کد خبر 154485
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
به گزارش مشرق ، مهمترین عناوین سیاسی روز شنبه 25 شهریور ماه به شرح زیر است :

غفوری فرد: خاتمی مشکلی برای کاندیداتوری ندارد!

حسن غفوری فرد در گفت و گو با هفته نامه مثلث با بیان اینکه  "هاشمی رفسنجانی نزد کل حزب موتلفه چهره قابل قبولی است" به نکات قابل تامل دیگری نیز اشاره کرد که گزیده آن را می توانید مشاهده کنید. وی در بخشی از این گفت و گو مطر می کند که : نگاه کلی نظام این است که همه کسانی که در مرزهای داخل کشور زندگی میکنند و به قانون اساسی و ولایت فقیه اعتقاد دارند حق فعالیت سیاسی دارند و میتوانند کاندیدا شوند یا کاندیدا معرفی کنند، بنابراین از نظر نظام تکنوکراتهایی مثل جهانگیری و نجفی یا خاتمی هرکدام بخواهند مشکلی برای کاندیداتوری در عرصه انتخابات ریاستجمهوری یازدهم ندارند.

سخنان غفوری فرد در حالی است که سیاست های یک بام و دو هوای سید محمد خاتمی در مرز بندی با جریان فتنه مورد اعتراض عام و خاص است و مدت هاست که مردم منتظر خط کشی و اعلام موضع اصلاح طلبان در خصوص حوادث سال 1388 از قبیل آشوب‌های خیابانی پس از انتخابات و شعارهای ساختارشکنانه علیه ولایت‌فقیه و در حمایت از اسرائیل و همچنین اهانت به عزاداری امام حسین‌(ع) و حمله به پایگاه‌های نظامی و تخریب اماکن عمومی و ... هستند ولی با گذشت 2 سال از آن وقایع جوابی جز اظهارات دوپهلوی خاتمی نشنیده اند.



خبر لنکرانی از همکاری الهام با پایداری

کامران باقری لنکرانی درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی بر جدایی غلامحسین الهام از جبهه پایداری گفت: در جبهه پایداری تصمیم جمعی این بود که کسانی که در مناصب تصمیم‌گیری جبهه پایداری حضور دارند، برای اینکه شائبه‌ای ایجاد نشود، نباید همزمان مسئولیت‌های اجرایی داشته باشند و در همین راستا، آقای الهام نیز با توجه به اینکه دارای مسئولیت‌هایی در دولت هستند، تصمیم گرفتند در جایگاه تصمیم‌گیری جبهه پایداری حضور نداشته باشند ولی همکاری‌شان را با جبهه پایداری ادامه خواهند داد.


سلیمی نمین: دولتی لایق رای مردم است که اشتباهات احمدی نژاد را تکرار نکند

سلیمی نمین که شهره به رویکرد انتقادی در برابر قدرت طلبی است،   چند ماه پیش نیز پیش بینی کرده بود که "دولتی ها به طور جدی در این فکر هستند تا پس از پایان دولت دهم بازهم در ساختار قدرت باقی بمانند"، اینبار صراحتا گفت که "رویکرد احمدی نژاد از خدمت به ماندگاری در قدرت تغییر یافته است".

سلیمی نمین گفت: قطعا کار این دولت تا خرداد سال آینده پایان خواهد یافت. ولایت فقیه به عنوان حافظ قانون اساسی در برابر این زیاده خواهی خواهند ایستاد،رهبری در برابر زیاده خواهی های دولت های گذشته شجاعانه و مقتدرانه ایستادند و آنها را وادار کردند که به قانون اساسی تن دهند، در این مورد هم آقایان مطمئن باشند که با سد ولایت فقیه مواجه خواهند شد.



ادامه بلاتکلیفی نظارت بر نمایندگان

تعدادی از نمایندگان با تهیه طرحی خواستار الحاق یک ماده به تبصره 6 قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان شده‌اند، الحاقیه‌ای که در واقع ارائه یک کارنامه کامل از عملکرد هر نماینده در پایان دوره کاری به مجلس و مردم است.


دستورکارهای اصلاحات به روایت نبویان

حجت‎الاسلام سید محمود نبویان روز گذشته در بیست و هفتمین جلسه اجلاس بصیرت که در سالن تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: در اجلاس نم ایران به اوج قدرت خود رسید و در این راستا مشکل استکبار این بود که اجلاس نم پیام جدیدی را به دنیا عرضه خواهد کرد.

نبویان با بیان اینکه عزت ایران در سایه ایمان به خدا و اسلام است، متذکر شد: تمام دعوای دشمن بر سر اسلام است آنها می‎خواهند بی‎دینی، بی‎ایمانی و بی‎بندوباری را در جامعه اسلامی ترویج دهند اما به لطف الهی از این گردنه سخت نیز با عزت عبور خواهیم کرد و این مهم در صورت حفظ ایمان محقق می‎شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعلیق، تعطیل و تخریب کامل در دوران اصلاحات برای غنی‎سازی اورانیوم در دستور کار قرار گرفت اما ایران اکنون در این زمینه در اوج اقتدار است.


* شعار "آزادی مطلق" دولتی ها از کجا آمد + تصاویر

چندی پیش ارگان رسمی دولت ویژه نامه ای را به مناسبت هفته دولت به نام" دولت معیار" منتشر کرد و از همان ابتدای انتشار عمومی این نشریه شبهاتی درباره این که عکسی که در صفحه اول این نشریه بکار گرفته شده مطرح شد.



لازم به ذکر که در این اجلاس توصیف احمدی نژاد از عدالت، عشق و آزادی مطلق مرتبط به توصیف صفت های امام زمان (ع) در آن جلسه بوده است، این بخش از سخنان احمدی نژاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری به شرح زیر است:

"احمدی نژاد با بیان اینکه حاکم جامعه، زمانی می تواند عدالت را برقرار کند که عادل، عاشق و آزاد باشد، گفت: تنها انسان کامل که وجودش عینیت آزادی و عدالت مطلق است می‌تواند نهایت عدالت، عشق و آزادی را در جامعه برپا کند و اهمیت غدیر از آنجاست که به واسطه آن حاکمی به جامعه بشری معرفی شد که انسان کامل بود و به همین دلیل عید غدیر، عید همه بشریت است."

موازی‌کاری صالحی را به مجلس کشاند

وزیر امور خارجه هفته جاری برای پاسخگویی به سئوال نماینده یزد در خصوص موازی کاری در سیاست خارجی و تشکیل معاونت امور بین الملل در ریاست جمهوری به ریاست سعیدلو به صحن علنی مجلس فراخوانده شد.


سردرگمی خاتمی درخط‌ کشی اصحاب فتنه

در حالی‌ که پیام آشکار نظام برای اصلاح‌طلبان یعنی «اعلام برائت از فتنه» و «عذرخواهی» به خاطر دروغ تقلب بارها اعلام شده و این جریان این موارد را به عنوان پیش شرط پذیرش آنان برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری تلقی کرده‌اند؛ به نظر می‌رسد سید‌محمد خاتمی تحرکات خود را در این راستا آغاز کرده ولی در ابتدا باز هم همان تزلزل تصمیم‌گیری و دوپهلوگویی را نشان داده است.

خاتمی اخیرا در دیداری که سایت‌های نزدیک به وی آن را پوشش داده‌اند؛ نسبت به شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات ابراز تمایل کرده است.

وی درباره اعلام برائت از موسوی و کروبی نیز گفت: «نمی‌خواهم بگویم بین اصلاحات و جنبش سبز باید خط بکشیم اما باید خط کشی‌هایی برای برخی جریانات که منحرف و خطرناک هستند، داشته باشیم.»




اصلاح طلبان منتظر چراغ سبز نظام!

محمدرضا تابش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح طلبان برای اینکه بتوانند در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم حضور داشته باشند نیازمند این هستند که از سوی حاکمیت چراغ سبزی به آنان نشان داده شود اما تاکنون این امر تحقق پیدا نکرده است.

این ادعای اصلاح طلبان در حالی است که مدت هاست مردم منتظر خط کشی و اعلام موضع آنها در خصوص حوادث سال 1388 از قبیل آشوب‌های خیابانی پس از انتخابات و شعارهای ساختارشکنانه علیه ولایت‌فقیه و در حمایت از اسرائیل و همچنین اهانت به عزاداری امام حسین‌(ع) و حمله به پایگاه‌های نظامی و تخریب اماکن عمومی و ... هستند ولی با گذشت 2 سال از آن وقایع جوابی جز سکوت نشنیده اند!

* زیباکلام: هاشمی ذاتاً جزء اصلاح‌طلبان است/ شاید شوخی شوخی «ناطق‌» رئیس‌جمهور شود

صادق زیباکلام نظرات جالبی درباره رضاشاه، انگلیس،‌ آمریکا، هاشمی، خاتمی‌، احمدی‌نژاد، مشایی و … دارد. هم با رضاشاه مخالف است هم موافق، انگلیس و دولتش را می‌ستاید، آمریکا را دشمن ایران نمی‌داند و آرزو می‌کند «ای کاش خیلی از وجوه جمهوری اسلامی ایران بتواند مثل آمریکا شود».

از یک‌طرف هاشمی را ذاتاً و بنیاداً اصلاح‌طلب می‌داند و اصلاح‌طلبانی مثل اکبر گنجی و عباس عبدی را به‌خاطر حمله به هاشمی سرزنش می‌کند و از سوی دیگر می‌گوید آزادی بیان برای هاشمی مهم نیست و او هیچ‌وقت پای آزادی نایستاده است. می‌گوید خاتمی از لحاظ کاریزماتیک و شخصیتی «۲۰» است اما در عین حال مدیریت او را «زیر صفر» می‌داند. از «مردانگی احمدی‌نژاد» و حمایت وی از رفقایش تعریف و تمجید می‌کند اما به لحاظ اجرایی وی را فردی مستبد و خودرأی می‌خواند و اینکه مشایی از لفظ «فتنه» استفاده نمی‌کند را هم باارزش تلقی می‌کند. زیباکلام صراحت لهجه عجیبی دارد و آزادانه و راحت و بدون ترس همه عقایدش را ابراز می‌کند، تا جایی که به قول خودش حتی هم‌طیفی‌هایش به خاطر برخی اعتقاداتش به وی اعتراض می‌کنند.

گفت و گوی تفصیلی زیباکلام را در اینجا می توانید مشاهده کنید.

* بادامچیان : 40 فعال سیاسی به صحنه انتخابات می‌آیند

اسدالله بادامچیان در بخشی از گفت‌وگوی خود با شماره اخیر نشریه مثلث گفت : اکنون موتلفه قصد ندارد، بگوید کدام افراد را مد نظر دارد. اول تیم، گفتمان و برنامه نامزدها را بررسی می‌کند، بعد از گزینش افراد، نظرسنجی انجام می‌دهد تا بر اساس رتبه بندی حاصله با شخصیت‌ها صحبت شود که آیا آنها برنامه اعلامی خود را مطرح و دنبال می‌کنند یا خیر؛ این مراحل که طی شد مطابق وظیفه شرعی، نامزد برتر را معرفی می‌کند.

واکنش هاشمی به ساخت فیلم موهن
هاشمی رفسنجانی با صدور پیامی توطئه تولید و نمایش فیلم موهن آمریکایی –صهیونیستی در توهین به ساحت نورانی پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.

* اخبار لنکرانی از جلسه شورای مرکزی جبهه پایداری: تاکید بر ادامه فعالیت جبهه پایداری/عدم اشاره آیت‌الله مصباح به مسئله انتخابات

پس از اتمام جلسه شورای مرکزی جبهه پایداری با آیت‌الله مصباح یزدی که امروز در شهر قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی مشرق درباره این جلسه گفت: بنای ما بر این است که هر چندوقت، به حضور علمای محترم شرفیاب شویم و جلسه امروز نیز در همین راستا بود.

وی همچنین درباره صحبت‌های آیت‌الله مصباح یزدی در این دیدار گفت: ایشان بر ادامه کار جبهه پایداری و اینکه اساس کار و تصمیم‌گیری در این جبهه باید مبتنی بر ارزش‌ها و عمل به تکلیف باشد تاکید کردند.

وی تصریح کرد: ایشان درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری نیز سخنی نگفتند.

گزارش رسانه‌ها حاکی از این است که حجت‌الاسلام آقاتهرانی بعنوان دبیر کل و کامران باقری لنکرانی نیز بعنوان سخنگوی جبهه پایداری انتخاب شده‌اند که بزودی معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ارش ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    اقایان سن گذشته کی میخوان باز نشسته شوند در این مملکت قحط رجال است
  • سید ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    با سلام خبرهای روز بصورت تیتر وار برای اینجانب ایمیل نمایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس