کد خبر 1548456
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
خنثی شدن عملیات بزرگ تروریستی در پاکستان

پلیس پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که 7 تروریست «تحریک طالبان» که قصد حمله تروریستی بزرگ در استان «پنجاب» را داشتند، دستگیر کرده است.

به گزارش مشرق، پلیس پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که ۷ تروریست از جمله یکی از سرکردگان ارشد گروه «تحریک طالبان» که قصد حمله تروریستی بزرگ در استان «پنجاب» را داشتند، دستگیر کرده است.

به گزارش وبگاه «اوت لوک ایندیا» به نقل از منابع خبری پاکستان، این تروریست‌ها روز یکشنبه در بخش‌های مختلف استان پنجاب توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر شدند.

سخنگوی اداره مبارزه با تروریسم پاکستان گفت: «با همکاری دستگاه اطلاعاتی ۷ تروریست تحریک طالبان پاکستان دستگیر شدند و توطئه تروریستی بزرگ در استان پنجاب خنثی شد.»

وی گفت که تروریست‌ها در آستانه انجام حملات خرابکارانه در چند تاسیسات استان بودند.

حملات تشدید شده توسط طالبان پاکستان و سایر گروه‌های تروریستی در سال جاری صدها نفر را که اکثرا اعضای نیروهای امنیتی بودند، کشته‌اند. ارتش کشته شدن دستکم ۲۴۰ نظامی را تایید کرده است. «انوار الکاکار» نخست وزیر موقت پاکستان گفت: «ما نگرانی داریم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

سخنگوی اداره مبارزه با تروریسم پاکستان افزود که تروریست‌ها از شهرهای «سهیوال»، «پاکپتان»، «راولپندی» از استان پنجاب بودند در حالی که فرمانده آن‌ها در منطقه «بهاولپور» دستگیر شد.

در این بیانیه آمده است:«۹۵ گرم مواد منفجره، مقادیری نارنجک، بمب‌های دست ساز ، ۹ چاشنی انفجاری از تروریست‌ها کشف شده است.»

دولت پاکستان اخیرا افغانستان را به ساخت و سازهای غیرقانونی در یک گذرگاه مرزی مهم بین دو کشور متهم کرد و آن را نقض حاکمیت ارضی خود خواند.

گذرگاه مرزی «تورخم» در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان اخیرا پس از تبادل آتش بین نیروهای پاکستان و طالبان بسته شد و صدها دستگاه کامیون حامل کالاهای ضروری در هر دو طرف سرگردان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس