کد خبر 1543142
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
اولین گل تاریخ پرسپولیس را من زدم/ برای بردن استقلال لیگ را فراموش کنند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: اولین گل تاریخ تیم پرسپولیس را خودم به ملوان زدم که گل زیبایی هم بود.

به گزارش مشرق، رضا وطنخواه بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است زمان آنها فاصله زیادی بین بازیکنان پرسپولیس با بقیه تیم‌ها وجود داشت و تنها دو تیم حریف جدی پرسپولیس برای قهرمانی بودند اما اعتقاد دارد حالا شرایط برای پرسپولیس سخت‌تر شده و جایگاه پر قدرت زمان آنها و فاصله امن گذشته دیگر برای پرسپولیس فعلی وجود ندارد. به بهانه تساوی بحث‌برانگیز خانگی پرسپولیس مدافع چپ اسبق پرسپولیس صحبت کرده است.

چرا پرسپولیس در خانه با یک تساوی مقابل تیم ده نفره، جای سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کرد؟!

به هر حال در فوتبال چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد که شاید کسی فکرش را نکند و این یکی از زیبایی‌های فوتبال است که تیمی به نوعی با گل به خودی در میان ناباوری در حضور تماشاگرانش جای برد را با مساوی عوض می‌کند و به جای سه امتیاز فقط یک امتیاز می‌گیرد. البته زمان ما چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد چون فاصله زیادی با بقیه رقبا داشتیم و در این بین فقط شاید تیم‌هایی مانند استقلال و پاس در آن زمان رقیب جدی برای‌مان بودند و بقیه تیم‌ها نمی‌توانستند عرض اندام خاصی مقابل ما داشته باشند، در حالی که الان شرایط خیلی سخت شده و فاصله تیم‌ها با یکدیگر خیلی نزدیک شده است، از این رو شرایط سخت‌تر شده و تیم‌ها سخت به هم امتیاز می‌دهند.

اما به هر حال شاید با همین از دست دادن امتیازات، تیم مدعی‌ای مانند پرسپولیس به مشکل بخورد؟!

فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است و در حال حاضر هم هیچ تیمی در فوتبال ما تضمینی برای پیروزی در تمام بازی‌ها ندارد. دیدید که چطور تیمی مانند ملوان تیم مدعی سپاهان را در زمین خودش با نتیجه سه بر دو شکست داد؛ نتیجه‌ای که اگر قبل از بازی به کسی می‌گفتید هیچ‌کس آن را باور نمی‌کرد، هرچند باید به این نکته هم اشاره داشته باشم که ملوان تیم خوبی است و با نتایجی که در این فصل کسب کرده نشان داده امسال حرف‌هایی برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید:

گل‌محمدی در فوتبال جلوتر از نکونام است

جالب است که خودتان اولین گل تاریخ تیم پرسپولیس را وارد دروازه تیم شمالی کردید؟

بله اولین گل تاریخ تیم پرسپولیس را خودم به ملوان زدم که گل زیبایی هم بود. این گل من در اولین سال حضورم در پرسپولیس بود که به همراه بقیه بزرگان شاهین از این تیم به پرسپولیس آمده بودیم و واقعاً تیم قدرتمندی را از پرسپولیس ساخته بودیم؛ تیمی که همه تیم‌ها از رویارویی با آن وحشت داشتند چون واقعاً بازیکنان بزرگ دیگری را در تیم‌مان داشتیم و اجازه نمی‌دادیم که تیمی بتواند به راحتی از دست ما فرار کند.

پرسپولیس در دو بازی اخیرش از شش امتیاز تنها دو امتیاز گرفته، با وجود این چه شرایطی را برای بازی‌اش مقابل استقلال تاجیکستان در زمین حریف متصور هستید؟

بازی در آسیا شرایط کاملاً متفاوتی با بازی در لیگ برتر دارد. پرسپولیس هم جدا از بازی اولش در آسیا که با بدشانسی آن را واگذار کرد، در دو بازی دیگرش خیلی خوب بازی کرد و از سد الدحیل و استقلال تاجیکستان گذشت، به همین دلیل من فکر می‌کنم پرسپولیس برای موفقیت در تاجیکستان باید دو مساوی‌اش در لیگ را فراموش کرده و با قدرتی مضاعف برای پیروزی مقابل استقلال تاجیکستان بجنگد چون در این صورت شانس خودش را برای صعود افزایش داده و منتظر لغزش النصر و پیروزی در بازی خودش مقابل النصر باشد تا شانس‌هایش را برای صعود به حداقل برساند.

گویا شما پرسپولیسی‌های قدیم درصدد هستید تا بعد از مدت‌ها اولین بازی تیم‌تان را در لیگ دسته سوم شاهد باشید؟

بله با بقیه دوستان دوباره تیم شاهین را راه انداختیم. اگر خدا بخواهد بعد از مدت‌ها تمرین شاهد اولین بازی شاهین تهران در لیگ دسته سوم مقابل نماینده زنجان خواهیم بود. خیلی تلاش شد که شاهین بزرگ را دوباره احیا کنیم و خوشحالم این تیم بزرگ بعد از مدت‌ها اولین بازی‌اش را در لیگ ۳ روز دوشنبه استارت می‌زند تا دوباره با اوج‌گیری بتوانیم این تیم را به سطح اول فوتبال ایران برگردانیم. همه ما پرسپولیسی‌های قدیم زمانی که شاهین منحل شد به پرسپولیس آمدیم و در حقیقت ما و آنها یک ریشه مشترک داریم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 5
    تیمی بدون تاریخ
    • ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 2
      و بدون ریشه
  • رضا ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 8
    آقای وطنخواه کاش در باره تنها افتخار تیمتان در عمر حدود 60 ساله اش (نایب قهرمانی در جام 4 جانبه ولایت) هم توضیحاتی ارائه می کردید!!
    • ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      3 0
      مشکل تو بااین توضیحات حل نمیشه بلکه به آب یخ نیازداری!!!!!!!!
    • انتی اس تق لول نمره 4در6 ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      چقدر تو با نمکی گل بسر.
    • ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      دوکلمه هم از مادرعروس!
    • شاهین۳۳ ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      2 1
      از متنی که نوشته ای معلومه سنت به بازیهای وطنخواه نمیخوره.
  • ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 1
    اگر دروازه ها را در جناحین زمین نصب کنند پرسپولیس بازیهایش را پرگل میبرد. توپ را برای ارسال به جناحین میبرند اما پرسپولیس معمولا ان گوشه های زمین وقت تلف میکند. ارسالی هم صورت بگیرد مهاجم قابلی برای گل کردن توپ ندارد
  • ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    4 0
    کیسه کشای عقده ای اسطوره که ندارید لااقل مودب باشید،اگه حجازی فقیدرونداشتیدمیخواستیدبه کی بندازید.؟نکنه فرنازخانوم مجیدی
  • حمید ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    حجازی سوراخ جام جهانی خدا رحمتش کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس