کد خبر 1546215
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

به گزارش مشرق، سارا مصطفوی، فعال رسانه در مجله اینستاگرامی واو نوشت:

«من» و «تو» برنده شدیم ، «منوتو» باخت

بیانیه‌ی چند صفحه‌ای #منوتو پرچم صلح میانه‌ی جنگ نبود که برافراشته شد. آن‌ها سربازان بازنده‌ی جنگ رسانه‌ای بودند که بیش از یک دهه قبل آغاز کردند، بارها متوهمانه بر طبل پیروزی کوبیدند و حالا اسلحه‌شان را زمین گذاشته‌اند. زمین بازی‌ای را ترک کردند که بعد از تزریق پول به #ایران_اینترنشنال برایشان تنگ شده بود.

سرگرمی کلیدواژه‌ای بود که «منوتو» با محوریت آن شکل گرفت. در ابتدای راه، خودش را جدای از جریان سیاسی و اجتماعی درون کشور قرار داد و فوکوس تولیدات محتوایی خود را به «سبک زندگی» مردم قرار داد. #بفرمایید_شام مهم‌ترین برنامه‌ای بود که تلاش داشت با تشویق مردم به مهاجرت، وضعیت متفاوتی از ایرانیان ساکن خارج نشان دهد. منابع مالی نامشخص از همان ابتدا، مهم‌ترین علامت سؤال در مسیر توسعه‌ی این شبکه بود. ابهامی که پیش‌بینی می‌شد به زودی پیام‌های تند و سرراست‌تری از طرف شبکه برای بدست آوردن حامی مالی صادر شود.

با رشد «ایران اینترنشنال» وظیفه‌ی تعریف‌شده‌ی «منوتو» تغییر کرد. حالا آن‌ها رسانه‌ای با هدف تأثیرگذاری روی طبقه‌ی متوسط ایران شدند. شبکه‌های اجتماعی‌شان با محوریت «گزارشگر من و تو»، با پیام‌های بدون پیچ و خم رسانه‌ای به دنبال سیاه‌نمایی وضعیت داخل کشور بودند.‌ اتفاقی که محتوای برنامه #سالومه مجری این برنامه را هم تحت تاثیر قرار داد و شبکه‌ی «منوتو» را به حامی اصلی جریان سلطنت‌طلب تبدیل کرد.

پیام منتشرشده توسط این شبکه هدف مشخصی دارد. آن‌ها با اینکه تلاش کردند چند چهره‌ی رسانه‌ای داخلی ایران را هم جذب کنند ولی نتوانستند حامی مالی‌های خودشان را برای ادامه‌ی کار مجاب کنند. این بیانیه، «کاسه‌ی گدایی» شبکه‌ای‌ است که در کارزار رسانه‌ای یکی دو سال گذشته شکست خورده است. حالا حتی سلطنت‌طلبان که تریبون همیشگی‌شان «منوتو» بود هم ترجیح می‌دهند منابع مالی خودشان را در جایی دیگر هزینه کنند. این بیانیه برگ آخر مدیران شبکه برای جذب منبع مالی‌ است. آن‌ها تهدید پشت درب‌های بسته را به نمایش بیانیه‌ای تبدیل کردند تا آخرین کارت بازی را هم خرج کنند.

و اما احسان کرمی ها که قربانی بزرگ قمار این رسانه بودند، بازنده‌ی اصلی این اتفاقات هستند. آن‌ها به رسانه‌ای پناه بردند که زودتر از تحقق وعده‌ی سقوط جمهوری اسلامی به انحلال رسیدند.

«من» و «تو» برنده شدیم ، «منوتو» باخت 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • 7 مقدس ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 3
    شبکه رسانه ایی خوبی بود انشالله در امورات زندگی موفق باشند
    • ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      یادت رفت امضا بکنی هالوی طرفدار دشمن خخخخ
    • ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 2
    اگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه های تاثیرگذاری چون «پاورقی» را زودتر به میدان می آوردن ، فریب کاریها، دروغگویی ها، رذالتهای شبکه های معاند زودتر جمع می شد
    • ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      1 0
      احمق ادمهایی که دروغگویی فریب و نیرنگ شبکه های تروریستی ایران اینتر آشغال صهیونیستی من تو بهائیان و پی پی سی روباه پیر انگلیس voa شیطان بزرگ را باور میکنند انشاء الله بزودی تمام شبکه های ضد ایرانی فارسی زبان برای همیشه تعطیل گردند و دست اندر کاران مجریان و کارشناسان انها به دروغ تزویر نیرنگ برای تحمیق مردم ایران اعتراف صریح کنند . و از محضر ملت ایران طلب بخشش کنند .
    • ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      2 0
      رسانه های منو تو بهائیان اینتر اَشغال تروریستی بی بی سی ملکه مرده انگلیس و صدای امریکا همگی دروغگو و در جذب مخاطب بسیار ناتوان ظاهر شدند زنده باد مردم فهیم ایران مرگ بردشمنان استقلال و آزادی مردم ایران
    • ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      2 0
      فقط کسانیکه میخواستند احمق باشند مخاطب این رسانه های ضد انقلاب بودند وگرنه انسانهای فهیم دانا و توانا هیچ وقت مخاطب این رسانه های دروغ پرداز نبودند .
  • کورش ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    مشتی ...
  • ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    یک پیشنهاد برا ضد انقلاب داخلی،صدای آمریکا را دنبال کنید؟!
  • ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷❤️❤️❤️❤️❤️
  • ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
    • ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      6 0
      هر کس (احمقی) با نظام مقدس جمهوری اسلامی درافتاد؛ برافتاد! سایر احمقان و ابلهان مواظب این مشکل شان باشند! از ما گفتن بود !!!
  • ایرانی واداده بیکار ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    منتظرم ببینم که وامونده ای چون زالومه ... بعد گل گرفته شدن درب کلونی فساد و تجمع مزدوران خودفروخته و مزدور بهائی ها به چه طریقی روی می آورند و سر از کدام خرابه ای در می آورند ؟!؟! و اینکه برای بعضی از هموطنان ساکن در ایران که بدون هیچ منفعتی و دستمزدی در قالب مثلا شهروند خبر نگار پادویی این جماعت شده بودند و خبر ها و گزارش هائی از تحولات و اتفاقات معمول داخل کشور را به آنها مخابره می کردند که در حالت عادی اگر قرار بود توسط خبرنگاران رسمی این شبکه تهیه گردد میلیونها دلار هزینه برای گردانندگان این کلونی فساد به همراه داشت . این به اصطلاح شهروند خبرنگاران بعد از این رخ داد چگونه با وجدان خود کنار می آیند .آیا به صرف مخالفت با نظام و حکومت ایران ارزش داشت که به ملت و میهن خودشان خیانت کرده و در برهه ای از زمان که کشور نیاز به آرامش و امنیت داشت آتش بیار معرکه شده و بنزین بر روی آتشی که از آنطرف مرزها حواله کشور شده بود ریختند و زمینه کشته شدن چندین نفر از هم وطنان عزیزمان را فراهم نمودند.؟!؟ این جماعت چگونه خواب راحت خواهند شد ؟!؟!
  • ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 0
    من بیش از همه از اون مجری کثافت - چهارمی از سمت راست - حالم بهم میخوره که اسم نحس شو فراموش کردم ، الهی شکر که گورشونو گم کردند !
    • ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      دقیقا منم همینطور . یکی از یکی تهوع آورتر. یه مشت آدم همجنسگرای داغون. اینا حتی خر چروندنم زیادیشونه سر ما شدن مجری و خبرنگار و ... خداروشکر هیچوقت این شبکه رو نگاه نکردم، حیف وقت
  • ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    رادیو درپیتی در کشور دورقوز آباد : گوینده در پیتی اخراجی استخدام میکنیم بشتابید که غفلت موجب پشیمانی است
  • ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    اگه میخوای ببینی کی برنده شده یه نگاه به پیاده‌روهای تهران بنداز
  • ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    حاج قاسم سلیمانی: والله هرکس تیر به سمت این نظام انداخت آواره شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس