کد خبر 1544751
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
زنگ خطر برای مهد فوتبال ایران؛ جنوبی‌ها در قعرجدول

تیم‌های خوزستانی حاضر در بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر، این روزها در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

به گزارش مشرق، هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی فردا با ۵ دیدار آغاز خواهد شد که تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان در خانه باید به ترتیب به مصاف آلومینیوم اراک و ملوان بندرانزلی بروند و دیگر نماینده فوتبال خوزستان یعنی صنعت نفت آبادان نیز روز شنبه در ورزشگاه تختی این شهر به مصاف هوادار تهران می‌رود.

نمایندگان فوتبال خوزستان در شرایطی هفته دهم باید به مصاف حریفان خود بروند که به هیچ وجه در شرایط خوبی قرار ندارند و این سه تیم در قعر جدول قرار گرفتند و این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم خوزستان مهد فوتبال در ایران است و مردم در این خطه علاقه‌ فراوانی به فوتبال دارند.

صنعت نفت آبادان

نفتی‌ها درحالی لیگ بیست و سوم را آغاز کردند که این تیم در فصل گذشته در شرایط نابسمانی قرار داشت و بعد از رفت و آمد مربیان فراوان، سرانجام عبدالله ویسی هدایت آنها را برعهده گرفت و با عملکردی خیرکننده موفق شد با شکست گل‌گهر سیرجان در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر در این رقابت‌ها باقی بماند و به لیگ یک سقوط نکند.

اگرچه شرایط این تیم در این فصل نسبت به دو تیم دیگر خوزستانی در جدول بهتر است اما آنها هم‌اکنون با ۷ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته‌اند. این تیم ۳ شکست سنگین برابر استقلال، سپاهان و نساجی مازندران داشته و در ۴ بازی با حریفان خود به تساوی رسیده است. تنها برد این تیم به هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر بازمی‌گردد در جایی که در دربی خوزستان موفق شد با نتیجه ۲ بر یک فولاد بحران زده را شکست دهد.

فولاد خوزستان

هنوز رقابت‌های لیگ برتر به یک سوم خود نرسیده، اما فولادی‌ها فصل پرفراز و نشیبی را طی کرده‌اند. بعد از جدایی غیرمنتظره جواد نکونام از فولاد علی‌رغم تمامی انتقادات، علیرضا منصوریان سرمربی این تیم شد. این مربی در لیگ بیست و سوم نیز هدایت این تیم را برعهده گرفت اما شرایط مطابق انتظار وی پیش نرفت و او خیلی زود به عنوان نخستین سرمربی لیگ بیست و سوم بعد از شکست سنگین در چارچوب هفته چهارم برابر ملوان بندرانزلی از سمت خود برکنار شد. ایگناسیو مارتینز مربی مشهور اسپانیایی درحالی هدایت این تیم را برعهده گرفت که فولادی‌ها در ۴ بازی نخست خود در لیگ برتر شکست خوردند تا بدین ترتیب بدترین شروع تاریخ فولاد در تاریخ لیگ برتر ثبت شود.

مارتنیز در نخستین تجربه خود در فولاد موفق شد هوادار تهران را شکست دهد و در دومین بازی با گل دقیقه ۹۰ گادوین منشا استقلال خوزستان را از پیش‌رو برداشت تا با دو برد پیاپی و کسب ۶ امتیاز هواداران فولادی به روزهای پیش رو امیدوار باشند. اما در ادامه با شکست خانگی برابر شمس‌آذر قزوین و باخت سنگین ۳ بر صفر مقابل مس رفسنجان، باز هم فولادی‌ها به شرایط بحرانی سلام کردند. این تیم هم‌اکنون با ۶ امتیاز در رده پانزدهم و منطقه سقوط قرار دارد.

استقلال خوزستان

استقلال نسخه خوزستانی فصل گذشته با سیروس پورموسوی بار دیگر به لیگ برتر بازگشت. قهرمان لیگ پانزدهم با مربی بومی خود به دنبال تکرار روزهای شیرین و خوش گذشته بود اما شرایط برای بومی‌ترین تیم لیگ بیست و سوم به بدترین شکل ممکن رقم خورد.

این تیم که نمایش قابل قبولی را از خود در بازی‌های لیگ برتر ارائه داده هم اکنون با ٣ امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده و تنها تیم بدون برد رقابت‌های لیگ تا بدین جای فصل بوده است. شاگردان پورموسوی در این فصل با بدشانسی تمام در ۵ بازی در دقایق پایانی نتیجه را مقابل حریفان خود واگذار کردند و این موضوع به نوعی بلای‌جان تیم پورموسوی شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس