وام ٣۵٠ میلیون تومانی مسکن روستایی ابلاغ شد/ نرخ وام نهضت ملی به ١٨ درصد رسید

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تسهیلات وام روستایی با نرخ ۵ درصد ابلاغ شده و در حال حاضر نرخ تسهیلات مسکن نهضت ملی مسکن به ١٨ درصد رسیده‌ است

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از پروژه مقاوم‌سازی و تکمیل واحدها در پروژه هزار و ١٠٠ واحدی سبحان ٢ قرچک با بیان اینکه کمتر از سه ماه گذشته رییس جمهوری ماموریتی به بنده دادند که واحدهای این پروژه را که ساخت آن از ٢٠ سال گذشته آغاز شده و علمیات ساخت آن هم ١٠ سال گذشته انجام شده بود را ساماندهی کنیم، اظهارداشت: این واحدها علیرغم گذشت یک دهه از عملیات ساخت، به دلیل مشکلاتی هنوز این واحدها تحویل نشده است. البته در این پروژه متقاضی وجود ندارد که آورده و پولی را به صورت مستقیم واریز کند که منتظر تحویل واحد باشد.

وی ادامه داد: یک پروژه توسط یک موسسه مالی که منحل شده به اجرا رسیده و متولی این پروژه بانک مسکن بوده و به دلیل مشکلاتی پروژه متوقف مانده بود. مطالبه رییس جمهوری در بازدید اخیر از پروژه این بود که چرا این پروژه تکمیل نشده و به وزارت راه و شهرسازی ماموریت دادند که مشکلات پروژه را مرتفع کنیم از این رو بانک مسکن اقدام سریع انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تجهیزات برخی از واحدهای این پروژه به دلیل اینکه ١٠ سال از ساخت آن گذشته بود از بین رفته بود و بعضاً تجهیزات به سرقت رفته بودند.در حال حاضر نوسازی تمام واحدها انجام شده‌ و کاملا به اتمام رسیده و آماده تحویل است اما برای اطمینان بیشتر آزمایشات گسترده‌ای از سوی شرکت آزمایشگاه و مکانیک فنی خاک در حال انجام است و دو هفته آینده جمع‌بندی نهایی انجام خواهد شد.

وی گفت: اقداماتی در محوطه سازی و تعویض برای شبکه لوله‌گذاری‌ها انجام می‌شود البته مشکلاتی در بحث فاضلاب داریم، سیستم اگو در منطقه وجود ندارد و سیستم چاه‌ها جذبی است و در حال بررسی بکارگیری چاه جذبی در پروژه هستیم و در نهایت علمیات عمرانی تکمیل شده‌است.

بذرپاش درباره زمان واگذاری این واحدها ادامه داد: در واگذاری اولویت با مردم قرچک است هر چند این پروژه جزو مسکن ملی نبوده اما از آنجایی که با همکاری بانک مسکن به اجرا رسیده به متقاضیان نیازمند تحویل می‌شود و در چرخه عرضه قرار می‌دهیم و تا دو هفته آینده در این باره تصمیم می‌گیریم که این واحدها را در چه قالبی به مخاطب هدف عرضه کنیم اما طبیعتاً با مدل نهضت ملی واحدها را عرضه می‌کنیم.

وی درباره تسهیلات ٣۵٠ میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: تسهیلات وام روستایی با نرخ ۵ درصد ابلاغ شده است و در حال حاضر نرخ تسهیلات مسکن نهضت ملی مسکن به ١٨ درصد رسیده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 0
    کی وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان ابلاغ میشه به بانک ها بخدا همه چی گرون شده
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    زودتر ابلاغ کنید وام مسکن روستایی که افزایش یافته همه چی گرون شده. فکر مردم روستایی هم باشید. سیمان شده هر تن ۲میلبون تومان
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    ابلاغ شده ولی به هیچکس نمیدن
  • اکبری IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    2 0
    اصلا هیچ بانکی ابلاغ نشده بانک ها زیر این بار مالی نمیرن. خواهشاً متمم اینایی که 200 گرفتن رو هم بدین .
  • محمد IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    1 0
    اگر ابلاغ شده چرا بنباد مسکن و بانک میگه هنوز چیزی ابلاغ نشده . مث همون وام 200 تومنی تا آخر سال هم نمیشه شاید سال دیگ بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس