طرح حمایت از رژیم صهیونیستی با مخالفت سنای آمریکا روبرو شد

اکثریت دموکرات‌ سنای آمریکا مانع از موفقیت ارائه طرح جمهوری‌خواهان مجلس برای تصویب کمک‌های اضطراری به رژیم صهیونیستی در غیاب کمک به اوکراین شدند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز دیشب (۱۶ آبان) نوشت که دموکرات های سنای آمریکا ضمن تاکید بر اهمیت ارائه کمک همزمان به اوکراین و اسرائیل، به کمک های بشردوستانه، بودجه این مجلس برای امنیت مرزی و هزینه عقب راندن چین از اقیانوس های هند و آرام که در بودجه درخواستی ۱۰۶ میلیارد دلاری جو بایدن که ماه گذشته به کنگره ارسال شد، اشاره کردند.

طبق این طرح سنا، ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از بودجه سازمان امور مالیاتی آمریکا کسر و به واکنش اسرائیل به عملیات ۷ اکتبر حماس به اسرائیل اختصاص داده شده بود. این بودجه شامل خرید ۴ میلیارد دلار سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل برای مقابله با تهدیدات راکتی کوتاه‌برد و همچنین انتقال برخی از تجهیزات از زرادخانه آمریکا می شد.

این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون باید در سنای تحت کنترل دموکرات ها و همچنین مجلس حائز اکثریت جمهوری خواه تصویب شده و بایدن نیز آن را امضا کند. کاخ سفید گفته بود بایدن طرح مجلس را وتو خواهد کرد.

به نوشته رویترز، رهبران سنا در حال تهیه یک طرح بودجه تکمیلی بوده و امیدوارند که به زودی آن را در روزهای آتی معرفی کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نوریان ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    امریکا ورژیم صهیونیستی بزرگترین خفت وبی ابرویی را کشیدند هم تحقیر شدند هم ذلیل وخوار حتی متحدان انها هم فهمیدند ودارند کنار میکشند از روند فعلی انها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس