گوترش

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به درخواست اسرائیل برای استعفای گوترش با حمایت تلویحی از وی گفت:انتقاد مشروع از اسرائیل و هر دولت دیگری سازنده ومناسب است و ما از انتقاد از دولت خود استقبال می کنیم.

به گزارش مشرق، میلر اضافه کرد: بدیهی است که بسیاری از دولت ها از چنین انتقاداتی در سراسر جهان استقبال نمی کنند. اما این موضوعی متفاوت از یهودی ستیزی است که ما بسیار از آن متنفریم و آن را محکوم می کنیم.

میلر در عین حال گفت: از اقدامات سازمان ملل برای انتقال کمک های بشردوستانه حمایت می کنیم و به همکاری با سازمان ملل و نهادهای آن برای ارائه کمک همکاری می کنیم و این شامل همکاری با دبیرکل سازمان ملل هم می شود.

الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل روز سه شنبه مدعی شد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل شایستگی ریاست این سازمان را ندارد و باید استعفا دهد.

کوهن افزود: گوترش باید همانند بسیاری از کشورها خواستار نابودی حماس در غزه و آزادسازی این منطقه شود. وی همچنین مدعی شد که دبیرکل سازمان ملل نمی تواند باعث گسترش روند صلح در منطقه شود.

«گیلعاد اردان» نماینده رژیم اسرائیل در سازمان‌ ملل متحد نیز با نادیده‌گرفتن قتل‌عام بیش از ۱۱ هزار نفر از ساکنان غیرنظامی نوار غزه، این نهاد را به دروغ‌گویی درباره جنایات این رژیم متهم کرد.

وی ، سازمان ملل را به زیرپاگذاشتن قواعد اخلاقی و جنبش حماس را به دروغگویی متهم کرد و گفت: دروغ های حماس را باور نکنید.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان‌ ملل متحد پیش از این نیز انتقاد لفظی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از تل آویو را تاب نیاورده و خواهان کناره گیری او از دبیرکلی این سازمان شده بود.

گروههای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که آمریکا تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و در تلاش برای تصویب قطعنامه‌ ای در حمایت بیشتر از تل‌آویو و محکوم کردن عملیات طوفان الاقصی و تروریستی معرفی کردن حماس است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مصطفی ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    21 2
    بهتر هست تا دیر نشده اسراییل کودک خوار (آدمخوار) وضدبشری گور خود را برای همیشه گم کند تا جهان بدون او بتواند بهتر وبالنده تر به حرکت خود ادامه دهد و سرمنزل مقصود خود برسد.از روی نا چاری گرگ رام و آرام می شود
    • ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      9 1
      اسرائیل با F-16 در حال جنگ با بیمارستان ها و کودکستان هاست. چه دلاورانی!!!!!!!
  • احمد ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    9 2
    چرا سازمان ملل امریکاشد، دولتمردان امریکا همه شیطان هستن شیطان هیچوقت قضاوت بلد نیست.گوترش هم شیطان منحرفی است که شیطنت کامل بلد نیست. نجات دنیا فقط اینکه سازمات ملل و شیطان هایی که داخلش هستن بیروت برون
  • طرفدار هیتلر ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    16 2
    حرف اسرائیل درست است باید سازمان ملل منحل شود چون فقط به درد کشورهای ظالم می‌خورد پول آن از جیب ملت‌ها و سودش به جیب جانیان می‌رود مرگ بر آمریکا و اسرائیل لعین دو دنیا
  • محبتی ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    9 2
    خبه پیشنهاد رژیم کودک کش ،و جعلی در صحن سازمان ملل مطرح و رای گیری شود آنوقت مشخص می،شود که این مردک چه اراجیفی می گوید
  • ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    6 2
    مرگ بر آمریکا
  • Puyamotlaq ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    5 1
    سلام،اید کم الله،هدف نظامیان و موساد بویژه شخص نتانیاهو فقط کوچ اجباری است و از بین بردن تهدیدات استراتژیک شهر غزه، متاسفانه هیچ کمکی توسط پایگاه های مقاومت مدنی در شهر غزه دریافت نشده است،آب و سوخت حتی دارو و غذا.به طوری که اجتماعات فلسطینیان آواره غزه،در شهر و اطراف آن تنها رها شده اند.نتانیاهو در اسرائیل برای هر سانتی متر سرزمین فلسطین در حال حاضر غزه و نوار غزه شروع به جنایات جنگی و جنایات ضد بشری نموده است چنانچه دراین مرحله پس از بمباران و به خاک و خون کشیدن هسته مقاومت انسانی شهر غزه شروع به فتح مراکز درمانی بعنوان باقی مانده پایگاه های تمدن انسانی شهر غزه نموده است و از لحاظ روحی روانی با هدف قرار دادن نمایندگان دیگر تمدن های موجود در شهر همانند نمایندگی و مراکز سازمان ملل و یونیسف و هلال احمر و صلیب سرخ جهانی و بویژه افراد تحصیلکرده و شاخص همانند خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و پزشکان سعی در انهدام کامل تمدن بشری غزه نموده است همانطوری که به یاد داریم همان ابتدا شروع به بمباران مساجد و کلیسا ها نمود تا ارتباط معنوی فلسطینیان غزه را قطع نموده و روحیه انسانی آنها را مخدوش کند. کمک!
  • ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    8 2
    با این جنایت وحشیانه و فجیع که کردین هیچ جای مظلوم نمایی برا اسرائیل بعد پایان جنگ وجود ندارد و هیچ وقت در نزد افکار عمومی اسرائیل و بایدن بخشبده نمیشوند
  • ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 1
    بابا خیلی پرروئی!!!... یعنی آخر دغل بازی و جنایت
  • ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    4 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 1
    بر ملا کردن جنایت انتقاد نیست. جرمی است که باید محاکمه شود. مطمننا مردم جهان جنایات اسرائیل را نادیده نمی‌گیرند و فراموش نمی‌کنند.
  • عبدالرضا ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 1
    غده سرطانی دیگه کودک کشی بهش حال نامیده دنبال تنوع رفته سراغ یه طعمه جدید
  • ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 2
    حق با اسرائیله گوترش باید بره و جاش احمدی نژاد بیاد
  • ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 1
    گوترش حامی صهیونیستها است یک جمله ناچیز و کم ارزش زدکه آبروی سازمان ملل را حفظ کند در واقع گوترش سازمان ملل را از بی آبرویی کامل نجات داد درواقع سخن گوترش اعتراف بودونه سرزنش
  • ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 1
    لعنت خدا بر ظالمان و مستکبران و جنایتکاران آمریکا و اسرائیل و یارانشون
  • ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 1
    یهودیان در آلمان مورد ظلم واقع شدند و هلوکاست (اگر راست باشد) در اروپا اتفاق افتاده، توانش را فلسطینیان باید بدهند!!! پس دولت تروریست اسرائیل غاصب است و باید نابود شود. اسرائیل مانند سگ هار شده و قابل مهار نیست و هر جنایتی را رقم میزند. کشورهای عربی هم که مرده اند و حرکتی نمیکنند. کافی بود فقط کالاهای اسرائیلی توسط مسلمانان تحریم میشد، ترکیه مراودات خود را با آنها قطع میکرد، آذربایجان با آنها تجارت نمیکرد، عربها تحریم میکردند، ببین چه میشد. اسرائیل که هیچ، امریکا هم به وحشت میافتاد. یک حرکت کوچک، بدون جنگ با حساب و تدبیر، باعث بایکوت اسرائیل میگردد، اما دریغ از تدبیر کشورهای اسلامی.
  • ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 1
    از یهودی ستیزی متنفرن خودشون مسلمان ستیزی راه انداختن، در ضمن کسی یهود ستیز نیست آمریکایی احمق کودن اشغالگر ستیز هستیم، نیروهای نظامیش و ریخته تو خاورمیانه یکی از اهالی خاورمیانه میگه جمعشون کن ببر میگه شما آمریکایی ستیز هستی، به رژیم صهیونیستی میگن حکومت فلسطینی باید تشکیل بشه میگه یهودی ستیز هستید. عجب آشغال های پررویی هستن
  • ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 2
    یک سوال کسی دانست جواب بده چرا حماس شجاعانه رو در رو با اسراییل خارج از شهر نمیجنگید چرا از زن و بچه و زیر خانه آنها برای حفاظت از خودشان استفاده میکند و چرا کودکان و زنان را از شهر خارج نمیکنند مگر جان یک مبارز از یک زن و بجه عزیز تر است ؟
    • ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      من دانست 🤓 غزه چند ساله در محاصره ست خارج از شهر نداره، غزه چند ساله در محاصره ست زنان و کودکان را نمیتواند از شهر خارج کنه چون خارج از شهر نداره، غزه چند ساله در محاصره ست جور دیگری نمی شود جنگید افتاد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس