هشدار خاندوزی به فرزین درباره انحراف برخی بانک‌های خصوصی | اخطار و تعطیلی در انتظار شعب ناکارآمد

سخنگوی اقتصادی دولت از افزایش ۱۸ درصدی ضریب حقوق کارکنان دولت و ۲۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش مشرق، «سید احسان خاندوزی» سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز در نشست خبری با اشاره به سرفصل های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این لایحه، سهم درآمدهای پایدار دولت نسبت به سال جاری بیشتر شده است؛ همچنین تلاش شده هزینه های جاری و عمرانی به نحوی مدیریت شود که کمترین ناترازی را شاهد باشیم.

وی افزود: افزایش ۱۸ درصدی ضریب حقوق کارکنان دولت و ۲۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است؛ در سال جاری، منفی ۴۵۰ همت ناترازی عملیاتی به منفی ۳۰۸ همت کاهش یافت. در لایحه بودجه سال آینده ۱۳.۶۵ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: میزان صادرات نفت خام در لایحه بودجه سال آینده، یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه، به قیمت هر بشکه ۶۵ یورو در نظر گرفته شده است.

خاندوزی تصریح کرد: همانطور که سخنگوی دولت اعلام کردند لایحه بودجه پس از بررسی لایحه برنامه هفتم به مجلس ارسال می شود. ارسال سند بودجه ۱۴۰۳ که امروز انجام می شود با تشریفات رسمی تقدیم لایحه بودجه متفاوت است و طبق قانون دولت مکلف بود فاز اول بودجه را اول آبان ماه تقدیم مجلس کند ولی به دلیل درگیر بودن مجلس به خاطر برنامه هفتم به در خواست مجلس، تقدیم بودجه به تاخیر افتاد. کلیات احکام و کلیات جداول اصلی بودجه ۱۴۰۳ امروز تقدیم مجلس می شود و مراسم رسمی که با حضور رئیس جمهور و با ارائه توضیحات جزئیات بودجه انجام می شود در اولین جلسه رسمی مجلس برگزار می شود.

خودروساز حق افزایش قیمت خودرو را ندارد

سخنگوی اقتصادی دولت درباره سامانه یکپارچه خودرو گفت: تلاش دولت سیزدهم از ابتدا این بود که تولید را به بالای یک میلیون دستگاه خودرو در سال برساند و که این هدف در سال گذشته محقق شد و امیدواریم امسال بیش از سال گذشته شاهد رشد تولید خودرو باشیم.در هفت ماهه اول سال جاری، تولید انواع خودرو نسبت به هفت ماهه مشابه سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته و ۶۲۶ هزار دستگاه انواع خودرو تولید شده است.

۱۱ هزار خودرو وارد شده یا در آستانه ورود به کشور است

خاندوزی تصریح کرد: اگر در زمان توافق، خودروساز قیمتی اعلام کرده باشد، باید خودروساز همان نرخ را رعایت کند و خودرو را با همان قیمت، به متقاضی تحویل دهد؛ رشد تولید خودرو در سال جاری، ۲۲ درصد بود و امسال تاکنون خودروسازان، ۶۲۶ هزار دستگاه انواع خودرو تولید کرده‌اند؛ در تولید سواری ۱۹، وانت ۴۷ و کامیون و کشنده ۳۵ درصد طی ۷ ماهه امسال رشد تولید داشته‌ایم.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: تاکنون، ۱۱ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال وارد کشور شده یا در آستانه ورود به کشور و در حال طی تشریفات گمرکی هستند. 

خاندوزی با بیان اینکه ۱۰۰۰ صورت مالی شرکت های دولتی منتشر شده است، خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های آقای رئیس جمهور این بود که باید تلاش کنیم بخش شرکت‌های دولتی نیز به ریل انضباط برگردد. بسیاری از سوء مدیریت‌ها به دلیل عدم شفافیت شرکت‌های دولت در سال‌های طولانی گذشته نه در وزارتخانه بلکه در ذیل شرکت‌های دولتی و حیاط خلوتی بود شکل می‌گرفت که در دو سال و نیم گذشته با اصرار رئیس جمهور بر کنترل مسیر بی‌انضباطی شرکت‌های دولتی و عمومی به سمت شفاف‌سازی و پاسخگو کردن مدیران رفتیم که شاهد ثمرات آن هستیم. تاکنون ۱۰۰۰ صورت مالی شرکت‌های دولتی منتشر شده است که امیدواریم تا پایان سال به رکورد بی سابقه انتشار ۲۰۰۰ صورت شرکت‌های دولتی و عموی کشور برسانیم.

وی بیان کرد: از ۷۱۱ شرکت بخش عمومی، ۳۷۶ شرکت افزایش سود داشته‌اند و ۷۰ شرکت زیان ده نیز سال ۱۴۰۱ از زیان دهی خارج و ۴۷۰ شرکت از زیان انباشته خود کاسته یا به مرحله سود انباشته رسیده‌اند. مجموعاً عملکرد مدیریتی شرکت‌ها، حاکی از این است که شفافیت مالی و اصرار دولت بر انضباط و پاسخگو کردن مدیران شرکت‌های دولتی مثل چوب ادب کننده منجر به اصلاح رویه‌ها و پنهان کاری‌ها شده است. با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر این که شریان‌های اقتصادی رژیم اشغالگر قدس از سوی کشورهای اسلامی محدود و قطع شود، لیستی را وزارت امور خارجه به وزارت صمت ارسال کرده است.وزارت صمت این لیست را به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرده و امروز به گمرک ایران ارسال می‌شود و انتشار عمومی آن نیز انجام خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر بسته حمایتی دولت تا پایان سال برای بازار سرمایه، تاکید کرد: تلاش دولت بر این بوده از طریق کاهش نااطمینانی و افزایش پیش بینی پذیری شرکت ها و صنایع بورسی کشور بتواند در ماه ها و سال های آینده نسیت به حمایت از بازار سرمایه عملکرد بهتری داشته باشد.طرح سهام یار از طرح هایی بود که سال قبل تصویب و اجرا شد، این طرح تقریبا در روزهای سخت بازار اتفاق افتاد و خوشبختانه با وجود این طرح، بازار شرایط بهتری پیدا کرد که نیازی به بازپرداخت مبالغ جبرانی در طرح سهام یار نبود.

خاندوزی با بیان اینکه برای مصوبه نرخ خوراک صنایع در شهریورماه امسال، اطلاع رسانی کاملی صورت گرفت، گفت: از این پس هم اگر پیشنهادهایی در قالب بودجه ۱۴۰۳ و چه در سنوات برنامه هفتم توسعه وجود داشته باشد، عمل خواهیم کرد. رئیس جمهور بر رونق و پیش بینی پذیری صنایع به ویژه صنایع شاخص و بورسی کشور تاکید بسیار داشته است. بخشی از نااطمینانی هایی که در هفته های گذشته رخ داد به دلیل مخاطرات بین المللی کشورهای منطقه است به گونه ای که شاخص های بازار سرمایه در ترکیه و کشورهای دیگر طی ۴۰ روز اخیر نوسانی کرد.امیدواریم مجموع تدابیر داخلی و خارجی به شرایط بازار سرمایه کمک کند تا بتوانیم یکی از مهمترین منابع تامین مالی چه در خصوص بازار اولیه و نقد پذیری در بازار ثانویه را رو به جلو داشته باشیم.

خاندوزی در پاسخ به سوالی پیرامون جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: به موازات پیشرفت تبادلات با کشورهای همسایه، تاکید رئیس جمهور این است که باید منافع اقتصادی حاصل از دیپلماسی پیگیری شود، تدابیر متعددی در حوزه تجارت و سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به عنوان مشوق برای سرمایه گذاران خارجی، اعطای اقامت طولانی مدت، کاهش مبلغ سرمایه گذاری از ۲۵۰ به ۱۰۰ هزار دلار، امکان واردات طلا و فلزات گران‌بها به عنوان بخشی از سرمایه خارجی به همراه کانالهای ورود منابع در نظر گرفته شده است. نرخ ارز مورد عمل برای سرمایه گذاران خارجی از سوی بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری خارجی اصلاح و ابلاغ شد. همچنین تخفیف مالیاتی برای شرکتهای دریافت کننده سرمایه‌گذار خارجی در نظر گرفته شد، این بخش از رفع تعهد ارزی صادرکنندگان معاف شد. 

خاندوزی با بیان اینکه اعطای تخفیف به سرمایه گذاران خارجی در پرداخت عوارض گمرکی ماشین آلات وارداتی نیز در حال انجام است، گفت: راه اندازی درگاه ملی آژانس تشویق سرمایه گذاری خارجی به زبان انگلیسی برای اولین بار رونمایی شد.

وی در خصوص علت توقف طرح بنزین برای همه،گفت:با توجه به اینکه شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت که درگیر طرح هستند، در مورد شیوه های اجرا و توسعه و گسترش الگو در سایر نقاط کشور ملاحظاتی داشتند، این طرح متوقف شده است.این طرح در مراحل اصلاح و تکمیل قرار دارد تا مجدداً در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود، تا به امروز تصمیمی برای اجرایی شدن آن در کشور وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • بهنام ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    59 8
    افزایش 20% حقوق در برابر تورم 60%
    • سارا ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      37 4
      برادر تورم چجوری ۶۰ درصده؟؟ یه شامپو من پارسال می‌خریدم هفده تومن، الان شده ۶۰ تومن!
    • ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      27 3
      سس 6 تومنی شده 40 تومن . کجای رییس ، مدیر , مسئول ، مقام
    • ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      21 1
      مسئولان کله هاشون را مثل کبک کردن تو برف
    • ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      21 1
      مسئولان کله هاشون را مثل کبک کردن تو برف
  • ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    37 2
    ۴۰ درصد برای بازنشستگان شد ۲۰ درصد .مصوبه امروز مجلس هیچی بود؟همسان سازی یعنی نشد؟
    • سعید ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      2 13
      سلام، منظور مجلس افزایش چهل درصد اختلاف بین حقوق و بازنشستگان بود یعنی اگر اختلاف سه میلیون تومانه باید سال اول یک و دویست به حقوقها اضافه بشه، البته این قانون ربطی به افزایش سالانه حقوق نداره، یعنی علاوه بر بیست درصد مبلغی هم تحت عنوان متناسب سازی اضافه میکنند
  • ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    35 5
    تورم با افزایش حقوق برابر نیست این عدالت علی نیست
    • ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      11 2
      خخخخخ؛ اونا همش بازیه!
  • ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    15 2
    خدا لعنتت کنه که ما بازنشستگان نو به چه کنم چه کنم انداختید واگذار می کنیم به حضرت عباس
  • انقلابی منطقی ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    43 6
    تورم 50 درصدی افزایش 18 درصدی! این است دولت عدالت محور! خدا پدر و مادر دولت قبل رو بیامرزد
    • ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      5 21
      بگو که دولت قبل مملکت ورشکسته کرد بیشرف
    • ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      20 1
      (نظر یکی از کاربران)(بگو که دولت قبل مملکت ورشکسته کرد بیشرف) دولت قبل حداقل تمام سختی های تحریم را به مردم واگذار نکرد . شاید دولت غرب زده و ذلیلی بود ولی اینقدر معرفت داشت که کمتر به مردم فشار بیاره. اما دولت فعلی که از سال پیش (کیفیت و نه کمیت حقوق حقوق بگیران را) تا الان به کمتر از نصف رسانده و برای سال بعد هم می خواهد با همین نسخه به کمتر از یک سوم برساند باید هورا کشید؟!
  • ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    50 3
    تو که هیچ! رئیست! که همون رئیسی باشه، وقتی ابتدای سال گذشته گفت دستور دادم که افزایش قیمت خودرو انجام نشه و دقیقاً یه هفته بعد، همه‌ی خودروسازا قیمتا رو افزایش دادن! دیگه ضِر نزن! مملکت، بیشتر از اونی که شما فکر میکنید که ملّت خبر ندارن! با خبرن!!!
    • خریدار واقعی خودرو ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      2 0
      خودرو ساز دایم به بهانه های مختلف قیمت خودرو رو بالا میبره. تا میاییم پول خودرویی را که ثبت نام کردیم جور کنیم بطور جهشی قیمت رو بالا میبره.مردم رو به مرگ گرفتند تا به تب راضی بشن
  • شکلات تلخ ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    21 0
    آقای خاندوزی تو چکاره ای که برای خودرو سازان خودرای وخودمختار تعیین تکلیف می کنی!! از کی تا حالا دولت ها توانسته اند اسب چموش و خودخواه و ضدمردمی خودرو سازان رو مهارکنند. همیشه گفته اند حق ندارند بعدآنها هم با تولید وانبارسازی باعث تنش درجامعه شده اندتا آنجا که وزرا را با خود همراه کرده اند. لطفا حرفی بزن که توان عمل کردن بهش رو داشته باشی
    • ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      16 1
      خجالت نمیکشید حتی اسم افزایش قیمت رامیارید ماشین طی ۳تا۴سال ۲۰برابرشده!!!!!!!! وقیمتها باورکردنی نیست
  • معلم ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    41 4
    همه شما بااین افزایش بهتره درآمد ومفت خوری های خودتان را هم تشریح کنید
  • پیام ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    36 2
    کارمندان محترم بعداز ظهر در چهار راه ها و میدان های اصلی شهر اسپند دود کنند و درآمد کسب کنند.بعد از چند وقت به احتمال زیاد استیفا خواهند داد و خواهند فهمید که درآمد آنها بیشتر از کارمندان بدبخت است
    • کهوری نژاد ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      1 0
      دقیقاً ، واقعا بفرمایید چاره دیگه ای برای ما کارمندا مونده؟ بعد انتظار هم دارند کارمند سالم باشه تخلف نکنه
  • وجدی ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    20 2
    در چند سال گذشته تورم 100 درصد بوده و حقوق کارمند نهایتا 20 درصد اضافه شده . تو این دولت که دیگه خواری کارگر و کارمند افتاده آخه با این تورم حقوق کارمندا و کارگرا برای 10 روز هم نمیرسه ما که نصفش هم میدهیم اجاره .
  • ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    38 2
    رو رو برم رو نیست که سنگ پای قزوینه. تورم نزدیک 50 درصد اون وقت افزایش حقوق18 درصد . مگه حقوق بگیر ها مردم نیستن ؟ آی دولت مردمی و دولت محرومان ؟؟
  • ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    50 2
    شوخی می کنید .از تورم خبر ندارید .خودت بگو تورم چند درصد هست
  • علی ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    12 2
    امسال و سال گذشته افزایش حقوق کارمندان بسیار کمتر از تورم بود و سطح خرید کارمندان را کم کرده است اگر سال آینده افزایش حقوق به این منوال باشد قطعاً دستگاه های دولتی متضرر خواهند شد ،علتش هم این است که وقتی کارمند نتواند مایحتاج خود رو تامین کند به فکر شغل دوم می افتد و این دولت است که ضربه می خورد.
  • ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    25 1
    فرق این بابا. با نوبخت که اصلا توجهی به تورمی که خودشان برای مردم درست کرده اند چیه؟ هر دو مثل هم و همه دولت گذشته با این دولت یکسان هستند در ایجاد تورم و گرانی و بی توجهی به معیشت مردم
  • ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    23 2
    کسانی هستند که هنوز اعتقاد داشته باشند این سیستم سالمه؟
  • ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    18 2
    تو انتخابات اسفند براتون جبران می کنیم
    • ایلیا ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      4 2
      اتفاقا اینااز خداشونه
  • مجتبی ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    25 2
    والا شماها یا توی این مملکت زندگی نمیکنید یا خودتونو زدید به کوچه چپ. آخه 18 درصد یعنی چی اصلا این عددو از کجا آوردین ؟ طبق نرخ تورم ؟
  • امیر ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    49 2
    رئیس دولت قبل ملقب بود به روباه خاکستری ولی کابینه این دولت هر کدام فراتر از روباه خاکستری هستند
  • ااه ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    17 2
    تورم ۴۵ درصد افزایش حقوق ۱۸ درصد
  • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    21 3
    قشر کارمند به فلاکت افتاده این دولت پدر کارمندان رو درآورد دیگه
  • عباس ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    6 3
    بااین برنامه مطمئن باشید بیشترخود دولت ضررمیکند
  • ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    26 1
    خودرو های وارداتی برای فقرا که نیست برای آقازاده هست و نزد یکان آنان و یا دست راستی های آنان پس ملتی که به نون شب خود محتاج هست چ خودروی می دهید !؟ پس از سی سال خدمت هنوز مستاجرم ۲۰ در به چه دردی میخورد تورم ۶۰درصد در آمد ۲۰درصد عدالت تون کجا ست
  • ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    14 2
    دولت ،با این همه تورم هنر کردی افزایش ۱۸درصد گذاشتی،مملکت رو بیش از پیش آباد کردید
  • ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    5 1
    هرچی کارگرها اضافه بشه کارمند هم همون مقدار اضافه بشه چند سال اختلاف باعث شکاف زیادی بین حقوق کارمند و کارگر به نفع کارگرها در اماکن دولتی شده
    • ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      دقیقا کارمند قرارداد کارگری با دیپلم و 10 سال سابقه کار با کارشناس رسمی فوق لیسانس 25 سال خدمت در ادارات دولتی حقوق مشابهی دارند!!!!! این چه عدالتی است آقایون مدعی عدالت؟!!!!
  • ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 1
    تورم بالای صددرصد افزایش فقط هیجدهدالی بیست درصد
  • ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 3
    به این میگن مدیریت ......
  • محمود ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 2
    قراربود درسال اول برنامه هفتم چهل درصد اختلاف باشاغلین برطرف بشه مردم روچی فرض کردین
  • قاسم ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    4 1
    بهترین کار اینه که به این دروغ گوها رای ندیم هرچند بر ملت تحمیل شدند
  • ایرانی بدبخت افسرده ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    6 1
    با20درصد افزایش حقوق تون
  • ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    28 2
    هزار رحمت بر پدر و مادرهای دولت غربگرای سابق هر چند همتون پشت پرده برادرین
  • س ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    14 2
    الان کنار خیابان سیب زمینی بفروشیم درآمدش از کارمندی بهتره
  • ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    14 5
    اصلا این عزیز میاد صحبت میکنه، من روی کاغذ یا روی مانیتور، احساس میکنم چقدر خوشبختم! چقدر اینجا خارجه! چقدر همه چی خوبه! بعد سرمو از گوشی در میارم، میرم یک کیلو خیار بخرم، میبینم بدون توجه به دستورات این مسئولین عزیز و خوب، قیمتها رو کشیدن بالا. هر هفته هم میره بالا! با اینکه دلار ثابت باشه!
  • ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    7 2
    سال ۷۵ استخدام شدم محاسبه کردیم اگر حق بیمه خودمان را هر ماه به طلا داده بودیم بعد هز ۳۰ سال امروز اگر طلا ها را فروخته بودم بین ۶ الی ۷ میلیارد پول نقد داشتم اگر این مبلغ را در بانگ میگذاشتم ۱۲۰ میلیون هر ماه پول نقد داشتم دریگر التماس دزد ها و بیمه درمانی و بیمارستان وا رفته میلاد را نمیکردم در ایران تامین احتماعی حیاط خلوت بعضی ها است که بماند
  • ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    6 4
    با این افزایش حقوقتون که بخوره تو سرتون
  • آشنا ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    5 4
    نیروهای نظامی که سال های ۵۹ تا ۶۷ در جبهه های جنگ حضورداشتند الان در سن بازنشستگی هستند اما متاسفانه حقوق دریافتی انان بسیار کم است
  • حسین ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    10 4
    سالهاست تورم بالای ۵۰ درصد وافزایش حقوق بین ده تا بیست درصد.ممنونیم از مقامات عزیز ومدبری که با پشتوانه علم وتخصص نداشته خود هر روز سفره های مردم سرزمینن را خالی تر وفشار بیشتری بر آنان وارد می کنند
  • ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    9 4
    مگه تورم به گفته خود مسئولین حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد نیست؟ چرا افزایش حقوق ۱۸ درصد باشه. تازه این تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی هم به دروغ اعلام شده. تورم از نظر من بالای ۱۲۰ درصده. تا کی دروغ.
  • محمد ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    5 1
    از ما که گذشت. اما آقای وزیر یه روزی تاوان خواهید داد.
  • محمد ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    4 2
    دولت نمیتونه خودش رو کوچک کنه . حقوق درست پرداخت نمیکنه که کسی دنبال کار دولتی نیا. الحق که برای دولت نباید کار کرد
    • ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 1
      نه اینکه شرکتهای خصوصی اعم از تولید بیسکویت و شکلات و آبمیوه و شرکتهای تولید کننده لوازم خانگی حقوق ۲۰،۳۰ میلیونی میدن لطفا حرفهای الکی و چرت نزنید اول فکر کنید بعد صحبت کنید لطفاً
  • فرهاد ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    5 1
    دیگه گل کاشتین کارمند دولت صد درصد باید بره گدایی کنه واقعا چقد می خواهید کارمند دولت را گدا وخوار وذلیل کنید
    • ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 5
      ناراحتی کار دیگه پیدا کن بزار ما بیایم جاتون سرکار
  • بازنشسته ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    4 2
    باتورم130درصدافزایش حقوق 20درصدخیلی هم خوبه بازنشستگان زودترنابودمیشوندوجمعیت کشورجوان میشود
  • ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 1
    میتونین تورم رو ۱۸ درصد کنین که افزایش حقوق اینقده؟! تورم ۳۰ هم قبول داریم میتونین؟! نه
  • ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    4 1
    واقعاً چرا خجالت نمیکشن ،۲۰درصد امسال اضافه کردن که تورم سال قبل بیشتر از ۶۰درصد بود امسال هم تور بیش از ۶۰درصد شده باز می‌خوان ۲۰درصد اضافه کن
  • ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    8 1
    خدا فقط تک تکتون رو لال وفلج با این زندگی سختی که برای کل مردم درست کردید
  • ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    5 0
    یه روزی این پول مفت که میخوری از حلقوم مبارک میاد بیرون
  • ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 3
    دوستان فرض کنیم حقوق کارگر بشه ماهی 100 میلون شما فکر میکنی دیگه ازگیل میشه همون کیلویی 100 هزار تومان نخیر میدونییییییییییی چرااااااااااااااااااا همون ازگیل 100 تومانی میشه کیلویی 3 میلون مرغ میشه 5 میلون پنیر میشه 500 هزار تومان ....
  • ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 6
    کارمندا که حقوق مفت میگیرن هیچ کاری نمیکنن زبونشون هم درازه
  • ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 0
    اخه بااین تورم ۲۰ درصد افزایش حقوق تاثیری نداره بابا مسئولین به داد مردم برسید
  • سامراد ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 0
    خجالت بکش
  • ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 1
    دور بعد رییس جمهور تغییر میکند ?
  • مهدی ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    سال دیگه تورم خیلیه حتما بالای ۶۰ درصد تورم داریم .نقدینگی به شدت در حال افزایشه و نفت ایران هم نمیتونه به درستی در بازار جهانی فروش بشه .کسری بودجه خیلیه سال دیگه برای کارگران و کارمندان سال سختیه
  • ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    4 0
    حالشون خوبه .؟؟ خودشون رسما اعلام می کنند تورم ۴۰ درصد . افزایش حقوق ۴۰ درصد . دلارهای آزاد شده را بدهند به مردم خودشان تصمیم بگیرن چیکار کنند ‌
  • ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    6 0
    خیلی رو دارند .قیمت اجناس چند برابر شده . روی 20 درصد در هر سال درجا می زنند .
  • مهدی ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 7
    مطمئنم اسفند ماه به رای مردم احتیاج ندارید.شما پدر کارمند و تحصیل و علم رو در آوردید.خدا از هیچ کدومتون نمیگزره
  • ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    7 1
    تورم ناشی از رانت خوران -اختلاس گران -املاک نجومی -فیش های نجومی -بی برنامه گی مجلس و دولت
  • ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    دوست عزیز روغن ۱۸ هزار تومنی شده شده ۱۸۰هزار برنج۳۵۰هزار تومنی شده ۲ میلیون گوشت ۱۳۸هزار تومنی شده بیش از ۵۰۰هزار و همینطور دیگر اقلام و حمل و نقل واجاره وووو ، مقایسه کن با حقوق کارگر همیشه اول تورم میشه بعد حقوق اضافه میشه الان هم تورم صورت گرفته اول باید حقوق متناسب سازی بشه با تورم بعد به فکر کنترل تورم بود
  • علی ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 1
    احتمالا شعار مهار تورم فقط برای کارمندان،کارگران و بازنشستگان هست !!!
  • ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    3 1
    18 درصد برای شاغل؟. والا ما خونه نداریم ماشین نداریم. تورم طبق ادعای خودتون 40 درصده باید حداقل افزایش حقوق ها 40 درصد باشه
  • ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 1
    ایشان در مدرسه بهش ریاضی یاد ندادند . اشکال نداره باید بره دوباره کلاس اکابر!!!
  • جهان نامرد ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 1
    حقوق را که به اندازه تورم افزایش نمی‌دید تورم را هم که نمیتوانید کنترل کنید پس واسه چی موندید استعفا بدید برید دارید برا کی کار میکنید اگه برا مردمه که ما هیچی از شما ندیدم اگه برا پولدارها کار میکنید بمونید که خوب دارید بهشون سرویس میدید
  • ایمان ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 1
    تورم بالای 60 درصد ... افزایش حقوق 18 درصد ؟؟؟ !!!!! جل الخالق ... خودکشی دسته جمعی ... البته همه می دونیم که این بازیو فیلمشونه ..
  • ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    8 0
    اینها شکمشون سیره تازه این کارها واسه مردم‌نیست چون خودشون نجومی بگیرن این‌چند درصد در بازنشستیگی براشون خیلی هستش باز کارمندا بخاطر این از خدابیخبرها کمی اضافه شدن‌حقوق رو میبینن بیچاره کارگرها انقلاب شد چی بشه چی شد!!آرمانهای امام و شهدا چی بود چی شد؟؟ هشرافیگری و فساد و فاصله طلقاتی مردم و مسئولین و...
  • ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    آقای رئیسی سال قبل دید که افزایش حقوق باعث تورم نیست تورم است که باعث میشه حقوق ها را افزایش پیدا کنه
  • ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 1
    با تورم ۶۰درصد و افزایش ۲۰ درصدی حقوق معنای واقعی خبر برای من این است که سال آینده حقوق ها ۴۰ درصد کاهش می یابد.
  • تارا ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    با سلام و خسته نباشید خدمت سایت محترم مشرق نیوز . ۴۰ درصد برای بازنشستگان شد ۲۰ درصد.مصوبه امروز مجلس هیچی بود؟همسان سازی یعنی نشد؟
  • کهوری نژاد ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    1 0
    سالهاست که وعده پلکانی کردن افزایش حقوق ها می دهند اما چون خود قانون گذارها حقوق های نجومی دارند توجهی به این قانون نمی کنند چون بنفع شان نیست. افزایش پلکانی قدم کوچکی است در راه شکل گیری عدالت پایدار. با بیست سال کار طاقت فرسا ، ده تومن حقوق سهم ما سال آینده می شود تنها یک میلیون و هشتصد!!!!
  • ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    برنامه دولت تا الان همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس