لاوروف: روسیه خواهان یک راه‌حل صلح‌آمیز برای غزه است

وزیر خارجه روسیه تأکید کرده که تماس با صهیونیست‌ها بر لزوم دستیابی به یک راه‌حل صلح‌آمیز در غزه تأکید کرده است.س

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (شنبه) بر لزوم امدادرسانی به فلسطینیان در نوار غزه تأکید کرد و گفت که روسیه همچنان با رژیم صهیونیستی در تماس است و بر لزوم رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز در غزه تأکید کرده است.

در حالیکه پیش‌ از این، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز گذشته (جمعه) به رژیم صهیونیستی درباره تبعات بسیار سنگین حملات زمینی این رژیم در نوار غزه هشدار جدی داده و خواستار توقف عملیات وحشیانه این رژیم در این منطقه شد، لاوروف نیز بر لزوم حصول یک راه‌حل صلح‌آمیز در غزه تأکید کرد.

لاوروف با اشاره به وضعیت نامناسب مردم غزه تصریح کرد: «برنامه‌های انساندوستانه برای نجات مردم نوار غزه باید آغاز شود».

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تشدید حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به بهانه از بین بردن حماس صورت می‌گیرد گفت: «نابودی حماس بدون تخریب غزه و اکثر جمعیت غیرنظامی این منطقه غیرممکن است».

در حالی که شب گذشته منابع رسانه‌ای از تسریع روند مذاکرات برای آتش‌بس در غزه سخن می‌گفتند، ارتش رژیم اشغالگر به حملات خود علیه نوار غزه تشدید بخشید و امروز ادعا کرد: «با ۱۰۰ جنگنده، به ۱۵۰ هدف زیرزمینی در شمال غزه ازجمله تونل‌های جنگجویان جنبش حماس حمله کردیم. شماری از نیروهای این جنبش از بین رفتند و مقرهای نظامی و زیرساخت های زیرزمینی این جنبش از بین رفت».

به اعلام ارتش رژیم اشغالگر، از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر جاری علیه رژیم صهیونیستی، حماس ۲۲۴ نفر را به اسارت گرفته است و بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی از جمله ۳۰۹ نظامی کشته شده‌اند. در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز، همچنان برای بیست و دومین روز متوالی ادامه دارد. تجاوزی که تاکنون به شهادت ۷۳۲۶ نفر از جمله بیش از ۳۰۰۰ کودک و ۱۷۰۹ زن و ۳۹۷ سالمند منجر شده و به مجروحیت ۱۸۴۸۴ نفر و مفقود بودن نزدیک به دو هزار نفر منجر شده‌است.

تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی صورت می‌گیرد که شب گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس یک قطعنامه‌ غیر الزام‌آور که خواستار برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه است را با ۱۲۰ رأی موافق، ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع به تصویب رساند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس