کد خبر 1541830
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
سمنان پایتخت کتاب ایران شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره انتخاب پایتخت کتاب با حضور ۱۵۰ شهر آغاز و با ارزیابی دقیق هیئت داوران به نتیجه رسید و شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه انتخاب نهایی پایتخت کتاب گفت: جشنواره انتخاب پایتخت کتاب با حضور ۱۵۰ شهر آغاز و با ارزیابی دقیق هیئت داوران به نتیجه رسید، به این ترتیب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انتخاب این رویداد به جهت بسیج منابع و امکانات برای نیل به هدف اصلی‌مان که همان افزایش سرانه مطالعه است انجام گرفت. البته پیگیر موضوع توسعه کتابخانه های سیار نیز هستیم و هزار وسیله نقلیه را برای این امر در نظر گرفتیم.

اسماعیلی با اشاره به بحث خودکفایی کاغذ تحریر گفت: سال گذشته بحث خودکفایی کاغذ تحریر مطرح شد و امسال جشن خودکفایی را خواهیم گرفت. در حال حاضر امسال تولید ۵ هزار تن کاغذ به تولید ۸۰ هزار تن رسیده است و حدود ۱۵۵ میلیون جلد کتاب آموزش و پرورش با کاغذ ایرانی تولید شده است.

وی درباره تحقق زیر ساخت‌های لازم جهت گسترش کتابخانه ها افزود: نگاه اصلی در مجموعه دولت نگاه فرهنگی است و در حال حاضر تحقق زیر ساخت‌های لازم جهت گسترش کتابخانه ها را پیگیری می‌کنیم. همچنین راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ باید در دستور کار قرار گیرد و در این باره نیز حمایت‌های لازم باید صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس