کد خبر 1548677
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
فخرفروشی ترامپ به بایدن با انتشار گواهی پزشکی‌ خود

ترامپ در روز هشتاد و یکمین سالگرد تولد رئیس جمهور آمریکا، یک گواهی پزشکی‌ مربوط به وضعیت سلامتی‌اش را در شبکه‌ اجتماعی‌ شخصی خود با نام «تروث» به اشتراک گذاشت.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه آمریکا روز دوشنبه با انتشار گواهی پزشکی از وضعیت سلامت جسمانی‌اش در شبکه اجتماعی خود، به استقبال هشتاد و یکمین سالگرد تولد بایدن رفت. در این نامه پزشکی وضعیت سلامت جسمی و روانی رئیس‌جمهور سابق آمریکا از سوی پزشکش«عالی» توصیف شده است.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، پزشک ترامپ در ایالت نیوجرسی آمریکا عنوان کرده است که از سال ۲۰۲۱ دکتر وی بوده است و اخیرا هم او را در ماه سپتامبر معاینه کرده است و همه معاینات پزشکی، وضعیت سلامت جسمی و روانی ترامپ را در حد نرمال و بسیار خوب نشان داده است.

به گفته پزشک ترامپ، تحت تاثیر رژیم غذایی و تمرینات ورزشی روزانه وی که موجب کاهش وزنش هم شده است، نتایج آزمایش اخیرش حتی از آزمایش‌های قبلی نیز بسیار مطلوب‌تر و بهتر بوده است.

در معاینات پزشکی ترامپ نوشته شده است که این مرد ۷۷ ساله «در حال حاضر در سلامت کامل» به سر می‌برد. گزارش وضعیت پزشکی ترامپ در حالی منتشر می‌شود که موضوع سن کاندیداهای ریاست‌جمهوری برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به یک مولفه بسیار مهم تبدیل شده است و این مولفه می‌تواند ترامپ ۷۷ ساله و بایدن ۸۱ ساله را به عنوان مسن‌ترین‌ کاندیداهای ریاست‌ جمهوری آمریکا دچار چالش‌های اساسی کند.

اگرچه سن ترامپ از بایدن کمتر است با این حال رقبای وی سعی کرده‌اند تا ضمن اشاره به برخی از اشتباهات وی در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش از این موضوع به عنوان یک اهرم علیه وی استفاده کنند.

اواخر سال ۲۰۱۵ نیز پزشک پیشین ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی‌ وی‌ با انتشار نامه‌ای در باب وضعیت جسمانی‌اش، او را سالم‌ترین فردی که تاکنون به ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شده، معرفی کرد. با این حال وی بعدها مدعی شد که اظهاراتی که او در مورد سلامتی ترامپ در آن دوران مطرح کرده، از سوی خود وی به پزشکش دیکته شده است.

با این حال همزمان با ورود ترامپ به کاخ سفید و انجام برخی از معاینات پزشکی بسیار حساس، برخی از بیماری‌های وی مشخص شد. مثلا در سال ۲۰۱۹ نتایج آزمایشات ترامپ را وی را رسما به عنوان فردی چاق و دارای اضافه وزن معرفی کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز نتایج آزمایشات نشان داد که او از یک بیماری قلبی هم رنج می‌برد.

«ران‌دی‌سانتیس»، فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا و یکی از نامزدهای پیشنهادی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری به تازگی ترامپ را به دلیل سن بالایش فردی فاقد صلاحیت برای ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی کرده بود.

آخرین نظرسنجی انجام گرفته شده در مورد سن کاندیداهای ریاست‌جمهوری نیز بر این اساس بود که ۷۷ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا که ۶۹ درصدشان دموکرات هستند، بایدن را برای ریاست‌جمهوری دوره دوم انتخابات بسیار پیر و سالخورده می‌دانند. این رقم برای ترامپ به ۵۱ درصد رسیده و از این میزان هم فقط ۲۸ درصدشان جمهوری‌خواهان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 4
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....
  • ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 2
    آمریکایی ها هم اسیر پت و مت هستند!
  • ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
  • ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    بروسلی هم سالم بود اما یدفعه مرد‌. اتفاقا ادمهای سالم بیشتر دچار مرگهای ناگهانی میشن پس زیاد خوشحال نباش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس