نتانیاهو: جامعه جهانی از ما انتقاد نکند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات همتای کانادایی که خواستار توقف کشتار زنان، کودکان و نوزادان در غزه شد، ادعاهایی خلاف واقع را برای توجیه جنایات این رژیم مطرح کرد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارات «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا که چهارشنبه (امروز) خواستار توقف کشتار زنان، کودکان و نوزادان غزه شد، انتقاد کرد.

جاستین ترودو که از ابتدای حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به غزه، از تل‌آویو با ادعای «حق دفاع از خود» حمایت کرده بود، سرانجام به دلیل شمار بالای تلفات غیرنظامیان غزه زبان به انتقاد گشود و به نوشته رویترز، «شدیدترین انتقاد خود را از اسرائیل از زمان جنگ علیه حماس» بیان کرد؛ با این حال همچنان از درخواست برای آتش‌بس خودداری کرد.

نخست‌وزیر کانادا طی سخنرانی روز چهارشنبه خود ابتدا بار دیگر بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حملات تروریستی» تاکید کرد و در ادامه با اشاره به حمله روز گذشته به بیمارستان الشفا در غزه گفت: «فاجعه انسانی که در غزه در حال رخ دادن است، دردناک و جانگداز است به ویژه رنجی که ما در داخل و اطراف بیمارستان الشفا مشاهده می‌کنیم».

وی گفت: «جهان تماشا می‌کند در تلویزیون‌ها، در شبکه‌های اجتماعی یا با شنیدن روایت پزشکان، اعضای خانواده‌ها یا نجات یافتگان (از جنگ غزه). کودکانی که والدینشان را از دست دادند. جهان دارد این‌ها را نگاه می‌کند. کشتن زنان، کودکان و نوزادان باید پایان یابد».

اظهاراتی که نتانیاهو برنتابید و در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» خطاب به ترودو به ادعاهایی پرداخت که خلافش پیش چشم جهانیان در حال وقوع است. نتانیاهو مدعی شد: «این اسرائیل نیست که عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد بلکه حماس است. در حالی که اسرائیل هر کاری می‌کند تا غیرنظامیان را از معرض آسیب دور نگه دارد، حماس هر کاری می‌کند تا آن‌ها را در معرض آسیب قرار دهد».

این ادعاها در حالی است که طی سی و هشت روز جنگ صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، ۱۱۲۴۰ نفر شهید شده‌اند که ۴۶۳۰ نفر از این شهدا کودک و ۳۱۳۰ نفر زن هستند و بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا در غزه حمله کرد. ارتش اسرائیل اعلام کرد در بخشی از بیمارستان الشفاء در حال عملیات علیه حماس است و مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین گفت صدای تیراندازی و حرکت تانک‌های اشغالگران را در داخل مجتمع پزشکی شفا می‌شنوند.

پیش از این حمله، رئیس سازمان هماهنگی امور بشردوستانه سازمان‌ملل گفته بود جز یکی، بقیه بیمارستان‌ها در شمال غزه به دلایلی مثل کمبود سوخت، نبود برق، تجهیزات پزشکی، اکسیژن، غذا و آب و بمباران محوطه‌ها و نواحی اطراف بیمارستان‌ها به دست اسرائیل از سرویس خارج شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 0
    لعنت ازلی و ابدی بر ترودو و نتابنیاهو و همه جنایتکاران غربی
  • ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    4 0
    خوب که تو عمق چهره این شخص بری چهره خوک و گرگاس رو میبینی
  • ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    بدبخت اسرائیل اگه بتونه به شما هم حمله می کند
  • ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • جاستین ترودو ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 0
    نتانیابو آدم کشی بسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس