سلاحی که قاتل تانک‌های اسرائیلی شد

رزمندگان حماس در نبرد خود با یگان‌های زرهی ارتش صهیونیستی از یک سلاح ضد زره به نام یاسین ۱۰۵ استفاده کنند که تلفات بسیاری به صهیونیست‌ها وارد کرده است.

به گزارش مشرق، رزمندگان حماس از ابتدای تهاجم ارتش صهیونیستی به نوار غزه با یک نوع سلاح به جنگ یگان‌های زرهی آن‌ها رفته اند. این سلاح که یک راکت ضد زره دو مرحله‌ای خرج گود است، یاسین ۱۰۵ نام دارد.

راکت‌های ضد زره دومرحله‌ای خرج گود بدین گونه عمل می‌کنند که مرحله اول آن‌ها، اولین لایه زره ادوات زرهی و دومین مرحله نیز، با برخورد به بدنه تانک موجب شکافته شدن زره اصلی و در نتیجه انهدام تانک می‌شود.

وزن سر جنگی این راکت ضد زره، ۴.۵ کیلوگرم است که بیشترین برد آن ۱۵۰ متر و توان نفوذش در زره تا ۶۰۰ میلی‌متر(۶۰ سانتی‌متر) است.

رزمندگان حماس با استفاده از این راکت انواع تجهیزات زرهی اعم از تانک مرکاوا، نفربر نمر و بولدوزرهای زره‌پوش را منهدم کنند.

ویژگی‌ عملیات‌های حماس علیه یگان‌های زرهی این است که رزمندگان این عملیات‌ها را از فاصله‌ای که به فاصله صفر یعنی نزدیک‌ترین فاصله معروف شده، منهدم می‌کنند. به نحوی که فیلم این عملیات‌ها هم منتشر شده است.

قابلیت حمل توسط نفر،‌ سادگی در به‌کارگیری و تحرک و جابه‌جایی بالای آن کنار کم‌هزینه‌بودنش، ویژگی‌های راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ است که آن را به یک گزینه‌ مناسب برای نیروهای حماس تبدیل کرده است.

تاکنون نزدیک به ۳۰۰ تانک ارتش صهیونیستی توسط رزمندگان حماس منهدم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    چه کسی نمیدونست که ۶۰۰ میلیمتر برای زرهی اسرائیل کافی نیست؟ چرا کالیبر اینو به جای ۱۰۵ دو برابر نکردن مثلا ۲۱۰؟ با این کالیبر که کل غزه رو اسراییل میگیره. کورنتها کجان؟
    • ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      1 0
      برای اسرائیلی ها و غربگداها کالیبر 420 ساختن فقط ضد تانک نیست، وقتی دستگیرشون کردن شلیک میکنن!! خخخخخخخخ
  • ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 1
    چرا بوبی ترپ نمیزارن جلوی‌ نیروی زمینی اسراییل؟ ای اف پی ها کجان؟ ایران مخترع ای اف پی بود توی عراق. ۲۰ سال گذشته بعدش الان توی غزه ای اف پی نیست. چیکار کردید؟ غزه رو دارن میگیرن
  • ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 0
    مرگ بر اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس