و نیمه اول این دیدار هم با دو گلی که تیم ملی ایران به ثمر رساند پایان یافت.

ایران بازی برده برابر ازبکستان را مساوی کرد

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای بازی برای میزبان

نیمه دوم این بازی با تغییر هافبک تهاجمی ازبکستان همراه بود تا فیض اله اف جانشین ماشاریپوف شود و نبض بازی را در این نیمه در اختیار بگیرد. ازبک ها در نیمه دوم بازی کاملا هجومی را با اصرار به نفوذ از کناره‌ها در دستور کار قرار دادند. مدافعان تیم ملی ایران بر خلاف نیمه اول نبردهای تن به تن را بارها باختند تا محمدحسین کنعانی زادگان در یکی از این جدال‌ها چاره‌ای جز خطای واضح روی حریف و گرفتن کارت زرد نداشته باشد. او چهار بار دیگر در مصاف با مهاجمان ازبکستان دریبل خورد تا همچون شجاع خلیل زاده، رامین رضائیان و میلاد محمدی بازی نامطلوبی داشته باشند.

دقیقه ۵۲: ازبکستان نیمه دوم را بهتر آغاز کرده بود و سرانجام روی پاس اشتباه علی کریمی توپ به الدور شومورودوف رسید و این بازیکن با یک پاس در عمق تماشایی از بین مدافعین ایران اوستون اورونوف را در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار داد و این مهاجم با یک ضربه بغل پا دقیق گل اول ازبکستان را به ثمر رساند.

حاشیه‌های بی فایده به سود کاتانچ!

پس از کم شدن تفاضل گل دو تیم بازی فیزیکی بیش از پیش شد تا نهایتا تبدیل به درگیری لفظی بازیکنان و نیمکت‌نشینان دو تیم شود. رامین رضائیان در جدال با شوکوروف درگیری فیزیکی پیدا کرد تا توقف چند دقیقه‌ای بازی را به همراه داشته باشد. همین موضوع نیز با اعتراض کاتانچ همراه بود. سرمربی تیم ملی ازبکستان در همین دقایق تصمیم به ایجاد تغییرات متوالی گرفت تا سرگی اف وارد زمین شود. ورود او همزمان با سانتر اورونوف شد تا روی اشتباه مدافعان در جاگیری بتواند گل تساوی را برای ازبکستان به ثمر برساند.

دقیقه ۸۳: سرانجام فشار حملات شاگردان سرکو کاتانچ برای گل تساوی نتیجه داد. در حالی که تیم ملی ایران چند دقیقه از فشار حملات خارج شده بود و بازیکنان ازبکستان روی یک ضدحمله سریع توپ را در جناح چپ خط دفاعی ایران به اوستون اورونوف و ستاره ازبکستانی با یک پاس در عرض تماشایی ایگور سرگئیف را مقابل دروازه بیرانوند قرار داد تا این بازیکن بعد از یک دقیقه حضور در میدان، کامبک ازبکستانی‌ها را کامل کند.

پس از این گل باز هم ازبک ها کنترل توپ را در اختیار داشتند تا عملکرد متفاوت آنها نسبت به نیمه اول هواداران ازبکی حاضر در ورزشگاه را امیدوار به پیروزی کند اما تلاش‌هایشان دیگر گلی به همراه نداشت تا تقسیم امتیاز نصیب ایران و ازبکستان شود.

ایران بازی برده برابر ازبکستان را مساوی کرد

تیم‌های ملی ایران و ازبکستان با این تساوی چهار امتیازی شدند تا آخرین بازی رسمی خود قبل از جام ملت‌های آسیا را با تساوی دو - دو رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    نتیجه بدی نبود در زمین حریف و جهنم تاشکند. ژنرال کار خودشو خوب بلده بدخواهان امیر دور ور ندارن
  • و ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 1
    بازیکن قدیمی استقلال خراب کرد. بیرانوند هم تمام شده است.
  • وحید ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    پرسپولیسی ها افتخار می آفرینند و گلر استقلالی خرابکاری کرد.
  • کاظم ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 2
    گلر استقلالی تیم نوجوانان ایران یک پنالتی نگرفت. این استقلالی ها لالیگایی هستند. خخخخخخخ
    • ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      2 0
      علیرضا حقیقی در مقابل عراق 10 پنالتی بهش زدن یکی نگرفت
  • پریسا متفکر ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    4 1
    با قلعه نویی بداخلاق و متکبر محال است در جام ملت های آسیا به جمع چهار تیم برتر صعود کنیم
  • ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 9
    ایران تو بازی های جام جهانی با 3 تیم ابر قدرت بازی داشت و تیم ولز رو در هم کوبید و در مقابل امریکا هم بازی خوبی انجام داد در مقابل انگلیس هم خوب بودن و زدن 2 گل به انگلیس یعنی شاهکار قبلش هم با سنگال مساوی و اورگوئه رو هم بردیم بازی های شگفت انگیزی انجام دادن بنظر من باید کیروش کبیر بازم تمدید میکرد چون موفق بود تو کارش
  • وحید ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    4 1
    آه اسکوچیچ
  • ارش ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    آنالیز خوب حریف و ارائه راهکار بین دونیمه سرعت دادن به بازی در مقابل پیرمردهای ایران نفس کم اوردند
  • ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    3 0
    این تیم بااین بازیکنان پول پرست نره جام جهانی آبرویمان بیشترحفظ میشه!
  • ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    3 0
    بروند سربذارن بمیرن بهتره
  • رضی‌الله‌علیجانی ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 0
    ماداریم‌داریم‌‌چوب‌تصمیمهای‌نادرست‌‌رامیخوریم ۱.اسکوکیچ‌بهترین‌مربی‌بودناعادلانه‌ردش‌کریم ۲.امیر‌قلعه‌نویی‌باندبازاست ۳.بازیکانان‌دعوت‌سده‌بی‌کیفیت‌‌مثل‌علی‌کریمی‌وچندتای‌دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس