خاندوزی: برای پرداخت بدهی دولت به بانک ها اوراق منتشر خواهیم کرد

وزیر اقتصاد پس از جلسه هیات دولت در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: برای پرداخت بدهی دولت به بانک ها اوراق منتشر خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک های دولتی در سال گذشته و ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک های دولتی در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاده است.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ در رابطه با بازپرداخت بخشی از بدهی های دولت به بانک ها برنامه ریزی کردیم. برای پرداخت بدهی دولت به بانک ها اوراق منتشر خواهیم کرد.

خاندوزی گفت: یکی از دستورکارهای دولت این بوده که ما بتوانیم از ظرفیت کشورهای همسایه و همسو و شرکای راهبردی استفاده بکنیم تا بخشی از اثرات تحریمی انتقال ارز و تسهیلات در عرصه بین المللی و شبکه بانکی را حل و فصل کنیم.

وی افزود: بسیاری از موارد در رابطه با بسیاری از کشورهای همسایه و پول های پلوکه شده حل شده است. در مورد برخی از کشورها که سال ها ما نتوانسته بودیم حتی به موارد ارزی صادراتی خودمان را مثل در عراق دسترسی داشته باشیم، دسترسی پیدا کرده و مرتب در حال تسویه است.

خاندوزی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از پروژه های سرمایه گذاری در ایران توسط بانک توسعه اسلامی در جده انجام می شود؛ امیدواریم این گام کمک بکند تا  تجار و سرمایه گذاران دو کشور بتوانند با هزینه کمتر در زمان کوتاه تر با هم فعالیت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس