کد خبر 1543279
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کرملین: سطح روابط روسیه و آمریکا به صفر رسیده است

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت آمریکا مسبب تخریب روابط دو کشور است و رئیس‌جمهور ایالات متحده باید موضع خود را به موضعی سازنده‌تر تغییر دهد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز یکشنبه (پنجم نوامبر، ۱۴ آبان) با بیان این که روابط این کشور با آمریکا به صفر رسیده، گفت روسیه و آمریکا مسؤولیت ویژه‌ای در قبال ثبات جهانی و اسراتژیک دارند و به هر طریق ممکن باید گفت‌وگو به مرور زمان ازسرگرفته شود.

وی افزود: تماس‌ها بین روسای‌جمهور دو کشور در صورت تمایل و آمادگی هر دو طرف ممکن است، اما برخی شرایط باید بهبود یابد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف همچنین گفت آمریکا مسبب وضعیت کنونی روابط دو کشور است و رئیس‌جمهور ایالات متحده باید موضع خود را به موضعی سازنده‌تر تغییر دهد و افزود: روسیه به مداخله آمریکا در امور داخلی خود واکنش تند نشان می‌دهد.

پسکوف پیش‌تر در پاسخ به سوالی درباره تماس روسیه و آمریکا درباره تحولات فلسطین اشغالی گفت مسکو در چارچوب دوجانبه در این موضوع با واشنگتن ارتباطی برقرار نکرده است.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا در کنار متحدانش با ارائه کمک‌های گسترده از جمله تسلیحاتی به کی‌یف تلاش کرده شکست استراتژیک به مسکو وارد و آن را منزوی کند؛ مسئله‌ای که روابط از قبل محدود دو کشور به دلیل اختلافات را به سطح صفر نزدیک کرده و روسیه بارها درباره مشارکت کشورهای غربی در جنگ علیه این کشور هشدار داده است.

بر اساس نظرسنجی جدید موسسه «گالوپ»، حمایت مردم آمریکا از اوکراین رو به کاهش است و اکثریت بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف برای جنگ با روسیه از این پس باید دارای محدودیت زمانی باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    ایشالا که نسل جفتتون منقرض بشه و از شر و خباست جفتتون مردم دنیا راحت بشن
  • عمیر ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    بدرک
  • عمیر ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    زنده باد اوکراین
  • ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    بهتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس