کد خبر 154269
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷

همزمان با یازدهمین سالروز حوادث ۱۱ سپتامبر، سایت «یوتیوب» با انتشار فیلمی ضداسلامی با مضمون هتک حرمت بزرگ‌ترین انسان تاریخ؛ حضرت محمد مصطفی(ص) بى‌سابقه‌ترین اهانت‌ها را به ایشان روا داشت.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، همزمان با یازدهمین سالروز حوادث 11 سپتامبر، سایت «یوتیوب» با انتشار فیلمی ضداسلامی با مضمون اهانت به بزرگ‌ترین انسان تاریخ؛ حضرت محمد مصطفی صلوات الله و سلامه علیه، بى‌سابقه‌ترین اهانت‌ها را به حضرت خاتم‌النبیین روا داشت.

یک ـ کسی باور نمی‌کند این واقعه ضداسلامی به صورت تصادفى به‌ وقوع پیوسته است و عوامل و بانیان این حرکت‌ هیچ قصدی جهت هجمه‌ به اعتقادات مسلمانان ندارند. سیر سریالى اتفاقات ناگوار اسلام‌ستیزانه، همگى چون حلقه‌های یک زنجیر به هم مرتبط است که مصدر وقوع آنها آمریکا یا اروپاست. رنگ و ماهیت آنها یکسان و همگى آغشته به «وهن» است. در این حرکت‌ها، طیفى از نسل جدید غرب حضور دارند که به بدترین شیوه ممکن سعى در لکه‌دار کردن چهره بزرگ‌ترین مقدسات مسلمانان دارند. حرکت اخیر که در ایالات متحده و به دست یک کارگردان درجه چندم اسرائیلی براى اهانت به پیامبر اعظم(ص) صورت گرفت، سعی کرد به زعم خود، لطمه شدیدی به چهره اسلام و حضرت رسول‌الله(ص) وارد کند. این فیلم به لحاظ بار اهانتى که متوجه جهان اسلام کرد، قابل قیاس با حوادث تلخ دیگری مانند نگارش کتاب آیات شیطانى یا انتشار کاریکاتورهاى موهن است زیرا «سم بازیل» به عنوان مجرى این سناریو، در اثر تصویرى سطح پایین و موهن خویش، والامقام‌ترین انسان از ازل تا ابد را به سخره گرفته است.

دوـ البته  انتشار این فیلم از بعدى دیگر رویدادى جهانى را رقم زد؛ این فیلم اهانت‌آمیز، آتش یک جنبش بیدارى را در جوامع اسلامى  شعله‌ور کرد که در ابتدای آن، در رویدادی بی‌سابقه سفیر ایالات متحده و 3 دیپلمات این کشور را به دیار عدم فرستاد. قطعا «کریستوفر استیونز» شخص بسیار مهمی در دستگاه دیپلماسی آمریکا بوده است که به سفارت این کشور در طرابلس گماشته شده بود و جزع و فزع کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا نیز همین موضوع را اثبات می‌کند. کافى است به بیانیه‌های اوباما و خانم کلینتون، نگاهی بیفکنیم تا ارزش سفیر هلاک‌شده آمریکا برای دولت این کشور را دریابیم. از سوی دیگر، گویى این فیلم موهن به اسم رمزى براى خروش خودجوش دینداران تبدیل شده است که در آن همه شخصیت‌ها و فعالان اسلامى در پى چاره‌جویى براى پایان بخشیدن به هنجارشکنى‌ها و دین‌ستیز‌ی‌ها هستند. خیزش بزرگ مسلمانان دنیا در پی انتشار این فیلم اهانت‌بار چنان بوده است که لرزه بر اندام سیاستمداران و حتی ژنرال‌های 4 ستاره آمریکا انداخته است تا جایی که اوباما برای جلوگیری از گسترش بیش‌تر خشونت‌ها علیه دیپلمات‌های این کشور و کاستن از خشم مسلمین دنیا، ژنرال مارک دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را برای مذاکره با کشیش خودفروش؛ تری جونز مأمور کرد تا وی را از ادامه حمایت از این فیلم موهن، منصرف کند.

سه ـ در پی خروش مقدس امت اسلامی، هیچ‌کدام از شبکه‌هاى تلویزیونى نیز، از ترس برخورد شدید مسلمانان، حاضر به پخش این فیلم توهین‌آمیز نشدند. البته در عین حال ضعف شدید و مفرط هنری فیلم فوق نیز یکی از دلایل عدم پخش تلویزیونی آن است. در اتفاقى کم‌سابقه نیز همصدا با مسلمانان خشمگین، برخی مقامات بلندپایه آمریکا و رژیم صهیونیستی، ضمن اعلام برائت از این فیلم و سازندگانش، از اینکه بازیل و جونز امنیت اجتماعى آمریکایی‌ها را به خطر انداخته‌اند، به شدت انتقاد کردند.

چهارـ نوشتن کتاب موهن آیات شیطانی، اعلام آغاز دور جدید جنگ‌های صلیبی از سوی بوش پس از حادثه 11 سپتامبر 2001، رسم کاریکاتورهای توهین‌آمیز از سوی کارتونیست دانمارکی، ادعاهای بی‌اساس، مضحک، بی‌منطق و اهانت‌بار پاپ بندیکت شانزدهم درباره مترادف دانستن اسلام و خشونت، ساخت فیلم «فتنه» توسط نماینده اسلام‌ستیز پارلمان هلند، حوادثی که این روزها در سوریه و میانمار می‌گذرد و حالا تولید و پخش یک فیلم سراسر توهین به رحمة‌للعالمین حضرت رسول‌الله اعظم(ص) حکایت از برنامه‌ای دارد که صلیبیونِ صهیونیست برای جلوگیری از رشد اسلام‌گرایی در نظر دارند هر از گاهی آن را پیاده کنند و شاید نخستین هدف این اقدامات موهن، شکستن قبح اهانت به مقدسات اسلامی و عادی کردن چنین توهین‌هایی باشد. البته اگر مسلمانان دنیا چند آمریکایی مطرح دیگر را نیز سَقَط کنند، حساب کار دست دشمنان اسلام می‌آید و شاید به این عملیات خبیث خود، لااقل از ترس جان بی‌مقدارشان، پایان بخشند.

پنج ـ انتظاری نیز از فیلم‌سازان ایرانی می‌رود؛ به‌ویژه فیلم‌سازی مانند اصغر فرهادی که با بردن جایزه اسکار، کارگردانی شناخته‌شده در سطح دنیاست. کارگردانان کشورمان باید با همین ابزار فیلم به تقابل با این اهانت‌ها بپردازند و با ساخت فیلم‌هایی کلاسیک و خوش‌ساخت، در حد توان، چهره واقعی اسلام عزیز و پیامبر اعظم(ص) را برای جهانیان که زیر بمباران شدید فرهنگی شیاطین هستند، به نمایش بگذارند. فرهادی به‌عنوان کارگردانی مسلمان می‌تواند با تولید و نمایش فیلمی تأثیرگذار درباره پیامبر رحمت، ضربه سختی به سینمایی که به مقدسات توهین روا می‌دارد، وارد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس