سید محمد خاتمی پای صندوق رای

"لیدر اصلاح‌طلبان" از یکسو حامی فتنه 88 است و از سوی دیگر براندازی را محکوم می‌کند. از یک سو بر دموکراسی تأکید دارد و از سوی دیگر حامی تحریم انتخابات است. این دوگانگی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"عوامزدگی خواص"؛ آفت یک مجلس جهادی و انقلابی

دوخت لباس زنانه بر تن براندازی!/ "عوامزدگی خواص"؛ آفت یک مجلس جهادی و انقلابی

مسعود پزشکیان، فعال چپ، نماینده فعلی مجلس و فردی است که صلاحیتش در فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس دوازدهم تاکنون احراز نشده است.

حساب توییتر روزنامه شرق اخیراً به نقل از پزشکیان نوشته است:

"تا زمانی که همسرم از دنیا رفت فرصت نکردیم یک زیارت برویم. مرغ پخته خنده‌اش می گیرد؛ فیلمی از ما گرفتند که فلانی «در مجلس راه می‌رود» این‌ها اگر فیلم دیگری داشتند که آن‌ را منتشر می‌کردند. ما نه خودمان دادیم بچه‌هایمان از بیت‌المال بخورند، نه اجازه دادیم که خودشان (بچه‌هایمان) از بیت‌المال بخورند، نه بچه‌هایمان خارج از کشور هستند، نه برای کسی سیسمونی می‌گیریم؛ یعنی ماها همینی هستیم که هستیم. برای این نظام تمام زندگی و اعتقادمان را گذاشتیم.

*مسئله عدم احراز صلاحیت آقای پزشکیان یک مقوله قانونی است و پیگیری آن در فرایندهای قانونی نیز همچنان ممکن است.

لکن این از بداقبالی مردم ایران است که باید نماینده‌ای در مجلس داشته باشند که در منتهای سواحل عوامزدگی نشسته و هرچه بر زبانش بیاید را بیان می‌کند.

این شأن نمایندگی است یا شأن عقلانیت؟!

چرا باید مردم در جریان غائله مهسا امینی از آقایان پزشکیان که پزشک هم هستند، اینطور بشنوند که "نمی‌شود کسی تصادفا بمیرد"! پزشکیان صرفا برای همرنگی با جماعت اغتشاشگران خیابانی بود که حاضر شد اینچنین پا بر عقل و علم بگذارد.

اشاره‌های پزشکیان به اینکه "برای کسی سیسمونی نمی‌گیریم" نیز کنایه به پرونده یک ادعای دروغ علیه محمدباقر قالیباف است که هرگز ثابت نشد و صاحب بدنام آن دروغ هم تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و نتوانست ادعایش را ثابت کند.

در مجموع می‌توان این آرزوی خوب را برای ایران و ایرانی داشت که ساحت حکمرانی آنها از هرگونه عوامزدگی خالی شود و هر حرف و عملی که مردم می‌بینند نمایه‌ای از مدیریت جهادی باشد.

***

دوخت لباس زنانه بر تن براندازی!

دوخت لباس زنانه بر تن براندازی!/ "عوامزدگی خواص"؛ آفت یک مجلس جهادی و انقلابی

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات اخیرا در یک میتینگ سیاسی که کانال تلگرامی امتداد خبر آنرا منتشر کرد، گفته است:

"اصلاح طلبی به شیوه مرسوم دیگر پاسخگو نیست و بنای ما هم این است به با بروز رسانی گفتمان اصلاحات طرحی نو در اندازیم. این گفتمان بهترین زمینه را برای انسجام بیشتر اصلاح‌طلبان نیز فراهم می‌کند."

*"پاسخگو نبودن اصلاح‌طلبی به شیوه مرسوم" معانی خطرناکی دارد. آنهم از جانب کسانی که صراحتا دست به تحریم انتخابات زده‌اند.

آیا منظور همان "اصلاحات ساختاری" است که مصطفی تاجزاده می‌گفت؟ یا به خیابان آوردن میلیشیای مسلحانه که فرزند خلف اصلاحات ساختاری است؟!

دقت شود که اصلاح‌طلبان هم‌اکنون خود را در تنگنایی قرار داده‌اند که مسیر آنها از هر سو اما فقط به یک مقصد می‌رسد و آن "خیزش مسلحانه علیه نظام اسلامی و مردم" است.

اگرچه نمی‌توان همه اصلاح‌طلبان و اضلاع آنها را موافق مواضع خانم منصوری دانست لکن در سمت دیگر ماجرا؛ حقیقتی واضح قرار دارد:

و آن اینکه مخرج مشترک رفتارهایی مثل تحریم انتخابات (که جبهه اصلاحات بر آن تأکید دارد)، مشارکت مشروط، اصلاحات ساختاری و تغییر فاز اصلاح‌طلبی تماما یک گزینه بیشتر نیست و آن "خیزش مسلحانه" است.

از جهت لزوم تنویر افکار عمومی باید موارد زیر را توضیح داد:

1_"تحریم انتخابات" به معنی ذبح صندوق رأی است و جریانی مثل جبهه اصلاحات که صندوق رأی را بر زمین می‌گذارد یعنی قصد دارد برای اصلاحات مد نظر خود، سلاح بردارد. چه اینکه یک رجل و یک حزب سیاسی جز دوگانه صندوق رأی یا اسلحه؛ هیچ راه دیگری برای اصلاحات مد نظر خود ندارد.

2_"مشارکت مشروط" به معنی وادار کردن نظام اسلامی به دست برداشتن از قوانین و ضایع کردن حقوق ملت است صرفا به این دلیل که یک جریان سیاسی خاص در انتخابات شرکت جوید. خواسته نامشروعی که اگر محقق شود؛ گام به گام و تا فتح سنگر آخر(!) پیش خواهد آمد.

3_"اصلاحات ساختاری" یعنی تغییر قانون اساسی و بنیادهایی همچون ولایت فقیه؛ خواه با زور و خواه با هر روش دیگری!

4_"تغییر فاز اصلاح‌طلبی" نیز یعنی قبول نداشتن روش مرسوم آن که بر صندوق رأی و انتخابات تأکید داشت. که در نتیجه آن هیچ راهی نمی‌ماند غیر از برداشتن سلاح. دقت شود که برای این مفهوم هیچ قبای خوش رنگ و لعابی نمی‌توان دوخت!

کما اینکه خانم منصوری در میتینگ فوق‌الاشاره و در بخش دیگری از اظهارات خود که قبل از تأکید بر تغییر فاز اصلاح‌طلبی اظهار شده، می‌گوید: " تلاش ما چه به لحاظ گفتمانی و چه راهبرد و عملکرد باید با چشم انداز احیا نهاد جمهوریت باشد"!

لکن او توضیح نمی‌دهد که این چه جمهوریت و شیر بی یال و دم و اشکمی است که با صندوق رأی دشمن است و 2 انتخابات پیشین را تحریم کرده است؟!

***

باید دانست اینکه رئیس جبهه اصلاحات علنا چنین سخنان براندازانه‌ای را از یک تریبون رسمی بیان می‌کند اثر ضعف در جهاد تبیین و حساس نبودن نگاه امنیتی نسبت به مسئله است.

***

لیدر اصلاحات از دوگانگی دست بر می‌دارد؟!

دوخت لباس زنانه بر تن براندازی!/ "عوامزدگی خواص"؛ آفت یک مجلس جهادی و انقلابی

جماران گزارش داد: لیدر اصلاح‌طلبان اخیراً در دیدار با اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفته است:

"شما عنوان «اسلامی» دارید، به همین دلیل باید در شناخت اسلام و تبیین درست نسبت آن با جمهوری و دفاع از همه وجوه آن پیشتاز باشید. با کسانی که می‌خواهند جمهوری اسلامی را براندازند، به صورت منطقی مقابله کنید و اگر حاکمان نیز از موازین جمهوریت و اسلامیت سازگار با آن عدول کرده یا منحرف شده اند، بیان کنید، تذکر دهید و حتی راههای بازگرداندن آنها را به موازین جمهوریت اسلامی جست و جوکنید و در تحقق ان بکوشید."[1]

*این خیلی خوب است که آقای خاتمی خواستار مقابله با براندازان شده است. لکن اگر کسی در همان جلسه از او می‌پرسید که هدف اغتشاشگران سال 88 و کسانی که "بردند و کشتند و سوختند" چه بود و چرا از آنها حمایت کردید؛ خاتمی چه پاسخی داشت؟!

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1614219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • داماد سید ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    4 10
    شما به بزرگی خودت در خصوص آقای پزشکیان اغماض کن و ایشان را ببخش. ایشان نمی فهمد و مثل شما فکر نمی کند. تقصیر ندارد نه مثل شما انقلابی است و نه مثل شما اندیشمند و صاحب نظر. عوام است و به عارضه عوام زدگی دچار است.
    • ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      17 3
      پس بی جا می کند که می خواهد نماینده باشد !!!
    • ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      16 2
      پزشکیان در غائله مهسا امینی آب در آسیاب دشمن ریخت نباید تایید صلاحیت می شد.
    • ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      8 2
      اصلاح طلبان با وارد نکردن عمدی واکسن موجب فوت تعداد زیادی از مردم شدند. واردات واکسن کرونا توسط رئیسی بدون قبول برجام و قبول FATF اثبات کرد که در دولت روحانی هم امکان وارد کردن واکسن کرونا وجود داشته - همچنین اثبات کرد وارد نکردن واکسن کرونا با بهانه عدم قبول برجام و عدم قبول FATF توسط دولت روحانی و ظریف (طبق اعلان عباس عبدی بالا بردن تلفات مردم بیگناه از کرونا عمدی بوده و برای تحت فشار گذاشتن نظام بوده) برای زنده کردن برجام با ایجاد تلفات بالا در اثر کرونا بوده است. آقای ظریف تو بخاطر جلوگیری عمدی از وارد کردن واکسن کرونا دستت بخون بیش از 130 هزار مردم بیگناه آلوده است. تو را باید به تقاص از دست رفتن بیش از 130 هزار هموطن بیگناهمان محاکمه و مجازات کنند. دلسوزی تو برای مردم بوی تعفن و مرگ میدهد. چرا مردم و مسئولان با استناد به افشاگری عباس عبدی در مورد عمدی بودن بالا بردن تلفات کرونا برای زنده کردن برجام توسط ظریف و روحانیاین دو فرد را محاکمه و مجازات نمی کنند. نتانیاهو "اصلاح طلبان سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران هستند" - این سرمایه های اسرائیل عامل فوت بیش از 130 هزار مردم بیگناه با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا در حال حاضر دارند برای نجات اربابشون اسرائیل که قاتل 11 هزار فلسطینیه از خودشان هزینه می کنند، ولی خودشان باعث فوت 13 برابر تعداد شهدای غزه شدند.
  • ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    5 3
    خاتمی میگفت طرف مقابل هم بی سواده هم گج فهم !! نونش تو این کاراس برا
    • ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      5 0
      خاتمی نماینده گفتمان غربزدگان مفلوکی است که محاسبات غلطشون در براندازی خیلی زود پته شون رو رو کرد!
  • 262 ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    5 19
    آقای خاتمی یکی از بهترین رییس جمهور جمهور اسلامی ایران در چهل و اندی سال است از کارمندان همدوره بپرسید بهترین رفا را داشتند از آسایش و سفر و ... ولی الان چی
    • ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      5 0
      در دولت اصلاحات سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منابع ملی ما تضییع شد.
    • ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      5 0
      خاتمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در سال 84 کاندیداهای این حزب یعنی هاشمی و کروبی و معین و مهر علیزاده شکست نمی خوردند.
    • ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      5 1
      به چه قیمتی ، این ها که گفتی معاویه هم می کرد
    • عبدالله ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      9 2
      نام خاتمی به عنوان فاسدترین رئیس جمهور و استاد فتنه و وطن فروشی و یار دشمنان نظام و کشور و همراه ارازل و اوباش در تاریخ ایران ثبت است.
    • ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      8 1
      بله از نظر اونایی که به آلاف و الوفی رسیدن و بساط چریدنشون به راه بود و دنبه زدن چرا که نباشه؟!
  • ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    10 3
    اصلاح طلبان تهوع آور !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    8 3
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد اینم نتیجه
  • عبدالله ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    28 0
    پزشکیان عقده ای دجال دروغ گو ! کسی مثل تو که هم تهمت میزنی و هم خیلی عوامانه از دهن کثیفت مزخرفات بیرون میاد لیاقت نمایندگی ملت انقلابی رو نداری . تو باید بخاطر تهمت هایی که زدی شلاق بخوری. تو لیاقت هیچ مسولیتی رو نداری. اف و ننگ بر تو و امثال تو که بخاطر اینکه هیچی برا گفتن ندارید فقط توانایی تهمت زدن دارید. بی تقوا
  • ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    9 0
    خاتمی پزشکیان روحانی ظریف اینهانمادبیش بیغیرتییند
  • ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    11 0
    همین دلایلی که از گفتار خانم آذر منصوری زده بیرون و مقاصد شوم وی را آشکار ساخته کافی تا بازداشت و محکمه شود. چرا قوه قضائیه تماشاچی است؟!
  • روجا ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    19 0
    محمد خاتمی یک منافق فتنه گر هرهری مذهب و لیبرالی خائن وستون پنجم دشمن و.. در لباس روحانیت است. ماموریت او خسارت و هزینه سازی برای نظام و شورش و آغتشاش و اباحی گری بود و هست و خواهد بود .
  • علی ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 7
    خیلی خنده داراست یاساده لوحی است که اداره کنندگان این کانال گفتاراصلاح طلبان را که درحال حاضرحرفشان را رک وراست میزنندوف وحداقل بنظرشما درحال حاضرازالفاظ براندازی چیزی نمیگویند به سمت براندازی سوق میدهید
  • ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 0
    دوره های قبلی که شورای نگهبان امثال روحانی رو تایید صلاحیت کرد بزرگترین بدی رو در حق مردم انجام داد ،روز قیامت باید پاسخگو باشند
  • ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    4 0
    دوره های قبلی که شورای نگهبان امثال روحانی رو تایید صلاحیت کرد
  • ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    8 0
    آقای اژه ای ای وکیل الرعایا ای قاضی القضات به کدام سو میروی؟ به جای زدودن مرض و آفت،اعلام میکنی مچ گیری نکنیم!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    13 4
    خاتمي از گفتمان دروغین تمدن‌ها رسیده به تهدید ضمنی مسلحانه منصوری هم می خواد با سگش بیاد شورش کنه پزشکیان هم مثل پیرزنان، میگه مگه ممکنه کسی بی دلیل بمیره بیچاره اونایی که به این افراد دلبستن
  • ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    2 0
    قاضی ها و استادان دانشگاه باید قابل نقد و قابل درخواست بررسی عملکرد باشند .
  • ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    4 2
    چرا آذر منصوری شبیه وکیلی اصلاح طلبه که روسری سرش کرده باشه؟
    • اس ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      3 0
      جنگ جمل داره تو افسادطلب ها ااینجوری شکل میگیره . فقط اون رو شتر بود این با سگ اش.
  • ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    2 5
    از کسانی که تایید صلاحیت شدند سخن عوامانه کم نشنیدیم. بنابراین معیار تایید صلاحیت چیز دیگری است . مشرق نیوز مردم را عوام حساب نکند!!
  • ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    4 0
    آقای پزشکیان چند سالیه دچار بیماری خود بزرگ بینی و خود پروفسور بینی شده و لذا جذب اصلاح طلبان شده .
  • ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    4 1
    اصلاح طلبان تهوع اور
    • ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 5
      خسته نشدی از فحش دادن
    • ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      شما خسته نشدید از اغتشاش ادمکشی عجمیان سلاخی بی دینی خدا ناباوری بابا دنیا تموم شد رفت پیکارش اغتشاشوهای 78 الان در مرز50 سالگی هستند برخی مردند و برخی در انتظار فکر نمیکنید دیگه باید کمی فکر زاد و توشه اخرت باشید ؟
  • ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 0
    تقصیر ندارد دستورات سوروس را اجرا میکنه
  • ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    4 0
    باید با رفتار سخت و قانون شکنانه اصلاحطلبها برخورد سخت صورت بگیره.همونطور که با منافقین صورت گرفت.با آذر منصوری مثل مریم رجوی
  • ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 0
    آذر منصوری پلید و پلشت ستون پنجم دشمن است
    • ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      به قول نتانیاهو"اصلاح طلبان سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران هستند" - منفورتر از سرمایه ارزشمند اسرائیل چیز دیگه ای نداریم
  • یدالله ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    در دولت آقای خاتمی خدا پدرشو بیامرزه همه چی ارزون بود
  • ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 0
    لیدر اصلاحات از دوگانگی دست بر می‌دارد؟! خیر هرگز
  • هاتف ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    سال گذشته در اغتشاشات پزشکیان چنان بر اسب می‌تاخت انگار از جمع آوری غنائم جا مانده بود حالا امسال به دیگران متلک و تیکه می پراکند. امان از این منافقین به ظاهر دیندار
  • ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    پزشکیان چه منتی بر سر نظام میگذارد ؟ ‌ اکر واقعا قصد خدمت به مردم داشت ، زمانی که پزشک شد (سال ۱۳۶۴،از برکت نظام ) میرفت در مهاباد محل تولدش به مردم محروم کمک میکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس