کد خبر 1544457
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
همه چیز درباره سرما خوردگی

ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا در فصل‌های سرد سال بیشتر می‌شود و این باور نادرست بسیار رایج است که سرما باعث این بیماری‌ها می‌شود.

به گزارش مشرق، اگر این ویروس‌ها وارد بدن شما نشده باشند، هیچ سرمایی نمی‌تواند باعث ایجاد بیماری‌ها شود، اما هوای سرد می‌تواند زمینه‌ساز برخی عواملی باشد که موجب کاهش ایمنی بدن و افزایش فرصت‌های ابتلا به این بیماری‌ها می‌شود. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروس‌ها در هوای سرد و خشک به راحتی منتشر می‌شوند.

بنابراین، دما و رطوبت ممکن است خطر گسترش ویروس را تحت تاثیر قرار دهد. در این بین نقش سرما چیست؟ هنگامی که هوا سرد است، هوا در خارج و هوا در داخل خانه (به دلیل سیستم‌های گرمایشی) خشک‌تر است و هوای خشک باعث خشک شدن غشاهای مخاطی بینی می‌شود که این مسئله باعث می‌شود عفونت‌ها آسان‌تر گسترش یابند.

بینی به دلیل دمای پایین‌تر آن، میزبان ایده‌آلی برای بسیاری از ویروس‌ها محسوب می‌شود. دمای معمول بدن ۳۷ درجه سانتی‌گراد است، اما دمای حفره‌ بینی ۳۳ درجه سانتی‌گراد است. تحقیقات نشان می‌دهد ویروس‌های سرماخوردگی در دمای بدن به خوبی تکثیر نمی‌شوند، اما دمای پایین‌تر بینی ممکن است بستر مناسبی برای تکثیر آن‌ها باشد.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Ti ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    نقش سرما در سرما خوردگی ،، فاعل است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس