کد خبر 1548106
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰

به گزارش مشرق، دانشور، مجری تلویزیون که چند روزی است در لبنان به سر می‌برد و به روایت زندگی مردم جنوب لبنان می‌پردازد، در آخرین گزارش خود از این سفر در صفحه اینستاگرامی‌اش نوشت:

بسم‌الله

رفتیم خانه شهید وسام. اولین چیزی که توجهمان را جلب کرد کتابخانه شهید بود، پر از کتابهای متنوع. از داستان و داستایوفسکی و تولستوی گرفته تا المیزان و تحریرالوسیله و انسان دویست و پنجاه ساله رهبری و آمریکا از منظر امام‌ خامنه‌ای و آداب نماز حاج‌آقا پناهیان گرفته تا روایت‌های دفاع مقدس خودمان توی کتابخانه پیدا می‌شد. آخرین کتابی که شهید می‌خواند عباس دست طلا بود، صفحه آخری که می‌خواند هم معلوم بود. برادر شهید می‌گفت نحوه شهادت وسام به ماجرای شهادتی که در آن صفحه آمده است شبیه است. کسی چه می‌داند، شاید شهید آن لحظه مکثی کرده باشد... بگذریم!

کتابها جالب بودند، مخصوصا آنها که از فارسی به عربی ترجمه شده بودند. همه در محور مقاومت و سیاست و اسلام انقلابی معنا پیدا می‌کردند. با خودم به ایده‌آل‌ها، نگرش‌ها و خوانش‌هایی فکر میکردم که این کلمات در اذهان دو ملت و چه بسا دیگران کاشته‌اند. به اندیشه‌ها و خاطراتی که عملا یک جغرافیای سیاسی خلق کرده‌اند. خاطرات رزمندگان ما در خانه‌های آنها و خاطرات و تصاویر آنها در خانه‌های ما!

جمله پشت گوشی شهید هم در نوع خودش جالب بود. جمله‌ای از امام خمینی: «ما مکلف به تکلیفیم، نه نتیجه». این جمله در میان خود ما هم پرتکرار است. جمله‌ای که دارد تکلیف گام‌ برداشتن‌ها در یک مسیر تاریخی را روشن می‌کند و موتور محرک بسیاری از تصمیم‌ها و اقدامات فردی و جمعی ماست.

ما واقعا یک محوریم و این شوخی نیست.

ما یک محوریم و این شوخی نیست

ما یک محوریم و این شوخی نیست

ما یک محوریم و این شوخی نیست

ما یک محوریم و این شوخی نیست

ما یک محوریم و این شوخی نیست

ما یک محوریم و این شوخی نیست

ما یک محوریم و این شوخی نیست

ما یک محوریم و این شوخی نیست

ما یک محوریم و این شوخی نیست

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 0
    عالی بود، عالی. دعا کنید من حقیر هم شهید بشم.
  • ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    رحمت و غفران الهی مشمول روح همه شهدای اسلام باشد . ان شاء الله
  • ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 3
    حسین پسر غلامحسین
  • بیژن ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 3
    هدیه به روح مطهر امام وشهدای جبهه مقاومت، اللهم صل علی محمد وآل محمد
  • محسن ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 1
    رحمت ا... علیه این بزرگواران قدر حضرت امام واقا را بهتر بعضی از ما می دانند
  • سیدمحمدمهدی ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 3
    أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ: امروز سحر دوباره بیمارستان و کادر پزشکی را با گلوله تانک زدند. هدیه به پیشگاه شهدا و مجروحین و آزادگان جهان بشریت بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم: أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ ﴿١﴾ وَوَضَعْنَا عَنْکَ وِزْرَکَ ﴿٢﴾ الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ ﴿٣﴾ وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ ﴿٤﴾ فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا ﴿٥﴾ إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا ﴿٦﴾ فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ ﴿٧﴾ وَإِلَى رَبِّکَ فَارْغَبْ ﴿٨﴾صدق الله العلی العظیم @ اضمحلال اسرائیل حتمی است. برای تمامی آزادگان جهان بالاخص مسلمانان دلسوز که بلا استثنا آزادی خواه و عدالت خواه هستند در این فاجعه ضد انسانی شهید و مجروح شدن ۱۰۰۰۰ ده هزار تن کودک فلسطینی که باید به آنها اضافه کرد جنایات جنگی و کشتار بیماران بستری در بیمارستان را از خداوند شرح صدر عظیم خواستار هستم و گام های استوار در برابر وسواس شیطان رجیم عطا نماید و چشم های انسانیت را روز به روز پر فروغ تر از نور پیروزی طلوع خورشید حقیقت و عدالت خواهی گرداند بالاخص طرفداران آزادی فلسطین و فلسطینیان. !?Free free Palestine !?Free free Palestinian
  • ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 0
    شوخی تلخ وضدمردمه
  • ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    5 1
    این اشتباهه که تو عکس نوشتید، حسین کنار حاج قاسم دفنه؛ بلکه حاج قاسم کنار اون شهید دفن شده و این به درخواست حاج قاسم انجام شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس