ابراز تمایل نخست‌وزیر استونی برای دبیرکلی ناتو بعد از استولتنبرگ

«کاجا کالاس» نخست‌وزیر استونی از تمایل خود برای جانشینی «ینس استولتنبرگ» بعد از کناره‌گیری او از سمت دبیرکل ناتو در اکتبر ۲۰۲۴، خبر داد.

به گزارش مشرق، «کاجا کالاس» نخست‌وزیر استونی سه‌شنبه گفت تمایل دارد بعد از کناره‌گیری «ینس استولتنبرگ» برای دبیرکلی ناتو در نظر گرفته شود.

به گزارش رویترز، او در کنفرانس رسانه آمریکایی «پولیتیکو» در واشنگتن، وقتی تحت فشار قرار گرفت که آیا تمایل دارد برای این نقش در نظر گرفته شود، پاسخ بله داد.

کالاس از منتقدان اصلی روسیه در اتحادیه اروپا و ناتو بوده و برای «برنامه‌های جامع‌تر به منظور دفاع از استونی، لتونی و لیتوانی» که هر سه کشور بالتیک با روسیه هم‌مرز هستند، فشار آورده است.

با این حال، برخی دیپلمات‌های ناتو گفته‌اند او ممکن است از سوی برخی از اعضای این ائتلاف نظامی غربی بیش از حد برای این سمت جنگ‌طلب در نظر گرفته شود. استولتنبرگ از سال ۲۰۱۴ در این سمت بوده و قرار است اکتبر ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند.

دوره او در ژوئیه برای چهارمین بار تمدید شد زیرا این ائتلاف ۳۱ عضوی تصمیم گرفت با رهبری باتجربه در بحبوحه جنگ اوکراین ادامه دهد. «مارک روته» نخست‌وزیر هلند که در پایان کار خود قرار دارد هم گفته به هدایت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی علاقه‌مند است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس