قاسمپور: تکبر ملی‌پوشان برابر هنگ‌کنگ طبیعی بود/ ازبکستان در هر شرایطی از ایران ضعیف‌تر است

پیشکسوت تیم ملی گفت: ازبکستان با وجود پیشرفت‌هایی که مختلف داشته، تحت هر شرایطی از تیم ملی ما ضعیف‌تر است.

به گزارش مشرق، ابراهیم قاسمپور درباره برتری ۴ بر صفر تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ اظهار کرد: از آن دست بازی‌هایی بود که برای تیم ملی سنگین نبود و دستاوردی به همراه نداشت. بیشتر شبیه یک تمرین سبک بود و در ردیف بازی تدارکاتی هم قرار نمی‌گرفت. یک جور پیش بازی بود تا تیم ملی خود را برای جام ملت‌ها آماده کند. در گروه سختی نیستیم و می‌توانیم به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی صعود کنیم. با توجه به اینکه سهمیه آسیا به ۸.۵ تیم افزایش پیدا کرده، اگر نتوانیم به جام جهانی ۲۰۲۶ صعود کنیم باید در این فوتبال را گِل گرفت.

نداشتن اشتیاق برابر هنگ‌کنگ طبیعی است

وی ادامه داد: وقتی تیم ملی برابر هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد و دقیقه ۱۵ بازی ۲ بر صفر پیش می‌افتد، طبیعی است که انگیزه و اشتیاق بازیکنان برای زدن گل‌های بعدی کم شود. اواخر بازی هم که تیم ملی فشار آورد باز هم دو گل زد و به راحتی برنده شد. بازیکنان ناخواسته بی‌تفاوت می‌شوند و تکبر و غرور به سراغشان می‌آید. در نتیجه فرصت‌های گلزنی را یکی پس از دیگری هدر می‌دهند و با دقت کافی به توپ ضربه نمی‌زنند. آن‌ها به راحتی صاحب فرصت می‌شوند و به راحتی هم از دست می‌دهند. یا شور و حرارت بازی نمی‌کنند و دقت عمل کافی ندارند. این موضوع طبیعی است، ولی باید در کنار بازی‌های آسان، بازی‌های سخت هم باشد تا تیم محک بخورد و در بازی با ازبکستان چنین اتفاقی تا حدودی رخ می‌دهد.

می‌توانیم ازبکستان را ببریم

پیشکسوت تیم ملی خاطرنشان کرد: ازبکستان در قیاس با هنگ‌کنگ و ترکمنستان تیم قدرتمندی است، ولی با وجود پیشرفت‌هایی که در رده‌های سنی مختلف داشته، تحت هر شرایطی از تیم ملی ما ضعیف‌تر است. کیفیت، سوابق بازیکنان و توانایی‌های تیمی ما حتی با وجود شاکله خوبی که ازبکستان دارد، قوی‌تر است و می‌توانیم این تیم را ببریم. ما در جام ملت‌های آسیا هم در گروه آسانی هستیم و امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین دردسری ایجاد نمی‌کنند، ولی از زمانی که وارد مرحله حذفی می‌شویم با توجه به شرایط رقبا کاره‌مان گره می‌خورد. ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا اتفاقی شرایط خوبی پیدا نکرده‌اند و قطعاً به هر کدام از آن‌ها بخوریم، بازی بسیار سخت خواهد بود. برخی نفرات تیم ملی در شرایطی هستند که بعد از جام ملت‌ها، بازنشسته می‌شوند و حتی دو سه نفر الان هم به آن‌ها نیازی نداریم. با میدان ندادن به جوان‌ها، پشتوانه سازی نمی‌کنیم و برای همین از قدرت‌های آسیا عقب افتاده‌ایم.

منبع: خبرگزاری آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس