پاشازاده: پرسپولیسی‌ها به جای اتهام زدن، اگر مدرکی دارند ارائه بدهند

کاپیتان اسبق استقلال گفت: ادعای پرسپولیسی ها اتهام است و اگر مدرک دارند باید ارائه دهند.

به گزارش مشرق، مهدی پاشازاده در خصوص عملکرد استقلال و روند امتیاز گیری این تیم در هفته‌های اخیر، اظهار داشت: وقتی با تمام مشکلات و اتفاقاتی که افتاده در صدر جدول هستید، یعنی روند نتیجه گیری خوب بوده و باید شرایط خوبی هم داشته باشید اما اینطور نیست که این مساله طبیعتا هم از نظر روحی-روانی و هم از نظر فنی تاثیرگذار خواهد بود.

محمدی جور خط حمله استقلال را می‌کشد

وی افزود: در لیگ‌های دیگر از هفته چهارم یا پنجم تیم‌ها جا می‌افتند و روند بازی‌ها مشخص می‌شود حالا ممکن است در بین مسابقاتشان هر از گاهی اتفاقاتی هم بیفتد ولی در لیگ ایران می‌بینیم اتفاقات خاص، زیاد می‌افتند و این مساله ناشی از عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح در فوتبال ما است که این چنین دچار حواشی و مسائل جانبی می‌شود. هفته نهم را پشت سر گذاشتیم و هنوز هم نمی‌توانیم بگوییم تیم‌ها در شرایط عادی و خوبی هستند. این ضعف فوتبال ما است و ربطی به تیم خاصی ندارد.

مدافع اسبق استقلال در خصوص انتقاداتی که از خط دفاعی این تیم مطرح می‌شود، گفت: خط دفاعی که مدام دچار تغییرات می‌شود قطعا تمرکز لازم را ندارد. در چند بازی با یک ترکیب بودند و در چند بازی اخیر با ترکیب دیگری در زمین حاضر می‌شوند. این تعویض نفرات روی کار خط دفاعی تاثیرگذار است و هماهنگی لازم در این قسمت تیم وجود ندارد.

پاشازاده در مورد عملکرد خوب مهرداد محمدی در چند بازی اخیر، عنوان کرد: او، این روزها جور خط حمله استقلال را می‌کشد. خداراشکر در روزهای اوجش قرار دارد. اصلا برای همین کار خریداری شده و امیدوارم روی همین فرم بماند.

بیشتر بخوانید:

۴ امتیاز قربانی ادبیات نکونام و گل‌محمدی

وی در خصوص اینکه محمدی اعلام کرد در ۴ بازی، ۴ پنالتی روی او گرفته نشده و در همین بازی شمس آذر صحنه مشکوکی روی این بازیکن اتفاق افتاد اما از طرفی انتقاداتی به پنالتی گرفته شده روی یامگا مطرح شد، گفت: برعکس این نظر که می‌گویند درمورد داور باید کارشناس داوری صحبت کند، می‌گویم نه! خیلی هم راحت در این مورد صحبت می‌کنم چون فوتبال بازی کرده‌ام. کسی که فوتبال بازی کرده باشد خیلی راحت تر می‌تواند تشخیص بدهد تا کسی که بازی نکرده است.

پرسپولیسی‌ها به جای اتهام زدن، مدرک ارائه بدهند

یامگا آگاهی محیطی داشت و زرنگی کرد

وی افزود: داور هم پنالتی محمدی و هم پنالتی یامگا را می‌توانست بگیرد یا نگیرد. برای یامگا را گرفت و برای محمدی را نگرفت. فوتبالی‌ها متوجه می‌شوند چه می‌گویم. در صحنه یامگا، زرنگی این بازیکن بود. آگاهی محیطی داشت، پای خودش را بین توپ و بازیکن حریف گذاشت. ضربه‌ای که بازیکن حریف زد باعث شد داور پنالتی بگیرد. ضربه به یامگا وارد شده، زمانی به اشتباه می‌گفتند از قصد نبوده اما این حرف درست نیست. اشتباه از سوی بازیکن حریف صورت گرفته است. درکل، این هفته داوری در تمام بازی‌ها، نورِ علی نور شد! در بسیاری از صحنه‌ها اصلا احتیاجی به VAR هم نیست و خیلی واضح است. این هفته اشتباهات بسیار زیاد بود.

پرسپولیسی‌ها به جای اتهام زدن، اگر مدرکی دارند ارائه بدهند

کاپیتان اسبق استقلال درمورد فداکاری بازیکنان این تیم و کسر قراردادهایشان برای بازشدن سقف بودجه باشگاه و ثبت قرارداد برخی بازیکنان مانند بلانکو، گفت: کار خیلی قشنگی بود. نشان دهنده روح تیمی و شخصیت خیلی بزرگ استقلال است. اینکه بازیکنان و هواداران تیم از خودگذشتگی دارند، نشان می‌دهد استقلال باشگاه بزرگی است.

وی درمورد اینکه اعضای تیم پرسپولیس معتقدند کسرقرارداد بازیکنان استقلال یک دروغ است و طی روزهای اخیر کشمکش‌های رسانه‌ای زیادی بین بازیکنان و مربیان دو تیم به وجود آمد، اظهار داشت: این واقعا اتفاق خیلی بدی بود که امسال افتاد. در وهله اول برای اینکه سقف قرارداد بذاریم باید کارشناسی کنیم که سقف بودجه واقعی چقدر باشد. شما هرچقدر درآمد دارید، می‌توانید خرج کنید. این قانون را طور دیگری وضع می‌کنیم و این اتفاقات بد می‌افتد. اصلا در شان بازیکنان و مربیان دو تیم نیست که این اتفاقات بیفتد و این حرف‌ها زده شود. این مساله باعث شد هردو تیم تمرکزشان را از دست بدهند و هردو دربازی که می‌توانستند برنده باشند، مساوی کردند. با این اتفاقات اصل ذات ورزش و لذت کار را از یاد برده‌ایم. با این بی احترامی‌ها چیزی درست نمی‌شود و فقط احترام خودمان را از دست می‌دهیم.

پاشازاده با اشاره به ادعای پرسپولیسی‌ها، عنوان کرد: این اتهام است. اگر مدرک دارند باید بگویند طبق این مدرک این اتفاق افتاده است. ضمن اینکه ربطی به پرسپولیس ندارد. اگر کسی خلافی انجام بدهد، پلیس و دادگاه باید محاکمه کنند. درفوتبال هم مراجعی مثل سازمان لیگ یا کمیته انضباطی باید دنبال این بروند که آیا این اتفاق افتاده یا نیفتاده است.

نکونام و گل‌محمدی برای این فوتبال زحمت کشیده‌اند

وی درمورد بگومگوی نکونام و گل‌محمدی، عنوان کرد: همانطور که گفتم؛ خیلی اتفاق زننده و بدی بود. جز اینکه خودمان را مقابل بقیه بی احترام کنیم چیزی ندارد. هر دو بزرگوار برای این فوتبال زحمت کشیدند و امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم. درمجموع برای وضع یک قانون، باید چنین عواقبی را هم درنظر بگیریم. با این تصمیمات شاید غیرتخصصی چنین اتفاقاتی هم رخ می‌دهد. قول می‌دهم این قانون هم مثل خیلی از قوانینی که گذاشتند و دوباره برداشتند، باشکست مواجه می‌شود.

با پراید نمی‌توانید مقابل بنز برنده باشید

پاشازاده افزود: کار از بنیان خراب است. وقتی من بودجه ندارم چکار می‌شود کرد؟ به عنوان مثال وقتی من بودجه ندارم و می‌خواهم در مسابقات اتوموبیلرانی شرکت کنم، باید پراید بخرم و در این مسابقه معلوم است کسی که بنز دارد برنده می‌شود. باید دودوتاچهارتایی باشد. اگر درآمد را درست کنیم، خیلی از مشکلات فوتبال ما حل می‌شود.

مدافع اسبق تیم ملی در خصوص وضعیت بدهکاری باشگاه‌ها، عنوان کرد: باید باشگاه‌ها را مجبور کنند که با بدهکاری در مسابقات شرکت نکنند. اگر بدهی دارند کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین تر را اعمال کنند. در کل دنیا همین است. می‌توانستند همین امسال اعلام کنند تیمی که بدهکار است نمی‌تواند در لیگ فصل آینده شرکت کند. به این ترتیب باشگاه‌ها نمی‌توانند ولخرجی کنند.

وی درمورد اینکه اگر این قانون امسال وجود نداشت هزینه‌های باشگاه‌ها شاید مرز هزارمیلیارد را رد می‌کرد و همانطور که در فصول گذشته شاهد افزایش بی‌حساب و کتاب قراردادها بودیم، امسال جهش بیشری صورت می‌گرفت و این مساله بدهی انباشته باشگاه‌ها در سال‌های آینده را نجومی‌تر می‌کرد به این ترتیب به نظر می‌رسد متولیان فوتبال قانون سقف بودجه را به صورت اضطراری برای مهار این تورم بی رویه وضع کردند تا باشگاه‌ها مجبور به انعقاد قراردادهای پایین تر شوند و به نوعی یک سرطان را کنترل کنند، گفت: باشگاه‌ها الان هم کم و بیش هم این وضعیت را دارند. از این لحاظ بله، شاید این قانون می‌تواند موثر باشد ولی راهکار اساسی نیست. البته امسال شاهد دور زدن این قانون هم بودیم اما امیدواریم با اصلاح رفته رفته آن، فوتبال ما شرایط بهتری پیدا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موریس ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    خوب به شما چه ربطی داره،سخنگوی باشگاه شون هستی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس