کد خبر 1546166
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
صحرایی: در رتبه‌بندی معلمان ۴۳ همت هزینه شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه یا شیوه نامه مسیر رشد معلمی آماده شده اما پیش از ابلاغ، اگر معلمان و پژوهشگران نکته‌ای دارند می‌توانند اعلام کنند. 

به گزارش مشرق، رضا مراد صحرایی روز سه شنبه در نخستین همایش ملی آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری و راهکارها در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: در هر کشوری نقطه تحول آموزش و پرورش است، باید در چهلواره انقلاب اسلامی از چهلواره اول و دستاوردهای آن بیاموزیم.

وی افزود: در مقوله بهره وری از سهل و ممتنع بودن آن صحبت می‌شود که این موضوع نیاز به بررسی دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولان در همه حوزه های آموزش و پرورش صحبت می‌کنند اما در مقام عمل، آموزش و پرورش کار هر کسی نیست. هر آرزویی درباره کشور داریم، باید در آموزش و پرورش بذر آن را بکاریم.

صحرایی بر بهره‌وری در آموزش و پرورش تاکید کرد و با بیان اینکه پیشرفت های بزرگی در این زمینه رخ داده است، اظهار داشت:‌ پیام چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی، تمدن سازی و بهره‌وری است که از معلم به عنوان اهرم تحول و بهره وری در نظام تعلیم و تربیت آغاز می شود.

وی با بیان اینکه بهره وری در اقتصاد، فرهنگ، جامعه و آسیب‌های اجتماعی باید دیده شود، افزود: نباید مدیریت منفعل و واکنشی داشته باشیم؛ مثلا به جای اختصاص بودجه برای رفع آسیب های اجتماعی ، باید برای جلوگیری از بروز آن پیشگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و آموزش نیز مدیریت غیربهره ور به صورت واکنشی عمل می کند، افزود: مدیریت واکنشی بی فایده است و مدیر باید تفکر راهبردی داشته باشد تا آینده دور را ببیند.

صحرایی با تاکید بر اینکه مدیری که آینده دور را ببیند، روی تعلیم و تربیت تمرکز می کند، اظهار داشت: مجلس به عنوان ریل گذار کشور زمانی می‌تواند ادعا کند برای آینده کاری کرده که روی آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرده باشد، البته دولت ها نیز همینگونه هستند.

وی ادامه داد: بهره وری در هیچ سطحی از کشور به اندازه مورد انتظار محقق نمی‌شود مگر اینکه از مدرسه آغاز شود و هیچ کس هم به اندازه معلم در این امر نقش نخواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ابتدا باید نظام یاددهی - یادگیری را برای بهره وری آماده کنیم، افزود: اگر رشد اقتصاد، فرهنگ، جامعه قوی و تاب آوری نظام اجتماعی را می خواهیم باید از مدرسه آن را آغاز کنیم زیرا هر تغییر بنیادین از نظام آموزشی و کودکستان‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ارکان بهره وری شامل ورودی، خروجی و پیامد است، گفت: امروز که ما با سرطان کنکور مواجه هستیم، بهره‌وری نمی‌تواند کمک کند. گاهی سازمان‌هایی که خود را عامل بهره‌وری می دانند، عامل عدم بهره‌وری هستند. ما تلاش کردیم برای افزایش بهره وری مرجعیت را به معلم، کتاب و مدرسه برگردانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس