کد خبر 1546453
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
سگ

درحالی سایت دیوار ادعا می‌کند که خرید و فروش توله‌های زیر ۲ سال حیواناتی مانند سگ و گربه ممنوع است که یکی از فروشندگان آگهی در این سایت، «توله‌های نژاد گلدن رترور را بیش از ۱۵ میلیون» به فروش میرساند.

به گزارش مشرق، صفحات سایت را بالا و پایین می‌کنند و به دنبال یک توله سگ با بچه گربه کوچک هستند، فرقی ندارد باید یکی از این را بخرند چون بقیه دارند. این حیوانات خریده می‌شوند بدون اینکه آن کسی که آن‌ها را می‌گیرد بداند که می‌تواند از آن نگهداری کند. در سال‌های اخیر نگهداری از حیواناتی مثل سگ و گربه به شدت رواج پیدا کرده است. به خاطر همین موضوع و استقبال از خرید و فروش این حیوانات رونق گرفته است، بیشتر این خرید و فروش‌ها هم به صورت مجازی یکی از محل‌هایی که افرادی خاطی برای خرید و فروش حیوانات استفاده می‌کردند، پلتفرم‌های اینترنتی است.

دیوار محل خرید و فروش

یکی از محل هایی که افراد برای خرید و فروش حیوانات استفاده می‌کردند، پلتفرم‌های اینترنتی است و یکی از این پلتفرم‌ها خرید و فروش حیوانات سایت دیوار است. صفحات مختلف این سایت را که باز می‌کنید عل‌رغم اینکه این سایت می‌گوید محدودیت خرید و فروش برای توله‌های زیر دوسال ایجاد کرده اما باز هم فروش این حیوانات انجام می‌شود.

فروش غیرقانونی توله‌های سگ و گربه در دیوار +عکس


آگهی فروش در دیوار

قرار بود توله‌ای فروخته نشود

سایت دیوار از فروردین ۱۴۰۱ امسال به طور رسمی مانع انتشار آگهی‌های خرید و فروش توله زیر دو سال شده است. همچنین از نخستین روزهای تیر ماه سال جاری خرید و فروش سگ و گربه در این پلتفرم ممنوع شد. این پلتفرم، فیلد قیمت برای آگهی حیوانات خانگی را حذف کرده و تنها اجازه واگذاری آنها را می‌دهد.با توجه به قیمت بالای توله سگ‌های تزئینی یا گربه‌های نژاددار، گاه برخی افراد که ممکن است صلاحیت لازم را هم نداشته باشند در مراکز غیرمجاز و در شرایط غیر بهداشتی، اقدام به توله‌کشی از این حیوانات می‌کنند؛ تجارتی سیاه که در غیاب نظارت صحیح، حقوق حیوانات را سلب می‌کند.

فروش غیرقانونی توله‌های سگ و گربه در دیوار +عکس


آگهی فروش با قیمت و سن کم

مراکز نگهداری غیر بهداشتی، تغذیه نامناسب مادر و توله‌کشی‌های مداوم که جان سگ را به خطر می‌اندازد و جداسازی سریع توله‌ها از مادر، افسردگی مادر و در بسیاری از موارد، مرگ توله‌ها را به دنبال دارد. در همین راستا پلتفرم «دیوار» به منظور جلوگیری از انجام توله‌کشی و جداکردن توله‌های کوچک از مادر و فروش آنها، به طور کلی برای سگ و گربه زیر دو ماه اجازه درج هیچگونه آگهی حتی به صورت واگذاری را در این سایت نمی‌دهد، این ادعای سایت دیوار است.

فروش غیرقانونی توله‌های سگ و گربه در دیوار +عکس


آگهی فروش سایت دیوار

این در حالی است که وقتی وارد سایت دیوار می‌شویم به راحتی انواع سگ و گربه حتی بدون ادعای واگذاری در حال فروش هستند. بسیاری از فعالان محیط زیست تجارت این حیوانات را بسیار پرسود می‌دانند و معتقد هستند که این افراد بدون توجه به اخلاقیات، دائم به توله‌کشی می‌پردازند حتی اگر جان مادر بر اثر زایمان های متعدد و متوالی به خطر بیفتد. در نبود نظارت و نادیده گرفتن حقوق حیوانات، زیر پوست شهر مسائلی شکل می‌گیرد که بسیار دردناک است.

فروش غیرقانونی توله‌های سگ و گربه در دیوار +عکس


آگهی سایت دیوار

قیمت‌های متفاوت توله سگ و بچه گربه

با بعضی از این فروشنده‌ها که تماس گرفته شد اکثراً با قیمت‌های مختلفی این توله‌ها را که زیر دو سال بودند به راحتی به فروش‌می‌رساندند بعضی از این توله‌ها به دو ماه هم نرسیده و بیشتر آن‌ها ۴۵ روزه هستند و از مادر خود بسیار زودتر از موعد مقرر جدا شده‌اند.

فروش غیرقانونی توله‌های سگ و گربه در دیوار +عکس


آگهی سایت دیوار

یکی از این فروشنده‌ها درباره خرید یک توله سگ گفت: «ما انواع توله‌ سگ از نژادهای مختلف را داریم، اکثر این توله‌ها ۴۵ روز دارند و در رنگ‌های مختلف هستند. وی قیمت یکی از این توله‌ها از نژاد گلدن رترور را بیش از ۱۵ میلیون تومان می‌گوید و ادامه می‌دهد که این که این توله‌ها چه رنگی باشند در قیمتشان تاثیر دارد.»

فروش غیرقانونی توله‌های سگ و گربه در دیوار +عکس


آگهی فروش در دیوار

طوری درباره این حیوانات صحبت می‌کنند که انگار این‌ها لباس‌هایی در رنگ‌های مختلف هستند. سایت دیوار که قبلاً ادعلا می‌کرد که اجازه فروش سگ و گربه زیر دوسال را نمی‌دهد چه راهکار قانونی برای جلوگیری از فروش این حیوانات در پیش گرفته است.

یکی دیگر از فروشندگان گربه قیمت این بچه گربه‌های ۴۵ روزه را بیش از ۶ میلیون تومان می‌داند و معتقد است که تخفیف خوبی داده و قیمت واقعی بیش از ۹ میلیون تومان است.

فروش علنی این حیوانات

فروش این حیوانات به صورت علنی و برخلاف ادعای سایت دیوار است، در واقع این توله‌ها به خاطر پول از مادران خود جدا می‌شوند و به افراد مختلف فروخته شده و سرنوشت نامشخصی دارند. شرایط زندگی که این توله‌ها در حال حاضر دارند نامشخص است و شرایط آینده‌آن‌ها نامشخص‌تر.

شاید این توله‌ها در مدت کوتاهی دل صاحب خود را بزنند و یا به خاطر مخارج و نداشتن شرایط آن‌ها را در خیابان‌ها رها کنند. حیواناتی که هیچ چیز از زندگی در خیابان نمی‌دانند و به راحتی نابود می‌شوند.

در واقع در این ماجرای توله فروشی همزمان چند حیوان با هم نابود می‌شوند مادری که به راحتی و به علت تعداد بالای زایمان و شرایط بد زندگی در سن پایین از بین می‌روند و توله‌هایی که پا به دنیای نامشخص می‌گذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    11 12
    حیوان آزاری حکمش باید اعدام باشه.....یه سر هم به بازار سگ نگهبان و گله بزن ....این همه سگ ولگرد اغلبشون از این نژاد هست که صاحبشون اطراف شهرها و روستاها رهاشون می کنن ....این بازار را نمیخواهید ساماندهی کنید ....الان که مربیان با تجربه بازنشسته تربیت سگ پلیس و نجات داریدچرا اینا را مسئول اینکار نمی کنید(یکی میدونه واقعا سگ چیه) ......اصلاح نژاد برای تک قلوزایی و فاصله باروری 2 ساله هم راه دیگه برای کنترل جمعیت سگ و گربه و حتی موش در شهرها .....
    • ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      1 0
      الهی بگردم چه سگو گربه های نانازی ای جان
    • ایمان ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      دیوار کارش اخلال در بازار است فرقی نمیکند خودرو باشد یا سگ و گربه
  • ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    21 17
    اینا هم زندگیشون سگیه و هم شغلشون!!!!!!
    • ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      خودشون هم بهتراز سگ نیستن
    • ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      چرا ؟
  • ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    6 2
    خدایا شکرت که مرا آنقدر احمق نیافریدی که پولم را خرج این چیزا کنم
  • ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    6 2
    وقتی فانون در کشور ما واسه بعضی ها یعنی کشک
  • فریبا ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    17 2
    درود! خیلی ممنونم بابت این گزارش خوب و مفید!امیدوارم هر چه زودتر جلوی این کار گرفته بشه و حیوانات کمتری در این راستا آسیب ببینن. واقعا معامله گری و سودآوری از طریق خریدوفروش بچه ی حیوانات دور از انسانیته جون باعث آسیب روحی روانی شدیدی به اونا می شه.😪
  • ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 1
    فروش غیرقانونی توله‌های سگ و گربه در دیوار //. 4 دهه پیش اینطور نبود مردم سگ را نجس میدونستند و همزمان آزار آنرا گناهی نابخشودنی میدانستند .میگفتند حیوان زبانبسته یعنی تکلم از ظلم و جور خود نمیتواند بکند و اذیت او را کسی تحمل نمیکرد ...تا رسیدیم به سه نیملیتریهای نو کیسه تازه از پشت کوه دررفته لهجه و دماغ و صورت ..عمل کرده که برای مثلا کلاس گذاشتن سگ چرانی میکردند و این یک برنامه ای عظیم برای سگ فرزندی و انتقطاع نسل بود که خیلی ها جوگیر شدند و سگ چران .متاسفانه خیلی ها جوگیر میشوند سگ میخرند و پس از مدتی از نظافت و خوراک و مخارج و نگهداری ...اخلافشان سگی میشود و سگ بی پناه را رها میکنند. بایستی شدیدا کنترل شود که سگها شناسنامه داشته باشند و در اسناد آن خرید و فروشش ثبت شود ....
  • ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 4
    ازنبود شغله
    • ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      1 0
      نه از وسوسه شیطونه و الا این همه شغل که درد سرشونم کمتره
  • ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 2
    در تاریخ ایران ما نه سگ آزاری داشتیم نه سگ فرزندی اینها مولود الگوی خراب از سهنیملیتریهای درپیتی بیسواد است که بنیان خانواده ها را از هم پاشیده اند با تفلید طوطی وار و کورکورانه از غرب. سگ فرزندی.
  • ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 2
    این سگها و سگ پرست ها را از جامعه جمع کنین وبریزیددرسطل آشغال
  • حمید ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    اینا چرت کسی که حیوان دوست نداره نمیخره کسیم که بایتش پول میده مطمئن باشین مراقبه بهتر از اینکه تو طلبت باشم
    • ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 0
      همین که بچه حیوون رو از مادرش جدا میکنه به خاطر هوس و خودخواهی خودش یعنی هیچ ارزشی برای حیوون قائل نیست
  • ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 1
    لعنت بر سگ فروش و سگ باز
  • نیما ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    چه مشاغل کثیفی
  • ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    بهترین کار مذمت است وقتی در تلویزیون سیگار کشیدن نشانه ی خفن بودن است تبلیغ سیگار بد است ریاکاریست بطن جامعه باید کاری را ننگ بداند کاری که هنر امریکاست شما ضعیفید چون حقوق بگیرید
  • ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    فروش نیست، واگذاریه، یعنی مفتی :)
  • ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 1
    به طرف میگیم چرا سگ بازی میکنید؟ میگه وقتی دولت خودش گله گله سگ برای فروش وارد می کند و اجازه تکثیر و فروشش را می دهد. تو کاسه داغتر از آشی، می بینیم راست میگه
  • ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 0
    توله ی سگ و بچه گربه و بقیه حیوونا رو از مادرشون جدا میکنن برای اینکه بفروشن و ازش پول در بیارن! تازه بعضیا که حتی برای پولم نیست میخوان فرهنگ مردمو خراب کنن! این پولا خیال کردن خوردن داره؟! این ظلمه و آه اون حیوونا می گیردشون و گره به زندگیشون میندازه اما حالیشون نیست
  • ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 0
    حیوون اسباب بازی آدمیزاد نیست شعور داشته باشید و اینو بفهمید
  • ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 0
    بعضی انسانها ظاهرا انسان هستند خداکنه یکی پیدابشه جلوی اینکارو بگیره حیوان زبان بسته چه گناهی کرده که اینطوری اسیرودرنهایت اواره بشه ازشرح حال وسرگذشت این حیوانات دلم سوخت.
  • ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    تمتاسفانه.تومحله. ای.زندگی میکنم که اکثرا سگ دارند از سگهای سایز کوجک تا الاماشالله اندازه خرس
  • ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    ببین طرف برای خودش چقدر ارزش قائله که می‌خواد با سگ داشتن تو چشم بقیه ارزش پیدا کنه! تازه اونم فقط به خیال خودش و کسانی که مثل خودشن چون بقیه به چشم یک آدم بی عقل که رشد شخصیتی پیدا نکرده بهش نگاه میکنن یعنی همون نگاه عاقل اندر سفیه اما به روش نمیارن ولی خودش در توهم خودش خیال میکنه الان چقدر باکلاس و پیشرفته و امروزی به نظر میاد!
  • ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    تو یه سایت خواندم دیروز که چینی ها درسال 4 میلیون گربه را می خورند-تورستورانشون به مشتری ها میدن چقدر چندش آور-
  • ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    جهان امروز نیاز به چیزی شبیه یک طوفان نوح دارد پلیدی بخش زیادی از آن را فراگرفته است بیشتر مردم یا گمراه هستند یا گمراه کننده ، خدا خودش به این موجودات زبان بسته ی بی گناه لطفی کند ان شا الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس