کد خبر 1547341
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
تصمیم آمریکا برای فروش ۴۰۰ موشک تاماهاوک به ژاپن

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد ۴۰۰ موشک کروز تاماهاوک به ارزش ۲.۳۵ میلیارد دلار به ژاپن بفروشد.

به گزارش مشرق، در این بیانیه آمده است: بر اساس قرارداد فروش موشک‌های تاماهاوک به ژاپن، ایالات متحده همچنین موارد جانبی شامل ۱۴ سیستم کنترل موشک، قطعات یدکی، آموزش پرسنل، تعمیر و نگهداری فنی را نیز به توکیو ارائه خواهد کرد.

در همین حال وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای موافقت خود با فروش موشک‌های تاماهاوک به ژاپن را اعلام کرده است.

توکیو پیشتر از قصد خود برای خرید ۴۰۰ موشک کروز تاماهاوک از ایالات متحده برای افزایش توان ضد حمله خود در برابر تهاجم‌های احتمالی خبر داده بود.

همچنین وزارت دفاع ژاپن نیز پیشتر اعلام کرده بود که تصمیم گرفته است تا استقرار نسخه ارتقا یافته موشک‌های ضد کشتی نیروی زمینی دفاعی خود را با توجه به محیط امنیتی فزاینده جدی در اطراف این کشور، سریعا پیگیری کرده و زودتر از موعد مقرر این موشک‌ها را عملیاتی کند.

موشک سطح به کشتی نوع ۱۲، یک موشک هدایت شونده تولید داخلی ژاپن است.

وزارت دفاع ژاپن این موشک ساخت داخل را ارتقا داده است تا بُرد بیشتری به آن بدهد و امیدوار است که این موشک، قابلیت‌های ضدحمله این کشور را در عملیات‌هایی مانند حملات علیه سایت‌های پرتاب موشک دشمن افزایش دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    همچین دشمن دشمن میکنند ... آخه ژاپن چه دشمنی داره؟؟؟
  • ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 1
    ژاپن و کره جنوبی گاوهای شیرده امریکا در شرق اسیا هستند و مجبورند سلاح های امریکایی را بخرند . همانطور که کشورهای جنوب خلیج فارس تجهیزات دفاعی خریده اند ولی در واقع این تجهیزات در اختیار صهیونیست ها است نه مردم کشورهای عربی
  • ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    خلاصه گاو شیر ده برای آمریکایی ها زیاد هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس