بیانیه قهرمانان ورزش ایران در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی

جمع کثیری از قهرمانان المپیک، پارالمپیک، جهان و آسیا کشورمان در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیانیه‌ای را صادر کردند.

به گزارش مشرق و بنابر اعلام روز چهارشنبه پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ در متن این بیانیه آمده است:

جهان این روزها ناباورانه شاهد فجایع انسانی و اخلاقی بی‌سابقه‌ای است که قلب همه دردمندان و انسان‌های شریف را در سراسر عالم به درد آورده و روح میلیون‌ها انسان را آزرده است.

عکس‌های کودکان معصومی که یکی پس از دیگری در زیر بمباران‌های وحشیانه‌ای که همه قواعد اخلاقی و انسانی جنگ را زیر پا گذاشته است، پر پر می‌شوند و مادران و پدران داغداری که همه خانواده خود را از دست داده‌اند و خانواده‌هایی که با همه اعضای‌شان شهید شده‌اند، هر روز پیش چشمان ماست و غمی بر غم‌های همه آزادگان جهان است.

تصویر خانم شیما اکرم صدیم که شاگرد اول امتحانات نهایی کل فلسطین شده بود و چند ماه قبل خانواده او جشنی برای او گرفته بودند و خودش و مادر باردارش در بمباران شهید شدند یا تصویر نقاشی‌های هبه زاغوت، نقاشی که خودش و فرزندانش در بمباران شهید شدند و گالری‌اش هم نابود شد را نه تاریخ فراموش خواهد کرد و نه هیچ انسانی می‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

جامعه ورزش ایران نیز هم‌صدا با سایر ورزشکاران آزاده جهان از همان روزهای نخست جنگ، همراه و حامی مردم فلسطین بوده است. از ادای احترام به شهدای غزه در مسابقات ورزشی تا استفاده از نمادهای مقاومت در مسابقات بین‌المللی از جمله تورنمنت اردن در رشته فوتبال و مسابقات پاراآسیایی هانگژو ورزشکاران، مربیان و عوامل فنی ورزش کشور حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کرده‌اند.

اکنون ما پیشکسوتان ورزش، المپین‌ها، قهرمانان رشته‌های مختلف مسابقات المپیکی، پارالمپیکی، جهانی، آسیایی، پاراآسیایی و مربیانی که قهرمانان بین‌المللی دارند، ضمن ابراز همدردی مجدد با مردم قهرمان و مقاوم غزه، انزجار خود را از کودک‌کشی‌ها و نسل‌کشی‌هایی که در غزه انجام می‌شود، اعلام می‌داریم و از نهادهای بین‌المللی ورزش از جمله کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون‌های جهانی، کمیته المپیک و پارالمپیک کشورهای جهان مجدانه می‌خواهیم ضمن اعلام محکومیت آشکار و قاطع این فجایع انسانی نسبت به تعلیق و اخراج رژیم صهیونیستی از مجامع جهانی ورزش اقدام لازم را انجام دهند.

قهرمانان المپیک، پارالمپیک، جهان و آسیا ایران اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس