انتقاد جهاد اسلامی از بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی در ریاض

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتقاد شدید از نشست روز گذشته کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از غزه، گفت این بیانیه به گونه‌ای بوده که گویی از طرف ۵۷ کشور مرتبط با فلسطین صادر نشده است.

به گزارش مشرق، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (یکشنبه)، به بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی در همبستگی با غزه واکنش نشان داد و به‌شدت از آن انتقاد کرد.

سازمان همکاری اسلامی روز گذشته در ریاض -پایتخت عربستان سعودی- با دعوت از ۵۷ کشور عربی و اسلامی نشستی در راستای حمایت و اعلام همبستگی با مردم فلسطین برگزار کرد.

از جمله مهم‌ترین بندهای بیانیه پایانی این نشست، محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تاکید بر ضرورت رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بود.

جهاد اسلامی در واکنش به این بیانیه تاکید کرد: «کلمات «محکومیت»، «مطالبه» و «درخواست» که بیانیه پایانی [نشست سازمان همکاری اسلامی] از آن پر شده بود، این طور القا می‌کرد که گویی بیانیه از یک سازمان غیرمرتبط صادر شده است که هیچ ارتباطی با کشتار مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری ندارد و نه از بیانیه نشست ۵۷ کشور، در این بیانیه به نظر رسید این کشورها نه از چیزی برخوردارند و نه قدرت کاری جز درخواست و مطالبه را دارند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «بیانیه پایانی بیانگر شانه خالی کردن تمام کشورهای عربی و اسلامی از وظایفشان و فرار از وظیفه دفاع از امنیت ملی عربی و اسلامی و دست کشیدن از فلسطین و مردم آن در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن بود».

جنبش جهاد اسلامی در عین حال از مفاد بیانیه پایانی کشورهای عربی و اسلامی به‌شدت ابراز تعجب کرد چراکه در آن بر ابتکار صلح عربی تاکید شده بود. جهاد اسلامی در این باره یادآور شد پیش‌شرط صلح با تل‌آویو و برقراری روابط عادی با آن‌ها، پایان دادن به اشغال تمام خاک فلسطین و کشورهای عربی است، بخصوص آنکه برخی از «رژیم‌های عربی شتابان در حال رفتن به سوی عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند».

این گروه مقاومت در ادامه اشاره کرد: «شاید اگر کشورهای عربی و اسلامی‌ای که روابط خود را با رژیم [صهیونیستی] عادی‌سازی کرده‌اند،‌ ارتباط خود را مانند برخی از کشورهای آمریکای لاتین که هیچ پیوندی با فلسطین، مردم آن و عربیت و اسلام ندارند، قطع می‌کردند، این بیانیه تا حدی اعتبار پیدا می‌کرد».

جهاد اسلامی در پایان تاکید کرد که مفاد بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عربی و اسلامی این پیام را به امت اسلامی مخابره می‌کند که این نظام‌ها قادر به محافظت از مردم و دفاع از مقدسات اسلامی نیستند و مردمانشان لقمه چرب در برابر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    مگه واسه طوفان از اونا اجازه گرفتین که حالا از رویکردشون ناراحتین همین که محمود عباس خوشحاله برین خدا رو شکر کنین
  • ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    عربهای خواجه صفت و سگهای نشسته بر زانوی سگیونیسم خبیث و یانکیهای پلید هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس