کد خبر 1541998
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
هراس «اف‌بی‌آی» از خطرات جنگ غزه برای خاک آمریکا

مدیر اف‌بی‌آی با اشاره به تحولات غرب آسیا، ابراز نگرانی کرد جنگ غزه خطر بروز حمله در خاک آمریکا را افزایش دهد.

به گزارش مشرق، «کریستوفر ری» مدیر «FBI» روز گذشته (سه‌شنبه) شدار داد که جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس، تهدید حملات در ایالات متحده آمریکا را افزایش می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، ری در جلسه کمیته امنیت داخلی آمریکا گفت: «ما ارزیابی می کنیم که اقدامات حماس و متحدانش به عنوان الهامی خواهد بود که از زمانی که (گروه دولت اسلامی) به اصطلاح خلافت خود را چندین سال پیش راه اندازی کرد، مانند آن را ندیده‌ایم».

وی سپس ادامه داد: «زمان نگرانی فرارسیده است. ما در دوران خطرناکی هستیم. زمان وحشت نیست اما زمان هوشیاری است».

رئیس اف‌بی‌آی ادامه داد که نیروها امنیتی «نمی‌توانند این احتمال را نادیده بگیرند که حماس یا یک سازمان تروریستی خارجی از درگیری‌های کنونی سوء استفاده کرده تا حملاتی را در این‌جا در خاک ما انجام دهند».

وی ادامه داد: «بیشترین نگرانی ما این است که افراط‌گرایان، افراد وگروههای کوچک خشن از تحولاتخاورمیانه الهام بگیرند و علیه مردم آمریکا که زندگی روزانه خود را سپری می‌کنند، حملاتی را انجام دهند».

وی تصریح کرد: « این نه تنها شامل افراط‌گرایان خشن داخلی می‌شود که از یک سازمان تروریستی خارجی الهام گرفته‌اند بلکه شامل افراط‌گرایان خشونت‌طلب داخلی نیز می‌شود که جوامع یهودی یا مسلمان را هدف قرار می‌دهند».

مدیر اف بی آی در ادامه به بازداشت یک مرد در هفته گذشته در هوستون اشاره کرد که نحوه ساخت بمب را مطالعه کرده بود و در فضای مجازی در خصوص «کشتار یهودیان» مطالبی را منتشر کرده بود و همچنین به یک مورد قتل یک پسر ۶ ساله مسلمان در ایلینوی به دست صاحبخانه‌اشان اشاره کرد که بعنوان یک جرم نفرت‌پراکنی تحت تحقیق قرار گرفته است.

وی با اشاره به این موارد تصریح کرد: «جنگ فعلی در خاورمیانه، تهدید به حمله علیه آمریکایی‌ها در ایالات متحده را یک سطح کاملاً متفاوت افزایش داده است».

ری توضیح داد، القاعده، داعش و حزب‌الله همگی خواستار حمله به منافع آمریکا شده‌اند اما اف‌بی‌ای « در حال حاضر یک تهدید قریب‌الوقوع از سوی یک سازمان تروریستی خارجی را ردیابی نمی‌کند».

وی در ارتباط با تأثیر جنگ غزه گفت که تهدیدات علیه جامعه یهودیان در ایالات متحده، «به نوعی به یک سطح تاریخی» رسیده است.

وی با افزودن این مطلب که یهودیان تنها ۲.۴ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند اما ۶۰ درصد از جرایم مرتبط با نفرت مذهبی را تشکیل می‌دهند گفت: «حقیقت این است که جامعه یهودیان به طور منحصر به فردی توسط تقریباً تمامی سازمانهای تروریستی از هر طیفی هدف قرار می‌گیرند.

پیش از این نیز، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه (۳۰ اکتبر، هشتم آبان) در مصاحبه با شبکه «زد دی اف» آلمان تصریح کرد که باید برای یک جنگ احتمالی در اروپا آماده باشند.

وی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی در غزه گفت: «ما باید به این ایده که ممکن است تهدید جنگ در اروپا وجود داشته باشد،عادت کنیم. آلمان باید بتواند از خود دفاع کند. ما باید برای جنگ آماده باشیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    زمان بزن در رو تمام شده ! زدی ضربتی، ضربتی نوش کن!
  • ساس IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    این سخنان دست اندر کاران اف بی آی یعنی دستور انجام برنامه های انفجاری علیه اماکن مختلف موثر در دیدگاه مردم صادر شده است و بزودی شاهد کشتارهایی برای هدیه به شیطان خواهیم بود.
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    چقدر نفهمه هر روز آمریکاییها خودشون دارند کشتار می کنند مردم را از حماس و ... می ترسونه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس