1

تبادل اسرا یک فرآیند بین‌المللی داشتند و بازیگران مختلف در همکاری با یکدیگر می‌توانند فرجام آن را تعیین کنند، آزادسازی اسرا یک مثل سه‌ضلعی است که یک‌سوی آن تهران است!

سرویس سیاست مشرق- سخنرانی وزیر امور خارجه در سازمان ملل و پس‌ازآن انتشار سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را باید در یک قاب قرار داده و مورد ارزیابی قرارداد، باوجود تأکید نتانیاهو مبنی تعیین قطعی زمان حمله زمینی به غزه، اما هیچ طرح مشخص عملیاتی برای ورود صهیونیست‌ها به تونل مرگ وجود ندارد.

در آن‌سو امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، در نطقی فنی و قابل‌توجه در نیویورک ابتکار عمل مشخصی را روی میز گذاشته که آمریکایی‌ها باید در مورد آن تصمیم بگیرند. وزیر خارجه گفته است که تهران آماده ایفای نقش جدی‌تر است، نکته کلیدی در نطق امیر عبداللهیان ارسال پیامی خاص از سوی حماس از زبان وزیر خارجه بود.

امیر عبداللهیان گفت که رهبران جنبش آزادی‌بخش حماس، برای آزادسازی اسرای غیرنظامی اعلام آمادگی کرده‌اند و ایران، ترکیه و قطر آماده نقش‌آفرینی در این موضوع مهم انسانی هستند، شاه‌بیت سخنان وزیر خارجه جایی بود که نقشی مشخص نیز برای بایدن در جنگ غزه قائل شده و اعلام کرد که طبعاً ۶۰۰۰ اسیر فلسطینی نزد رژیم اشغالگر هم وظیفه آمریکایی‌ها است.

شرط ایران برای آزادسازی اسرای غیرنظامی در غزه چیست؟ / وزیر خارجه ۲ پیام ویژه برای بایدن فرستاد!

بدون ایران توافق برای تبادل بی‌معنا است!

سخنان صریح امیر عبداللهیان در سازمان ملل با واکنش مثبت از سوی بازیگران مختلف روبرو شده و تمامی دولت‌هایی که به دنبال نقش سازنده در جنگ و پایان دادن به جنایت صهیونیست‌ها هستند را با یکدیگر همگرا کرده است، از سویی وزیر امور خارجه کشورمان با قرار دادن نام ایران در کنار قطر و ترکیه در معادله مبادله اسرا، این پیام را به محور شرارت با بازیگری آمریکایی - صهیونیستی رساند که هیچ توافقی ولو محدود بدون حضور تهران شکل نخواهد گرفت.

ساعتی پس از انتشار سخنان وزیر خارجه برداشت غلطی از آن در فضای رسانه‌ای داخل و خارج از کشور پدید آمده که حکایت از پیچیدگی فرآیند تبادل در شرایط فعلی دارد، به‌طورقطع در صورت خاتمه جنگ و در بحث تبادل اسرا، مقاومت فلسطینی، شروط بسیار سختی را تعیین خواهد کرد که از شکست در جنگ نیز برای تل‌آویو و حتی واشینگتن سخت‌تر است.

این شروط باعث شده است که رژیم صهیونیستی چندان به فکر نجات اسیران خود نبوده و از سویی می‌خواهند با محاصره رزمندگان فلسطینی در برخی شهرک‌های تحت کنترل حماس به‌وسیله قطع ارتباط آن‌ها، معادله را برابر کنند از همین رو مقاومت نیز اقدام به واکنش با راکت‌های سنگین کرده و البته برخی نیروهای تاکتیکی را برای رفع حصر و مقاومت در برابر حملات دشمن به داخل شهرک‌ها فرستاده است.

در چنین وضعیتی تبادل اسرا یک فرآیند بین‌المللی داشتند و بازیگران مختلف در همکاری با یکدیگر می‌توانند فرجام آن را تعیین کنند، آزادسازی اسرا یک مثل سه‌ضلعی است که یک‌سوی آن تهران، سوی دیگر آن آمریکا و آخرین ضلع آن کشورهای هم سو با مقاومت است و رژیم صهیونیستی نقش تعیین‌کننده در آن نخواهد داشت.

واقعیت آن است که درصحنه میدانی باوجود رجزخوانی‌های توخالی تل‌آویو برگ خاصی در دست نداشته و سیستم عصبی و تصمیم سازی آن به‌کل فلج شده است، مقاومت فلسطینی نیز با تحلیل دقیق از شرایط موجود کانال‌های گفتگوی متعارف میان خود و صهیونیست‌ها را قطع کرده و اجازه ارسال پیام از سوی دشمن را مسدود کرد.

مقاومت می‌دانست که اگر کانال ارسال پیام باز باشد رژیم صهیونیستی روی آتش‌بس متمرکزشده و اصل تبادل و آزادسازی اسرای فلسطینی از روی میز مذاکره حذف خواهد شد، اما بازی درخشان مقاومت و پاسخ‌های کوبنده به دشمن پس از عملیات‌های دیوانه‌وار و کور دشمن باعث شد تا تل‌آویو از گردونه حذف و آمریکا جانشین آن شود، ناو جرالد فورد به سواحل فلسطین اشغالی نیز تائیدی بر بازی در آن مرجله بود، این اقدام تاریخی و فرا تحلیلی سال‌های سال در دانشگاه‌های جنگ اروپایی تدریس خواهد شد!

شرط ایران برای آزادسازی اسرای غیرنظامی در غزه چیست؟ / وزیر خارجه ۲ پیام ویژه برای بایدن فرستاد!

شرط ایران برای آزادسازی اسرای غیرنظامی در غزه چیست؟ / وزیر خارجه ۲ پیام ویژه برای بایدن فرستاد!

بایدن باید یک گزینه را انتخاب کند: انتخابات یا انتخاب طبیعی

آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که محور عبری عملاً فروپاشیده و حتی اگر از این جنگ نیز سالم بیرون بیاید تا مدت‌ها توان مقابله جدی با محور مقاومت را نخواهد داشت. ازاین‌رو کاخ سفید دریک دو راهی سخت قرار دارد؛ یا باید هم‌اکنون وارد عرصه شده و در عوض غرق شدن ناوهایش را به تماشا بنشیند و یا شاهد تضعیف شدید و حتی فروپاشی متحد استراتژیک خود در منطقه باشند که در این صورت نیز، مجبورند که بعداً خود وارد عمل شوند.

این شرایط آچمز و گرفتاری برای بایدن آن‌هم در آستانه انتخابات آمریکا دستپاچه شده و پیام‌های متعددی به‌سوی تهران ارسال کند، درحالی‌که اولین نامه‌های محرمانه به‌جانب ایران از موضع قلدرمآبی بود، اما به مرور در طول کمتر از دو روز تغییر لحن داده و کار به جایی رسید که رئیس‌جمهور آمریکا به‌صورت مستقیم وارد معرکه گردید، اما پاسخ او در سطوحی پایین و در سطح معاون سیاسی رئیس‌جمهور پاسخ‌داده‌شده تا آمریکا شرایط موجود را به‌خوبی درک کند!

درحالی‌که رئیس‌جمهور آمریکا انتظار داشت که سید ابراهیم رئیسی رودررو با او شده و پاسخ پیام‌هایش را بدهد، به ناگهان دچار شوک دیپلماتیک شده و با استدلال‌های فنی وزیر خارجه در نیویورک روبرو شد، امیر عبداللهیان در گفتگو با رادیو ملی آمریکا (NPR) نصیحت مهم به کاخ سفید کرده و به بایدن هشدار داد که سیستم امنیتی و سیاسی اسرائیل کاملاً فروپاشیده است و روی اسب مرده شرط‌بندی نکند.

این جمله به معنای آن بود که بایدن در شب آخر اکتبر باید تصمیم‌گیری کرده و میان غرق شدن با نتانیاهو یا بیرون کشیدن خود از باتلاق یکی را انتخاب کند؛ در این انتخاب ویژه انتخابات آمریکا سوژه شده است، این پیام تنها برای دیپلمات‌های کهنه‌کار آمریکایی قابل تفسیر است. درحالی‌که آمریکایی‌ها تمایل دارند توان مقاومت را تست بزنند، فرصت برای آن‌ها نیز به‌سرعت در حال به پایان رسیدن است. رئیس‌جمهور آمریکا در صورت اشتباه در تحلیل شرایط به‌جای پیروزی در انتخابات مقهور قانون انتخاب طبیعی در انتخابات آمریکا خواهد شد. باز شدن جبهه‌های جدید علیه آمریکا در صورت ادامه جنگ پیام دوم از سوی وزیرخارجه به طرف آمریکایی در کمتر از ۲۴ ساعت است.

شرط ایران برای آزادسازی اسرای غیرنظامی در غزه چیست؟ / وزیر خارجه ۲ پیام ویژه برای بایدن فرستاد!

درصحنه میدانی شرایط برای بایدن به این‌گونه است:

۱- عملیات طوفان الاقصی محصول دو سال طراحی و برنامه‌ریزی حماس بوده است و قطعاً طراحان این عملیات حیرت‌انگیز تمام ابعاد، احتمالات، واکنش‌های طرف مقابل و همچنین هزینه‌هایی که باید در قبال آن بپردازند را تحلیل و بررسی کرده‌اند.

۲- بیش از ۱۰ درصد جمعیت در مناطق اشغالی تاکنون این کشور را ترک کرده‌اند. رعب و وحشتی که سراسر شهرک‌ها را فراگرفته باعث فرار بیش از یک‌میلیون نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شده است. اسرائیل از روزهای نخست نبرد مجبور به اجاره هواپیما و کشتی از دولت‌های اروپایی جهت انتقال این افراد شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

۳-در مناطق اشغالی این روزها سخن از برپایی اردوگاه آوارگان است که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر را در خود جای‌داده است. بخشی از این آوارگان، آفریقایی‌های یهودی هستند که از کشورهایی چون اتیوپی و سودان به سرزمین‌های اشغالی آمده‌اند و اکنون جایی برای بازگشت ندارند.

۴- تعداد اسرای صهیونیست بیشتر از تعدادی است که به‌صورت رسمی از سوی دولت نتانیاهو اعلام‌شده است. حماس تاکنون در برابر آمارهای ارائه‌شده از سوی نتانیاهو موضعی نگرفته است.

۵- محمد ضیف که طراح این نبرد است، در سال‌های اخیر عمده تمرکز خود را معطوف سه حوزه موشکی، پهپادی و تونل‌های غزه کرده است. طول تونل‌های غزه بیش از ۵۰۰ کیلومتر است. برای تقریب به ذهن خوب است بدانیم در تهران ۲۵۰ کیلومتر مترو داریم و در کشور انگلیس به‌عنوان اولین کشوری که صاحب قطار زیرزمینی شد، ۴۰۰ کیلومتر خط مترو وجود دارد. تونل‌های غزه که چون تارعنکبوت درهم‌تنیده است در مناطقی چندطبقه و در سه دسته کوچک (مخصوص عبور نیروی نظامی)، متوسط (حمل موشک) و بزرگ (حمل‌ونقل خودروهای سنگین) تقسیم می‌شود.

بمباران‌های سنگین این روزها باهدف شکستن اراده نیروهای خط مقدم حماس صورت می‌گیرد که خود را آماده دفع تهاجم زمینی ارتش اسرائیل کرده‌اند، ازآنجاکه منطق جنگ نامتقارن و چریکی متفاوت با جنگ کلاسیک است، توازن قوا در زمین به نفع نیرویی است که صاحب اراده تزلزل‌ناپذیر، شناخت دقیق از منطقه، دارای پشتوانه مردمی و صاحب ابتکار و خلاقیت‌های هوشمندانه نظامی است.

ازاین‌رو آمریکا و انگلیس مخالف هرگونه حمله زمینی به غزه هستند. توماس فریدمن یادداشت نویس نیویورک‌تایمز چند روز قبل در توصیه به نتانیاهو نوشت حمله زمینی به غزه بدترین تصمیم ممکن است چراکه در حال عصبانیت نباید رانندگی کرد. از روز نخست عملیات تاکنون، روزانه ده ها کماندو حماس در مناطق غلاف غزه و داخل شهرک‌های صهیونیست نشین مشغول نبرد با ارتش صهیونیستی هستند، این نیروهای شهادت‌طلب برای برهم زدن آرایش نظامی ارتش اسرائیل و ایجاد رعب و وحشت در سربازان عملیات خود را ادامه داده‌اند. بایدن در سر دو راهی باید عقلانی تصمیم بگیرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    28 35
    آمریکا با غرق شدن اولین ناوش جلوی چشم جهانیان بیدار خواهد شد وعقل ناقص بایدن سرجاش میاد وعقب نشینی میکند .واز خدا قطره ای غیرت برای اعراب برای در کنار ایران وتورکیه وقطر بودن جهت حمایت از غزه میخواهم .
    • آدم IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      21 10
      آخه آدم حسابی یک ناو اتمی آمریکا در خلیج فارس قرق شود تا هزاران سال کلیه کشورهای حاشیه خلیج فارس جای سکونت نیست.
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      8 2
      ناوش غرق بشه خیلی ........
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      5 1
      ناو های امریکه که اولا هیچ جوری توان غرق کردنشو ندارید دوما اگر هم به فرض محال ناوی غرق بشه همزمان کل ایران شخم میخوره.به زمانی ژاپن هم همچین توهماتی داشت ناو امریکایی رو غرق کرد نه تنها امریکا از عظمتش کم شد بپکه به کل جنگطلبی رو از ژن ژاپنیا پاک کرد
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      3 2
      کاربر غیرآدم! اگه قرار باشه کشورهای حاشیه خلیج فارس بنشینن و تماشا کنن که آمریکا به اون‌ها دست‌درازی می‌کنه که بازم قابل سکونت نیستن! پس بهتره آمریکا هم با بقیه غرق بشه. عقلم نداری نه؟! در ثانی، غرق شدن ناو اتمی به معنای انفجار اتمی نیست باهوش! ثالثا، امکانات پاک‌سازی پیشرفت کرده. تو نگران خودت باش!
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    15 22
    فقط در قبال آزادی تمام اسرای فلسطینی دربند رژیم جعلی صهیونیستی باید مرحله به مرحله آزادشون کرد
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    12 17
    اسرائیل می خواهد غزه را طوری کند که دیگر قابل زندگی نباشد و حماس دیگر قدرتش را از دست بدهد. اما اوضاع بدتر خواهد شد و رژیم صهیونیستی دیگر در این منطقه آن جایگاه نصف و نیمه قبلی را هم هرگز نخواهد داشت. این موضوع بزرگترین شکست و تراژدی برای این رژیم جعلی و پدران نامشروعش یعنی آمریکا و انگلیس و غرب هست و از آن جدا نخواهد شد. اسرائیل مثل شریکی می ماند که دیگر حریم ها را شکسته است و جایی در این منطقه ندارد. اسرائیل در باتلاقی افتاده است که هرچه سعی کند بیرون بیاید، بیشتر در آن فرو خواهد رفت. بر فرض اگر غزه نابود شود و اگر حماس از بین برود، باز هم اسرائیل دیگر به قبل برنخواهد گشت و دیر یا زود متلاشی خواهد شد. ان شاء الله این موضوع باید در بین ساکنان یهودی اسرائیل و همچنین رهبران آمریکا و انگلیس و غرب پخش و گوشزد شود و به آنها برای توقف خونریزی و کوچ سریعتر اسرائیلی ها از این سرزمین، فشار آورده شود.
  • مصطفی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    10 13
    اینا بنده منافع خودشون هستند . بچشون هم که باشه بابت منافع شخصی فدا می کنند. باید هزینه نگهداری اسرائیل برای آمریکا بالا بره . در این صورت امریکا حاظر به نگهداری ان به هر شرطی نیست
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    18 18
    بایدن و عقل؟!!
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 2
      اگه حمله زمینی باعث شکست ارتش اسرائیل میشه چرا تشویقشون نمیکنید حمله کنن؟ چرا مثلا به خبال خام خودتون با این تهدیدات که حمله زمینی باعث فروپاشی ارتش اسرائیله میخواید بترسونیدشون و جلوی حمله زمینیشونو بگیرید؟
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    9 18
    رژیم نجس و شیطانی یهود و همکار جنایتکارش امریکایی های حرامزاده این بار علیرغم کشتار شدید مردم غزه بد جوری در دام ملت‌های منطقه و حتی جهان گیر افتاده اند یک کم فشار از طریق کشورهای مهم منطقه مثل ترکیه و ایران و پاکستان ومصر و عربستان می تواند شالوده رژیم شیطانی و نجس یهود را برای همیشه ببندد .
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    19 18
    به شما هشدار میدهم بهیچ عنوان یک سر قضیه نباشید خود کشی نکنید
  • ۱ IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    16 8
    ساعت صفر از رگ گردن به شما نزدیکتر است
  • ۱ IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    14 10
    ساعت صفر از رگ گردن به شما نزدیکتر است
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    9 6
    ریس جمهور آمریکا فقط باید جمهوری خواه باشه و بس
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    26 19
    اسرائیل اسرا رو کشته فرض کرده و تا حماس رو از بین نبره ادامه خواهد چون میدونه با وجود حماس برگشت شهرک نشینان ممکن نیست .... ایران اشتباه بزرگی انجام داد . عملیات حماس خودزنی بود
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      4 16
      مرگ باعزت بهتر از زندگی با ذلته، اگه دزد وارد خانه ات شود و بخواهد مسالمت آمیز کنارت زندگی کنه چه می کنی؟
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      4 13
      حرف مفت. تو برو نون و ماستتو بخور داداشی
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      4 0
      کو گوش شنوا
    • هادی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      2 13
      اسراییل خودشم روبه موته و نتانیاهوی خونخوار یک مرده ی متحرکه. واقعا تحلیل امثال تو هیچ توجیحی نداره.
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      0 2
      شاهنامه آخرش خوشه شما هم خیلی روی اسب مرده حساب نکن
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 0
      قابل فهم نیست
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 10
    صهیونیستها میگویند(گنبد آهنی مسیر،هدف ومقصدموشک وراکتها را تشخیص میده اگرهدفش درجای غیرمسکونی و...بود شلیک بهش نمیکنه!واگرمحل برخورد جای حساس بود بهش شلیک میکنه وتا۹۷درصدموشک وراکتها را منهدم میکنه!؟)خوب این حماس وحزب الله...بجای اینکه هزاران موشک وراکت بزنند تا شایدتعدادانگشت شمارازانها به هدف بخوره-باید موشک وراکت را طوری شلیک کنند که مسیرش راگنبدآهنی اشتباه تشخیص بده که بجای حساس نمیخوره وگنبد اهنی عملا مقابله نکنه،وموشک وراکت قبل سقوط سوختش قطع بشه وبصورت ثقلی بخوره به هدف(یعنی حتی یک نظامی وسازنده موشک وراکت بین مقاومت کشورهای مسلمان نیست سریع این یک طرح رااجراکنند که صهیونیستها هم خسارت جانی برابربدهند تا ساقط بشوند!؟)
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    9 5
    بالاخره شما قاطی قضیه هستید یا نیستید؟ مردم دنیا هم مثل ما ایرانیا فرض کردید
  • TR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    16 1
    هر کی شرط میذاره ، اصلا برای چی رفتن اسیر گرفتن
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      3 10
      برای سوزش تو و اربابانت
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    16 1
    چرا همیشه افراد ناکارآمد و ناتوان وزیر خارجه بودن؟
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      2 0
      چون کمدین خوبیه
  • مالک IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    20 1
    گروگان ایران هستند یا گروگان حماس؟؟؟؟
  • س ح IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 14
    سلام به تمام قهرمانان اسلام که راه مبارزه را تا به اینجا کشانده اند که قدرت‌های بزرگ جهان از غیرت آنها انگشت به دهان مانده اند درود به خمینی ،چمران ،طالقانی ، تهرانی مقدم ، سلیمانی و..
  • خسرو IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    3 22
    از این همه اقتدار و حاکمیت قوی به رهبری حضرت آقا باید به خودمان بنازیم و خدا را شاکر باشیم و اما باید مواظب سربازان نتانیاهو در داخل بود چون همین دیروز بود که آقای ظریف مردم را از جنگ می ترسانید و به نتانیاهو و بایدن روحیه میداد و از فردا مقاله های مشابه ای در روزنامه های زنجیره ای پخش خواهد شد
  • TR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    9 3
    من جای اسرائیل باشم بی خیال اسرا میشم
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    26 3
    به ایران چه ربطی داره کهمیخواد شرط بذاره ؟
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      0 5
      شما سرمایه صهیونیستها هستی؟ که سنگ این جنایتکاران کودک کش را به سینه می زنی؟ یادتان هست برای جنگ روسیه و اوکراین چقدر خودکشی می کردید و روسیه را جنایتکار مینامیدید حالا چرا خفه شدبد
  • عليرضا IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    5 14
    اسراییل و آمریکا و غرب نه راه پس و نه راه پیش داره. هرجور بروند جلو پیروزی ندارند.
  • کارشناس IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    14 0
    شرط ایران؟
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 1
    این جه ریطی به ایران دارد مگر ایران نماینده حماس است.
  • ایرانی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 3
    یکی نیست به ایران بگه نو سر پیازی یا ته پیاز الکی خودتو وارد جنگ دیگران میکنی
  • بازنشسته IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 1
    وقتی نظرها گزینش شده وسپس انتشار میگردد نظر دادن معنی ندارد
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 5
    سلام بر حماس شجاع
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 2
    با سلام متاسفانه رئیس چمهوری آمریکا به جای اینکه به جنگ اوکراین خاتمه دهد و از رژیم تندرو و خونریز و کودک کش صهیونیستی که دائم حق و حقوق فلسطینیان را غصب می کنند حمایت نکند با طرفداری خود از گروه های تندرو صدها میلیارد دلار از بودجه مالیات دهندگان مردم آمریکا را با تولید باروت برای جنگ نابود کرده و صدها هزار نفر را در این دو جنگ آوره کرده و ده ها هزار نفر کشته و مجروح شدند این پول ها ی مالیات دهندگان آمریکایی می توانست خرج آموزش و درمان مردم در آمریکا شود و از نسل کشی روس تباران اوکراینی توسط اوکراین و فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی جلوگیری نماید و با حمایت از اینکه بیمارستان ها و برج های مسکونی تخریب شوند هیچ آبرو وجایی برای طرفداری از حقوق بشر برای خود باقی نگذاشته است و بهتر است عقلا در آمریکا از وحشی گری های رژیم صهیونیستی فاصله بگیرند و نیروهای آمریکایی را در دام و تله رژیم صهیونیستی قرار ندهند زیرا با طرفداری از این رژیم اشغالگر که هزینه هاي زيادي بر مردم آمریکا تحمیل کرده با موج خروشان ملت های منطقه که از ظلم اینها به تنگ آمده اند نمی توانند خود را مواجه کنند و در صورت طرفداری بیشتر سیلی سختی خواهند خورد
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    با وارد کردن هشیارانه نام ترکیه و قطر در قضیه اسرا شاهد رفتار متفاوت تر اردوغان و متقابل اسرائیل در اخراج سفارتی ها هستیم اگر چه احتمالا تاکتیکی بنظر برسند .جناب اردوغان لگد به جسم قبلا مرده بقصد کشت میزند . او بهتر از همه میداند که منافع ترکیه در هر جا داخل و خارج در ارتباط و پیوند با اسرائیل بوده و هست .اکنون در وضعیتی که غیر از مسلمانان دیگر انسان های با وجدان نیز خشمگین هستند و علیرغم محدودیت ها از جمله بیکار شدن و اخراج و جریمه و زندان در تظاهرات دوام دار و وسیعتر نسبت به دفعه قبل حاضر میشوند دولت ها که با رای مردم حاکم میشوند قدری با تاًمل بیشتری رفتار میکنند . آمریکای قلدر و مغرور همواره با زور سرنیزه تحت نقاب حقوق بشر لیبرالی خود را موجه جلوه داده و از ایالت خود در منطقه غرب آسیا با وجود نادان های ترسو و کم عرضه بمنظور پشتیبان مالی و خدمت نظامی تا کنون محافظت نموده .حداقل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و منطقه هر چه اتفاق صورت گرفته بمنظور حمایت و حراست از اسرائیل با طرح و برنامه آمریکا با همکاری یاران همراه در اروپا بوده است . از ترور ائمه جمعه تا مسئولان عالیرتبه و مردم و عملیات نظامی در برخی از شهرهای نزدیک به مرزها تا جنگ تحمیلی و پیدایش تروریست ها بعنوان مذهبی و غیره کم و زیاد شدن فروش و قیمت نفت تا تحمیل جنگ به کشورها تا تحریم و تضییق و هزاران درد و کوفت و زهر مار و از راه بدر کردن آدم هائی که تحت تاثیر القائات نظرشان را تغییر داده و با خودشان همسو ساختند . همه بر آن بود که ایالت پنجاه و چندم آمریکا در غرب آسیا بعنوان دولت یهود حفظ شود و سیاسات غرب پیش برود . هر آنگاه فرصت یابند و از حالت ضعف در آیند دست به اقدام مخرب دیگری برمیایند .زیرا برای آنها سخت است سرزمینی که طی یکصدسال بیشتر شروع به اشغال نمودند و به آخرای خود طبق طرح و برنامه پیوند علنی با عربستان برسد و حتی اکنون با فکر کوچ دادن اهالی غزه زیر فشار کشتار و مضیقه احتیاجات اولیه انسانی با بمباران های وسیع سفاکان دنبال میکنند بلکه عامل ضربه اساسی بیسابقه بر پیکر اسطوره خیالی خود که مشخص شد سخن سید مبنی بر تار عنکبوت حقیقت و واقعیت دارد را از دور خارج کنند تا همان نقشه قبل را بدون وجود مزاحم داخلی دنبال کنند بلکه بهانه و امید را از اهل محور مقاومت اینگونه بگیرند و ادامه افکار پلید
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 3
    صحبت از منافع ملی یک کشور است
  • حمید IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 1
    اینم فردا جزو دست اوردهای ریسی حساب میشه
    • سید بلانوشی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 0
      از خداوند متعال امیدوارم هستم. که اختلاف های بین کشورهای مسلمان از بین بره و تفرقه ای که کفار بین ما و شما آورده که نمونه بارز آن اختلاف سنی و شیعه هست. که ما را سر گرم خودمان کرده. و مشترکاتمان را برای یکی دو اختلاف جزیی از بین بردیم.توطعه همین کفار هست. به امید الله در کنار یکدیگر با کفار و یهود جهاد کنیم. و اسلام را سر بلند کنیم.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    اسرا نباید در ازاء توقف بمباران غزه آزاد شوند. زیرا بمباران غیر نظامیان یک جنایت و زور گویی است، زیر بار زور نباید رفت. اجابت هر خواسته ای در برابر آزاد کردن گروگان های بی دفاع غزه باعث جری شدن دشمن می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس