کد خبر 1548426
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

به گزارش مشرق، کانال ایتای محلل نوشت:

در حالی که همه منتظر ضربه موشکی و پهپادی صرف یمنی به کشتی‌های رژیم صهیونیستی بودند، مجاهدان اقدام به توقیف و تصرف کشتی Galaxy leader کردند.

در روزهای گذشته، علاوه بر آماده‌باش کامل دریایی، هوایی و زمینی ارتش و کمیته‌های مردمی و افزایش سطح اشراف راهبردی یمنی‌ها، حضور ناوهای آمریکایی و آمادگی مزدوران اماراتی طارق صالح برای تنش‌زایی در جبهات درونی، فضای تنش خاصی بر منطقه راهبردی باب‌المندب حاکم بود.

پس از نزدیک شدن پهپاد یمنی به ناوشکن آمریکایی هادنر و سرنگونی آن که عملا یک پیام تشدید تنش از سوی آمریکا بود، اما این ناوشکن از سواحل یمن به مناطق شمالی دریای سرخ عقب‌نشینی کرد.

این مسئله نشان می‌دهد که زیرساخت قدرت کنش و واکنش تهاجمی در سراسر یمن، باب‌المندب و دریای سرخ و اعتبار بالفعل شدن این زیرساخت تهاجمی نزد طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در بالاترین سطح خود است.

گفتنی است در کاخ سفید، بهترین راه جهت مهار یمن، تلاش برای امضای توافق صلح میان عربستان سعودی و یمن تشخیص داده شده و تیم لندرکینگ، فرستاده بایدن در یمن که خود مانع توافق بود، اکنون میان مسقط - ریاض و صنعا فعال شده تا توافقی امضا شود.

آمریکایی‌ها گفته‌اند در ازای این توافق انتظار توقف عرصه یمن را دارند که صنعا نیز به شدت رد کرده و این دو را دو موضوع جدا دانسته است. در ریاض نیز مقامات به شدت به دنبال عقد این توافق هستند تا مانع از شکل‌گیری مجدد یمن و زیر آتش‌رفتن شهرها و تاسیسات خود شوند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس