کد خبر 1545107
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
رسوایی‌ هوش مصنوعی برای تل آویو

اسرائیل سعی دارد با کمک هوش مصنوعی و تصویرسازی‌های دروغین افکارعمومی جهان را با خود همراه کند اما هربار با مشخص شدن جعلی بودن این موارد بیشتر رسوا می‌شود.

به گزارش مشرق، اسرائیل پس از عملیات حماس که به حیثیت این رژیم آسیب شدیدی وارد کرد برای اینکه افکارعمومی را با خود همراه کند، اقدام به دروغ‌پراکنی‌های متعددی کرد اما با بمباران شدید نوار غزه که دو میلیون مردم عادی در آن زندگی می‌کنند و کشتار بیش از ۵ هزار نفر که بخش اعظمی از آنان کودکان بوده‌اند، مورد اعتراض شدید مردم جهان بویژه در کشورهای غربی قرار گرفته است.

اسرائیل در این راستا سعی کرد با استفاده از امپریالیسم خبری غرب و استفاده از سندسازی با کمک هوش مصنوعی مظلوم نمایی کند و حماس را همسان داعش گروه تروریستی ضدبشری بنامد. اما نگاهی به تظاهرات مردم انگلیس و اسپانیا و ... نشان می‌دهد که در این حوزه نیز شکست خورده است.

دروغ کشتار و سر بردیدن نوزادان اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی از جمله تلاش‌های اولیه این رژیم برای همراه کردن افکارعمومی با خود بود که با توجه به عدم وجود حتی یک سند و تکذیب مکرر آن به وسیله رسانه‌های طراز اول غرب، اولین رسوایی بزرگ رژیم صهیونیستی در جنگ ۲۰۲۳ علیه غزه و مردم فلسطین به بار آمد.

رسوایی‌ هوش مصنوعی برای تل آویو+ عکس و فیلم

یک خبرنگار زن به نام «نیکول زدک» اعلام کرد یکی از سربازها "به او گفته" اعضای حماس چند کودک و نوزاد را سر بریده‌اند و این ادعای بدون مدرک بلافاصله در اکانت اسرائیل به فارسی، شبکه ضدانقلاب اینترنشنال و سایر رسانه‌های جهان منتشر شد، به خصوص برخی کاربران هندی (که گرایش‌ ضداسلامی دارند) در ترویج آن کوشیدند.

رسوایی‌ هوش مصنوعی برای تل آویو+ عکس و فیلم

این موضوع بازتابی هم در رسانه‌های مطرح غربی از جمله شبکه سی ان ان داشت اما با توجه به وجود هیچ مدرکی این رسانه‌ها مجبور به تکذیب و عذرخواهی از افکارعمومی نسبت به انتشار چنین خبر فیک و جعلی شدند. بر همین اساس، خبرنگار CNN عذرخواهی کرد و نوشت که رژیم اسرائیل اعلام کرده که نمی‌تواند ادعای دفتر نتانیاهو مبنی بر قطع کردن سر نوزادان را تایید کند!

رسوایی‌ هوش مصنوعی برای تل آویو+ عکس و فیلم
خبرنگار سی ان ان به خاطر پخش خبر دروغ رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد

بی بی سی فارسی نیز در این باره توضیح داد: « خبر «سر بریدن نوزادان اسرائیلی توسط شبه‌نظامیان حماس» در یک هفته گذشته در ابعادی گسترده منتشر شد، تا جایی که حتی به سخنان جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز راه پیدا کرد؛ اظهارنظری که کاخ سفید اندکی بعد مجبور شد آن را تکذیب کند.در حال حاضر، هیچ سند معتبری وجود ندارد که نشان دهد شبه‌نظامیان حماس، سر کودکی را در اسرائیل بریده‌اند. ارتش اسرائیل هم در آخرین اظهارنظر رسمی اعلام کرده که نمی‌تواند این اخبار را تایید کند.»

رسوایی‌ هوش مصنوعی برای تل آویو+ عکس و فیلم
رسانه انگلیسی بی بی سی اعتراف می‌کند که این خبر فیک ساخته یک خبرنگار است!

این رسانه انگلیسی تصریح کرد: «حتی در اظهارنظرهای روز پنج‌شنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که جزییات «جنایات» حماس شرح داده شده بود نیز، او از بریده شدن سر نوزادان اسرائیلی صحبتی به میان نیاورد.»[۱]

رسوایی‌ هوش مصنوعی برای تل آویو+ عکس و فیلم


یکی از عوامل پخش دروغ سر بریدن نوزادان «شارونا سلیمانی آوگینساز» ادمین اکانت اسرائیل به فارسی است.

یورونیوز نیز در این باره در مطلبی با عنوان دروغی برای توجیه حملات اسرائیل یا جنایت جنگی حماس؟» نوشت: « در روزهای گذشته ادعایی وحشتناک از سوی رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر این که شبه‌نظامیان حماس «دست‌کم ۴۰ کودک را سربریده‌اند»، مطرح شد. این قضیه ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد و حتی تا اظهار نظر رئیس جمهور آمریکا هم پیش رفت، اما سپس گفته شد هیچ شواهدی برای آن موجود نیست. آیا چنین اتفاقی افتاده است؟»[۲]

رسوایی‌ هوش مصنوعی برای تل آویو+ عکس و فیلم

با همه این تکذیب‌ها بازهم سعی شد تا دروغ نوزادکشی همچنان در فضای مجازی و شبکه های غیر رسمی انتشار یابد. در این زمینه بود که عکسی ساختگی با کمک هوش مصنوعی منتشر شد که به عنوان سند این ادعای کذب مطرح شد اما خیلی زود مشخص شد که تصویر اصلی یک سگ است که آنرا از عکس حذف کرده و یک بدن سوخته را جایگزین آن کرده‌اند.

رسوایی‌ هوش مصنوعی برای تل آویو+ عکس و فیلم

جالب اینجاست که رسانه‌های مطرح غربی برای اقناع افکارعمومی هنوز از همین دروغ ها استفاده می کنند. در همین رابطه خبرنگار فاکس نیوز به مرد آمریکایی که در تجمع ضدجنایات رژیم صهیونیستی حضور یافته می‌گوید کودکان سربریده اسرائیلی را ندیدی؟ «مرد هم با توهین‌های مکرر که نشان از عصبانیت وی از این دروغ‌هاست می‌گوید همه این موارد دروغ و ساختگی است و اگر راست می‌گویی عکس این ادعا را نشان بده»

همچنین رسانه‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی سعی کرده‌اند با ساخت اخبار کارگردانی شده افکارعمومی جهان را به سمت اهداف خود هدایت کنند. جالب است که یک ژانر تراژیک خبری تازه در سرزمین‌های اشغالی توسط خبرنگاران غربی ابداع شده است که در آن خبرنگار مورد نظر بر روی زمین می خوابد و ادعا می‌کند که صدمات جدی به سرزمین‌های اشغالی وارد شده است. اما جالب اینجاست که همین فیک نیوزهای کارگردانی شده نیز با عبور عابران سوار بر دوچرخه و موتور به راحتی برملا می‌شوند.

صحنه‌سازیِ عجیب خبرنگار رومانی در سرزمین‌های اشغالی درحالی که شهرک نشینان به طور عادی در حال تردد هستند

در همین زمینه، خبرنگار یک شبکه رومانیایی برای نشان‌دادن وضعیت غیرعادی هنگام حمله حماس به اراضی اشغالی به‌صورت درازکش در پخش زنده حاضر شد. در حالی که شهرک‌نشینان دیگر در پس‌زمینهٔ تصویر به‌طور عادی مشغول تردد و انجام فعالیت‌های روزمرهٔ خود بودند.

شبکه سی ان ان نیز برای ساخت فیلم خبری خود فراموش می‌کند که روی آنتن است و کارگردان از طریق تلفن به خبرنگار و فیلمبردار همراه او را هدایت می‌کند و از آنها می‌خواهد وانمود کنند که در معرض موشک های حماس قرار گرفته‌اند و روی زمین به صورت دراز کش و با کادر بسته دوربین بر روی زمین خبرسازی می‌کنند.

اما همه این موارد نه تنها باعث اقناع افکار عمومی نمی شود بلکه به اعتراضاتی از سوی بلاگرها و کاربران فضای مجازی علیه این نوع دروغ‌سازی منجر می‌شود. اعتراض شدید افکارعمومی به رسانه‌های غربی که در گفت و گوی زن مصری با خبرنگار شبکه سی ان ان نمود داشت و همچنین اعتراضات چشمگیر مردم جهان بویژه در کشورهای غربی علیه جنایات رژیم صهیونیستی به خوبی نشان می دهد که بخش آگاهی از مردم جهان نسبت به اقدامات اسرائیل موضع جدی دارند.

رسوایی‌ هوش مصنوعی برای تل آویو+ عکس و فیلم
طرفدار سازی جعلی اسرائیل با کمک هوش مصنوعی

همچنین در مجموعه تلاش‌های رژیم صهیونیستی با کمک هوش مصنوعی، اسرائیل با ساخت تصاویر جعلی دیگری برای خود طرفدار فیک و جعلی ایجاد کرده اما این تصاویری آنقدر غیرحرفه‌ای و غیر واقعی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف با حالت طنز با آن رفتار کرده و این عمل صفحات مجازی رسمی اسرائیل را به سخره گرفته‌اند.

[۱] https://www.bbc.com/persian/articles/cz۹r۰evq۲g۳o

[2] ادعای سربریدن نوزادان؛ دروغی برای توجیه حملات اسرائیل یا جنایت جنگی حماس؟ | Euronews

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    31 3
    عزیران درسته در این جنگ غزه دچار خسارت سنگین جانی و مالی شده ولی حماس باید این جنگ رو انجام می‌داد. با ادامه شهرک سازی در کرانه باختری روز به روز کرانه باختری کوچکتر و کوچکتر میشد و منزل فلسطینیان آنجا تخریب میشد .هر روز با حمله ارتش و پلیس اسرائیل به کرانه باختری تعدادی جوان شهید و تعدادی هم دستگیر میشدن و زندانی میشدن هر چند خردسال و نوجوان باشن .هزاران زندانی فلسطینی در بند در اسرائیل وجود داره و آزاد شدنشون امکان پذیر نبود .در حقیقت نسل کشی فلسطینیان در ماه‌های اخیر در کرانه باختری شدت گرفته بود.آیا حماس باید می نشست و نگاه میکرد؟خیر وجدان هیچ آزاده ای اینو قبول نمیکنه .باید مردم کرانه باختری هم مسلح بشن و راه حماس رو برن.درود بر رزمندگان مقاومت که ذلت رو قبول نکردن و نمیکنن
    • ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      20 0
      مرگ بر آمریکا و اسراییل
    • ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      3 0
       مرگ بر اسرائيل"
  • ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    7 1
    هوش مصنوعی فقط برای اسراییل و کذب حقیقت کاربر دارد
  • ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    15 1
    فتوشاپکارای ایرانی سال 88 بهتر از این خرای آمریکایی_اسرائیلی عکس جعل کردن (عکس آخر). هنوز اون عکسای جعلی "ما بی شماریم"!!! یادم هست بعد از 14 سال.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    3 4
    بوده
  • ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    صداسیما تنبل است
  • ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    5 0
    الحمدالله واقعیت اینه که مهاجرت معکوس در صهیونیستهای غاصب شدت گرفته
  • ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    معاندین با همین تحلیل های غلط خودشونو گول میزنن و نتیجه برعکس می گیرن
  • ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اون ویدیو cnn ، صدای کارگردان نیست، صداگذاری شده است، اونهم توسط یک کاربر انگلیسی، ویدیو رو به حالت طنز درآوردن که cnn رو مسخره کنن و بگن هیچکس دروغ هاش رو باور نمیکنه. هرچند چیزی از کلیت مواردی که شما گفتید کم نمیکنه و حتی در کشورهای غربی هم مردمشون نسبت به اسراییل و جنایت هاش موضع گرفتند.
  • ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس