کد خبر 1543937
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
تغییر فرایند صدور کارت سوخت خودروهای نوشماره

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمانی خبر داد که در پوشش یک باند اسکیمری، کارت بانکی بیش از ۳۰۰ نفر از مشتریانیک پمپ بنزین در شمال تهران را کپی و از ۲۰۰ شهروند کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و انهدام یکی از بزرگترین باندهای کلاهبرداران اسکیمر با بیش از ۲۰۰ نفر شاکی خبر داد و بیان داشت: متهمان کارت بانکی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان پایتخت را کپی کرده و قصد برداشت از حساب‌ها را داشتند که در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است که کارشناسان پلیس فتا پس از مطالعه اظهارات شکات پرونده تحقیقات سایبری خود را آغاز کرده و با اقدامات فنی و تخصصی متوجه شدند تمامی مالباختگان این پرونده بعد از سوختگیری در یک پمپ بنزین در شمال تهران مورد سرقت قرار گرفتند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری تمامی افراد این باند افزود: افسران سایبری پلیس فتا با بکارگیری تجربیات فنی و اقدامات پلیسی موفق شدند تمامی اعضای این باند ۵ نفره که متشکل از سه نفر مرد و دو نفر زن بودند را شناسایی و پس از تشریفات قضایی تمامی این افراد در دو عملیات همزمان در حالی که مشغول تفریح در ویلاهای خود در شمال کشور بودند دستگیر کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه دونفر از متهمان دستگیر شده به جرم قتل عمد نیز تحت تعقیب بودند بیان داشت: اعضای این باند از افراد سابقه‌دار در زمینه قتل، سرقت‌های اینترنتی و کلاهبرداری اسکیمر هستند که دائم در حال فعالیت مجرمانه بوده و در راستای منافع مالی خود دست به هر جرم و جنایتی می زدند که با همت و تلاش بی وقفه و شبانه روزی همکارانم در پلیس فتا تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مالباختگان در این پرونده خانم ها بودند خاطرنشان کرد: طی مستندات به دست آمده کارت بانکی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان در طول فعالیت مجرمانه این شبکه در پمپ بنزین کپی شده است که تعداد شکات پرونده در تهران به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده و همچنان نیز در حال افزایش است و باتوجه به اینکه این افراد تحت پوشش متصدی پمپ بنزین فعالیت کرده و عموما خانم‌ها برای بنزین زدن از خودرو پیاده نشده و عملیات سوختگیری را بر عهده متصدی می‌گذارند اکثر قربانیان این پرونده نیز خانم‌ها بوده‌اند.

این مقام سایبری با تاکید بر انجام عملیات پرداخت توسط خود شهروندان به ویژه خانم‌ها ادامه داد: بانوان محترم نیز اگر تمایل به پیاده شدن و انجام سوختگیری ندارند حتما جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه بهتر است شهروندان رمز کارت بانکی خود را بصورت دوره ای تغییر دهند توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    6 0
    معلوم نیست چرا اکثریت کارگران شاغل در پمپ بنزین اینقدر بد خلق، پر رو، مدعی، و نچسب و حال به هم زن به لحاظ رفتار و در نگاه اول، شده اند، یک بار مورد اخاذی انها که تیمی کار می کنند شده ام به این صورت که چک پول صد تومانی با رنگ آبی گرفت و بعد با لطایف الحیلی مدعی شده که اسکناس دوهزار تومانی داده ای، که بعد از اینکه متوجه شدم و بقیه پول را از او که اظهار پشیمانی می کرد پس گرفتم‌ باید در گزینش این کارگران پمپ بنزین ها دقت زیادی کنند تا عوضی ها وارد این محیط که می تواند بزنگاه باشد، نشوند.
    • ابراهیم از اهواز ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      0 0
      س برای اینکه صاحب پمپ بنزینها مقصرند حقوق کم میدن
    • بختیاری ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      0 0
      همین شیادان هفته آینده آزاد شده و با تجربه ای بیشتر مشغول کلاهبرداری خواهند شد.اگر خوشبین باشیم و فقط سرقت کنند و مرتکب قتل نشوند. این بی وجدان ها از یک قاضی بیشتر به قوانین بی خاصیت در این مورد تسلط دارند. و خیلی سریع بعد از استراحتی کوتاه آزاد خواهند شد. زندان موقت چند روزه برای اینها مثل هتل مجانی با خرج دولت از جیب ملت هست./// 2 هفته دیگه پیگیر همین چند نفر باشید اگر زندان بودند. قشنگ کلام هم روشنفکر با شهامت مستقل محسوب میشه!
  • مسیحا ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    7 0
    افراد سابقه‌دار در زمینه قتل !!!!!!!!! خسته نباشن قوه محترم قضائیه و نیروی انتظامی که انقدر راحت قاتلین دارن آزادانه کلاهبرداری هم میکنن .......
  • ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    5 0
    کلاهبرداری نیست، سرقته
  • ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    6 0
    سابقه دار در زمینه قتل !!!! ماشاالله به این قوه قضاییه یعنی واقعا که یَک یَکتونو
  • ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    3 0
    دزدان متشخص
  • ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    4 0
    حرف الکی رمز رو خودت هم بزنی با دوربین میتونن ببینن
  • پیرو ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    4 0
    از مسولین نظام خواهش می کنم یک دگرگونی اساسی در قانون برخورد با مجرمان بدهند .
  • ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    واقعن که , پلیس ما بعد از ۲۰۰ فقره جرم , مجرم را شناسایی میکنه , خسته نباشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس