کد خبر 154452
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰

به نظر مي رسد شوراي نظارت بر سيما حيفش آمده تا قسمت هاي عمده اين سريال پرخرج را كه در همان اولين شب پخش به مسائل عشق و عاشقي جلف و زننده پرداخته بود حذف كند.

به گزارش مشرق به نقل از آويني فيلم، شب گذشته اولين قسمت سريال درجه الف و پرخرج كلاه پهلوي روي آنتن شبكه اول سيما رفت. اين سريال كه زمان پخش سريال هايي نظير مختارنامه، مدار صفر درجه، در چشم باد و شوق پرواز را در اختيار دارد قرار است به مدت يك سال هر جمعه شب ساعت ۲۲ مخاطبان را پاي تلويزيون قرار دهد. شب گذشته سيد ضياالدين دري به مدت ۱۵ الي ۲۰ دقيقه توضيحاتي را قبل از شروع پخش سريال ارائه داد كه بيشتر سعي در اثبات واقعي بودن داستان سريال داشت و اينكه بودجه حكومتي و دولتي باعث نشده حقيقت يا واقعيت گفته نشود.
 
اما از تيتراژ سريال كه شروع كنيم بايد گفت كه هيچ جديتي براي طرحي نو و جديد در آن ديده نمي شد و اين هم موسيقي تيتراژ را دربرمي گيرد و هم شيوه نگارش و يخش اسامي بازيگران و عوامل در ابتدا و انتهاي سريال. اين در حالي است كه ما سابقه تيتراژهاي موفقي نظير شوق پرواز و مختارنامه را داريم بنابراين انتظار مي رفت چنين سريال پرخرجي به نكات حداقلي توجه مي كرد.
 
اما آنچه كه در قسمت اول اين سريال ديديم قطعا نتوانسته مخاطب را پاگير كند. ديالوگ هاي بسيار ضعيف و فيلم نامه بدون چفت و بست بيننده را دچار سردرگمي كرده و با وجود آنكه دقايقي قبل با كلي توضيحات و پيش فرض وارد داستان شد اما باز هم نتوانست سرنخ را در دست بگيرد. وارد كردن يكسري اتهامات از سوي فردي فرانسوي به ايراني ها كه دائم مي گفت ايراني ها همگي...، نوعي احساس زدگي در همان قسمت اول ايجاد كرد.
 
اما آنچه كه بيش از همه در ذوق مي زد توجه بيش از اندازه به موضوع رابطه چند مرد و چند زن در قسمت اول بود. عشق مثلثي و اينكه يك دختر عاشق پسري مي شود كه آن پسر عاشق دختري است كه آن دختر نيز عاشق پسر ديگري است و ...! نگاه هاي رد و بدل شده ميان زنان و مردان در يك جلسه مهماني كذايي همگي نه تنها حس خوبي به انسان دست نمي دهد بلكه با قرار گرفتن در كنار طرز لباس پوشيدن و نوع پوشش دختران و بانوان كه به نظر مانكن بودند! مخاطب را از ديدن ادامه سريال منصرف مي كند.
 
گرچه به نظر مي رسد شوراي نظارت بر سيما حيفش آمده تا قسمت هاي عمده اين سريال پرخرج را كه در همان اولين شب پخش به مسائل عشق و عاشقي جلف و زننده پرداخته بود حذف كند اما بايد گفت اگر قرار است با چنين سريالي خانواده هاي مسلمان و ايراني دچار تشويش شوند بهتر است كلا جلوي پخش آن گرفته شود چرا كه به اندازه كافي دختران لنز رنگي گذاشته و بوتاكس كرده در سينماي كشورمان هستند و ديگر نيازي به آرايش هاي هفت قلم و چشم رنگي هاي مانكن نداريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    بماند صحنه های ناجوری که داشت.. خیلی مزخرف بود سریالش
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    از دیدن این سریال در تلوزیون ایران تعجب میکنید مطمئن باشید / میگید نه امتحانش مجانیه
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    باباجون بزار باد بياد تو يادداشت نويسي يا 2 زاري نويس بعضيا دوست دارن فقط بنويسن و از همه چي ايراد بگيرن كدوم نگاه هاي ناجور اينگار شما اصلا آنتن شيطاني نداريد و از ماهواره بي خبريد خب كارگردان براي جذب مخاطب چي كار كنه مثلا داره فرانسه رو نشون ميده البته ناراحت نباش اين قسمت و احتملا چند قسمت بعدي واحد تبليغاته سرياله،آخرش ميرسيم به خط اول جبهه و صداي آهنگران
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    من از همان وقت که تبلیغ سریال را گذاشت تصمیم به ندیدنش گرفتم مخصوصا آن صحنه ای که مریلا زارعی با لحن تمسخرآمیزی داشت می گفت: این نهی از منکره!
  • مهدی ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    نگارنده عزیز : مشخص است مدت مدیدی بوده که بدنبال فرصتی برای ارائه نظر در خصوص موضوعی خاص جهت ابراز اندام در بیان نظرات شاذ خود هستید. واین اصل راهم شنیده بودید که اگر می خواهی به یکباره رشد کنی باید به به بزرگتر از خودت ایراد بگیری و سر شاخ شوی . ولی عزیز بدان که این اصل عمومیت ندارد .و گاهی هم باعث کله پا شدن می شود . بهتر بود کمی بیشتر صبر میکردید و ادامه سریال فخیمه کلاه پهلوی را مشاهده می کردید بعد به افاضه فضل اقدام میکردید. که این نظرات شتاب زده شما نشان از آماتور بودن حضرتتان در نقد فیلم دارد . سایه عالی مستدام
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    شما با دیدن یک قسمت چطور میتونی نظر بدی که مزخرف بود !
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    دوستان عزیز شرمنده اگه واس نشون دادن زنان فرانسوی چادر سرشون نکردن ! یا می بایست این سریال رو نسازن و حالا که ساختن باید حداقل کمی به واقعیت نزدیک باشه .
  • mani ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    خيلي جاي تاسف داره جناب دري و عوامل اين كار مدت زياد روي اين پروژه كار كردند آنوقت يك سري افراد كم مغز و بي فكر با يك ساعت ديدن اين سريال اونرو براي نشان دادن مانكنها مي دونند. واقعا شان خبرگزاري اين قدر پايين است كه اين افراد دون در اون كار مي كنند واقعا جاي تاسف است واقعا...
  • محسن ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    تو این که ناجور بود و تمام گل و گردن با آرایش بسیار زیادشون حال آدم رو بهم میزد شکی نیست.اما استعمار از مهمترین حربه خود برای یار گیری استفاده میکنه و اونهم زن و حقه عشق هستش.و طبق کتاب قانون آنتونی لابین که تمام صهیونیستها به اون رجوع میکنند میگه باید با استفاده از زن و جلوگیری از حجاب برای حکومت شیطان یار جمع کنیم
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    داداش گلم کسی نگفت که برن سر زن فرانسوی چادر بکنن ولی خط سیر داستان حول همین مسائل جلف می چرخه و اگر شما سر رشته ای از سینما داشته باشین حتما متوجه ضعف های تصویر برداری ، فیلنامه و حتی ضعف دیالوگ ها در یک سکانس شده اید
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    شاید قسمت اول مناسب نبود ولی یه کم صبر کنید بعد بزنید بترکونیدش!!!!!!! اگر میخواهید از قسمت اول عقب نمونید حداقل بگید سالی که نکوست از بهارش پیداست و ... خلاصه با کمی شک و تردید حرف بزنید بعد که ثابت شد بگید دیدید گفتیم! اینجوری اعتبارتون بیشتر میشه . آدم صبور به عقل نزدیکتره. نه؟
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    بیچاره دری، بیش از ده سال روی این سریال خون دل خورده. یک کم حوصله کن برادر من. این سریال از زیر دست هزار و یک ممیز جون سالم به در برده که هر کدوم دنبال بهانه ای بودند برای نفله کردنش، و هر کدوم چند ماه کار را عقب انداختند.
  • علیرضا ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    من فقط یک ربع از اواسط سریال را دیدم از شدت کسالت آور بودن و ضعف عمومی در ساخت آن چند بار خمیازه کشیدم و بعد از دیدنش منصرف شدم ، برای ساخت چنین سریالی باید سلیقه حسن فتحی را داشت ، این سریال حتی از کیف انگلیسی هم بسیار پایینتر بود ، میزانسن ها و نورپردازی اش هم ضعیف بود
  • ناشناس ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    «هر چيزي محتاج عقل است، و عقل محتاج ادب» امير المومنين(ع) با ادب باش mani
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    تست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس