پیکر ۳۲ قربانی حادثه لنگرود تحویل بستگان شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان گفت: پس از انجام مراحل تخصصی، ۳۲ قربانی حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود شناسایی و پیکر ۲۹ تن از این قربانیان تحویل بستگان شد.

به گزارش مشرق، علی سلیمانپور، مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان اعلام کرد: پیکر ۳۲ قربانی حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود ظهر روز جمعه ۱۲ آبان ماه به پزشکی قانونی رشت ارجاع شد اما از آنجا که این اجساد دچار سوختگی‌های شدید بودند شناسایی آنان با معاینه ظاهری و روش‌های معمول امکان پذیر نبود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی قربانیان حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد از طریق آزمایش ژنتیک صورت گرفت، تصریح کرد: پزشکی قانونی استان گیلان با تشکیل تیم تخصصی متشکل از کارشناسان ژنتیک و پزشکان قانونی و با کار شبانه روزی، ظرف ۴۸ ساعت کار شناسایی و تعیین هویت قربانیان و همچنین معاینه و تعیین علت فوت آنان را انجام و پیکرها را به خانواده‌های قربانیان تحویل داد.

سلیمانپور با تاکید بر اینکه پزشکی قانونی همواره تلاش می‌کند با کار جهاد گونه ضمن رعایت همه جهات تخصصی و با استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های علمی و تجهیزات تخصصی بهترین و سریع‌ترین خدمات را به مراجعین این دستگاه ارائه کند، اظهار داشت: در این حادثه نیز با تلاش شبانه روزی همکاران در کمترین زمان ممکن پاسخ به استعلامات مرجع قضائی ذی ربط از جمله تعیین علت فوت و شناسایی قربانیان ارائه و پیکر کلیه قربانیان تحویل بستگان شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان همچنین افزود: با توجه به ابعاد دلخراش حادثه و عدم تمکن خانواده قربانیان، با هماهنگی و دستور مساعد رئیس سازمان پزشکی قانونی و مرجع قضائی ذی ربط تعرفه‌های مربوط به معاینات و آزمایشات تخصصی انجام شده در پزشکی قانونی برای کلیه این فوت شدگان رایگان محاسبه شد.

یادآور می‌شود بر اساس سیاست‌های سازمان مبنی بر تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مناسب به مردم و در جهت کاهش آلام داغ دیدگان در حوادث جمعی، قربانیان و متوفیان حوادث دسته جمعی به صورت رایگان معاینه و تعیین هویت می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • همرزم هادی ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    بهزیستی که مجری اصلی نظارت برکمپ ها است عملا بی تفاوت نظارگر است بایدساختارترمیم شود
  • ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    زحمت افتادن، خیلی منت گذاشتن آخی پول نگرفتن
  • ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    آفرین آفرین آفرین خسته نباشید متخصصان جرم جنازه شناسی زحمت افتادید کار نهضت زن زندگی است بله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس